Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه ای با هدف توسعه همکاری در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل ، میان فرهنگستان هنر و تفاهم نامه میان پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی امضاء شد.

فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نقشی اساسی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ضرورت تقویت زیر ساخت‌های علمی و فناوری کشور در حوزه صنایع فرهنگی و هنری، این تفاهم ‌نامه بین فرهنگستان هنر و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با حضور معاونان و مدیران هردو مجموعه منعقد گردید.

فرهنگستان هنر، قوی ترین مرجع هنر و محلی برای ترویج فرهنگ است

بهمن نامور مطلق، رئیس فرهنگستان هنر درباره لزوم انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد: فرهنگستان هنر به عنوان قوی ترین مرجع هنر و محلی برای ترویج فرهنگ و هنرکشور است. از سوی دیگر پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز بهترین سکوی پرتاب برای صادرات ،راهیابی به بازار و برند سازی هنر هنرمندان است.

رئیس فرهنگستان هنر همچنین عنوان کرد: امروزه در کشور باید به فعالیت های فرهنگی به عنوان یک فعالیت پایدار نگاه شود؛ همچنین صادرات و نگاه بین المللی به این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تاکیدکرد: حمایت از فعالیت شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه و توسعه کارآفرینی از شاخص های مهم این تفاهم نامه است که باید به طور جد روی این موضوع کار وحمایت های لازم انجام شود.

در حوزه فرهنگ و هنر استعدادهای ناشناخته ای داریم

محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی افزود: بیش از ۳ سال است که از عمر پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی (وابسته به جهاد دانشگاهی) می‌گذرد و با حمایت همه نهادهای مرتبط در این حوزه، پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده و به جایگاه مناسبی در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دست پیدا کرده‌ایم و به دنبال پیشرفت های بیشتری دراین حوزه هستیم .

وی تاکیدکرد: افراد هنرمند و صاحب ایده بسیاری در کشور ناشناخته مانده اند که با همکاری فرهنگستان هنر می توان آنها راشناسایی کرد و ما نیز در پارک فضایی برای توسعه فعالیت هایشان از برندسازی تا توسعه فضای اقتصادی و صادرات را فراهم خواهیم کرد .این در حالی است که در این حوزه توانایی و استعدادهای بسیاری وجود دارد.

رئیس پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع فرهنگی همچنین خاطرنشان کرد: این پارک، فرصت خوبی در کشور ایجاد کرده و می تواند برای تولید ایده های فرهنگی و ایده پردازان فرهنگی و تبدیل و رساندن آن به بازارهای ملی و فراملی پله ترقی خوبی باشد.

از محورهای همکاری این تفاهم ‌نامه می توان به شناسایی نیازها و تعریف طرح‌ های مشترک در راستای توسعه و تقویت اکوسیستم صنایع فرهنگی، اجرای طرح‌ های مشترک با هدف توسعه اقتصاد هنر و تقویت زنجیره ارزش محصولات هنری، حمایت از فعالیت شتاب دهنده ها شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه و توسعه کارآفرینی، استفاده از ظرفیت ها توانمندی ها و امکانات آموزشی پژوهشی هنری و کارگاهی طرفین در راستای توسعه اکوسیستم کارآفرینی صنایع فرهنگی، برگزاری رویدادهای هنری در راستای شناسایی استعدادها و ظرفیت های موجود و معرفی استانداردهای کیفی خدمات و محصولات هنری، مشارکت طرفین در برگزاری رویداد ها نشست ها کنگره ها همایش ها و کارگاه های تخصصی با رویکرد کارآفرینی نوآوری و تجاری سازی، برگزاری نمایشگاه‌ های مشترک از آثار هنرمندان با هدف ایجاد فضای رشد برای هنرمندان جوان و برگزاری مشترک جشنواره ملی استارتاپ های هنری اشاره کرد.

کد خبر 5324171

منبع: مهر

کلیدواژه: تفاهم نامه بهمن نامور مطلق فرهنگستان هنر تازه های نشر کتاب و کتابخوانی ترجمه انتشارات سوره مهر برنامه سوره معرفی کتاب تجدید چاپ امام حسن مجتبی ع مرکز فرهنگی شهر کتاب آذرتاش آذرنوش یاسر احمدوند نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات شهید کاظمی برنامه چراغ مطالعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی فرهنگستان هنر تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو