Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دادگستری استان تهران، محمدجواد حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران در نشستی با حضور محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات گفت: اقدام‌های صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات و همچنین تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مجموع مفید بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از جمله اقدامات مفید و مثبتی بوده که در قوه قضاییه و دادگستری رقم خورده و از زمان شکل گیری تا امروز اقدامات خوبی صورت گرفته است و باید تلاش شود با رفع معایب این مجموعه نیز کامل‌تر شود. 

وی افزود: برای این دفاتر اهدافی مقرر شده که تا حدودی محقق شده و همچنان باید با بازدیدهای مستمر در خصوص احصاء و رفع مشکلات اقدام شود.

حشمتی گفت: کسانی که در صف هستند و مراجعانی که دریافت کننده این خدمات هستند، این مشکلات را به عینه مشاهده و گزارش می‌کنند.
 
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه بنا بود امتیاز تاسیس دفاتر به نحو عادلانه توزیع و خدمت رسانی راحت‌تر و آسان‌تر به مردم ارائه شود، اظهار کرد: این مجوزها خیلی محدود صادر شد و یکی از معایب طرح این است که دسترسی سهل‌تر مردم وجود ندارد و از اهداف تاسیس این دفاتر دسترسی آسان مردم به آن‌ها بود؛ ولی متاسفانه همچنان معطلی و سرگردانی مردم وجود دارد. 

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این نشست ضمن قدردانی از نگاه مثبت رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در مسیر هوشمندسازی در قوه قضاییه حدود ۸۰ پروژه تاکنون به بهره برداری رسیده است که تا آخر سال به تعداد ۱۰۰ پروژه و سامانه مختلف می‌رسد.

محمد کاظمی فرد گفت: با سامانه‌های ایجاد شده وکلا تمامی کارهای خود را می‌توانند با خود کاربری انجام دهند و نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک ندارند.

وی اظهار کرد: هوشمندسازی یکی از راه‌های کنترل هزینه‌هاست؛ ضمن آنکه دسترسی مردم به کارها ساده‌تر می‌شود. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و کارشناسان حوزه فناوری نیز با طرح برخی از مشکلات با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، بهبود ارائه خدمات و عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را مورد بررسی قرار دادند.

برچسب‌ها سازمان زندان‌ها قوه قضاییه محمد جواد حشمتی مهذب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان زندان ها قوه قضاییه سازمان زندان ها قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان تهران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی فناوری اطلاعات قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ این نمایشگاه در ۱۸ غرفه از دستاورد‌های قضایی در بخش‌های ادارات کل پزشکی قانونی، زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، بازرسی، ثبت اسناد و املاک و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، معاونت‌های مالی پشتیبانی، منابع انسانی و امور فرهنگی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم وآمار و فناوری اطلاعات، تعزیرات حکومتی، بنادر، گمرکات و اموال تملیکی، مقابله با قاچاق سوخت، حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، مرکز حل اختلاف، دیوان عدالت اداری و حفاظت اطلاعات و روابط عمومی و ارتباطات به نمایش در آمد.

بیشتر بخوانید؛ اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه این بازدید گفت: از مجموع ۵۰ هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، ۲۲ هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.
وی افزود: بیش از ۹۰ درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از ۹۰ درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شد.

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بازدید اژه‌ای از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان جرقویه
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری