Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در آیین روز روستا و عشایر با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در مسجد امام حسین(ع) روستای فولادمحله در شهرستان مهدیشهر افزود: لازم است تا مدیران کل استان برنامه ماهانه بازدید از روستاها و شهرستان ها را به صورت میدانی و جهادی در دستور کار قرار دهند و طی یک جدول زمانبندی شده اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روستاها نباید به مناطق خوش نشینی، ییلاق و قشلاق تبدیل شود، افزود: روستاها مرکز تولید و چرخه اقتصاد کشور هستد و لازم است تا به این امر توجه جدی شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: روستاها باید مرکز اصلی تولید محصولات، ثروت و اشتغال و تکمیل کننده چرخه اقتصاد کشور باشند و دهیاران نیز ایده و طرح نو برای توسعه روستاها ارائه کنند.

وی بیان کرد: دهیاران توجه داشته باشند که امروز فرصت تولید ثروت در روستاها مهیا و نیاز است تا از این مساله برای توسعه اشتغال در روستا و ارتقاء اقتصاد روستاییان بهره بگیرند.

 استاندار سمنان با اشاره به اینکه سه روستای بدون بیکار در استان وجود دارد، ادامه داد: زیباتر خواهد بود تا با اقدامات مناسب و کار جهادی، تعداد بیشتری روستای بدون بیکار در استان وجود داشته باشد.

هاشمی گفت: بنده یک روستا زاده هستم و به روستایی بودن خودم همواره افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تسلط بسیار خوبی از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان بر مسائل روستاها وجود دارد، افزود: دهیاران محور وحدت و انسجام در روستاها باشند و از توجه به مسائل و امور خانواده های محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستاها غافل نشوند و همانند دولت مردمی و انقلابی، مردمدار و حلال مشکلات باشند.

 هاشمی اضافه کرد: دغدغه امنیت شغلی دهیاران به صورت ویژه پیگیری می شود، چرا که باعث افزایش روحیه و ایجاد انگیزه و قوت قلب بیشتری برای دهیاران به ‌منظور ارائه خدمت بهتر و مطلوب تر به روستاییان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سند توسعه روستاها طی زمانبندی مشخص تدوین و نهایی شود و بازنگری طرح هادی روستاها در دستور کار قرار گیرد، گفت: به بحث محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیل کشاورزی توجه ویژه صورت گیرد.

در این آیین ۵۸ طرح خدماتی و عمرانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در استان سمنان افتتاح شد که ۶ طرح در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳ طرح مربوط به اداره کل اوقاف و امور خیریه، ۱۵ طرح در حوزه امور عشایری، ۹ طرح متعلق به جهاد کشاورزی، ۱۴ طرح در حوزه دانشگاه علوم پزشکی، ۴ طرح مرتبط با بحث نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و ۷ طرح در دیگر حوزه ها بود.

استان ۷۰۳ هزارنفری سمنان ۱۴۱ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

برچسب‌ها روستائیان سمنان سیدمحمدرضا هاشمی اشتغال زایی استانداری سمنان توسعه روستایی دهیاران پروندهٔ خبری تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان سمنان سیدمحمدرضا هاشمی روستائیان سمنان سیدمحمدرضا هاشمی اشتغال زایی استانداری سمنان توسعه روستایی دهیاران استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهره جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن بازدید از پروژه سردخانه و سرتینگ قائم اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان سمیرم که شهرت جهانی دارد، محصول سیب و زنجیره تولید وابسته به این محصول است.

وی افزود: امروز از مراحل احداث یک واحد تولیدی در شهرستان که در حوزه محصول سیب فعالیت خواهد کرد بازدید کردیم که برنامه‌ریزی شده تا پایان تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد، امیدواریم این واحد تولیدی منشأ خیر و برکت در منطقه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد به لحاظ ذخیره سازی محصول سیب و تکمیل زنجیره تولید در شهرستان شاهد ارزآوری بیشتر و اشتغالزایی خواهیم بود از این رو با همراهی فرماندار شهرستان، درصدد رفع و کاهش چالش‌های این واحد تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 751233

دیگر خبرها

  • تولید ۳ درصد گندم کشور در شهرستان بیجار
  • توسعه باغداری و گردشگری در شهرستان گرمی دنبال می‌شود
  • در سفر استاندار به شهرستان بیجار چه گذشت؟
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • مفقود شدن دختر جوان در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • مفقود شدن دختر ۲۴ ساله در جنگل دشت شاد میامی/ دستور استاندار سمنان برای جست‌وجوی دقیق
  • ۳۰ درصد نانوایی های استان سمنان باید دوگانه سوز شوند
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است