Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز شایق بروجنی روز یکشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با ایرنا افزود:اگر چه در سال تحصیلی جدید بسیاری از مراکز دانشگاهی استان با صندلی‌های خالی در برخی رشته‌ها مواجه و تعدادی از واحدهای علمی کاربردی نیز به دلیل ممنوعیت وابستگی این مراکز به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی تعطیل شدند، اما با این وجود آمار پذیرش دانشجو در مراکز فعال علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری به طور متوسط بین ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه شدن ۱۸ کد رشته جدید به مجموع کد رشته‌های این دانشگاه را در افزایش استقبال متقاضیان تحصیل موثر دانست و تصریح کرد: در مهر سال گذشته حدود ۷۵۰ دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان پذیرفته شدند که این آمار در سال تحصیلی جدید به بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که در صورت اعلام پذیرش مجدد و یا تکمیل ظرفیت، امید می‌رود در نیمسال دوم سال تحصیلی، ۷۰۰ دانشجوی دیگر نیز به مجموع دانشجویان این دانشگاه افزوده شود.

شایق در خصوص تکمیل ظرفیت مراکز علمی کاربردی استان در پی افزایش آمار پذیرش دانشجو یادآور شد: مجموع ظرفیت هشت مرکز فعال استان حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر است که با توجه به ورود دانشجویان جدید و دانشجویان در حال تحصیل همچنان این آمار با تکمیل ظرفیت فاصله دارد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در ادامه افزود: برخی از رشته‌های کاربردی همچون رشته‌های گروه کشاورزی و فنی که امکان رفع نیازهای شغلی استان را نیز دارند، همچنان بدون متقاضی مانده‌اند که تلاش شده است با همکاری مدیریت مراکز علمی کاربردی این رشته‌ها با حداقل تعداد دانشجو تشکیل شود تا بتوان در آینده با برنامه‌ریزی و تبلیغ از ظرفیت موجود به نحو شایسته‌تری برای تربیت دانشجو استفاده کرد.

وی به ایجاد رشته‌های جدید و تحول‌آفرینی در حوزه آموزشی دانشگاه علمی کاربردی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان مرکزی با در نظر گرفتن شرایط خاص مراکز دانشگاهی در استان‌ها، کد رشته‌هایی را برای توسعه فعالیت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید واگذار کرده است که در چهارمحال و بختیاری نیز راه‌اندازی رشته‌های هنری در مقطع کارشناسی و ایجاد رشته‌های مرتبط با بهزیستی، توانسته است جمعی از مخاطبان علاقه‌مند را جذب کند.

شایق در خصوص میزان تطابق رشته‌های تحصیلی موجود در استان با شرایط مهارت محوری و خوشه‌بندی شغلی گفت: برخی مراکز موجود همچون نیروی انتظامی و هلال‌احمر به طور کامل در این خوشه‌بندی قرار دارند اما در تعدادی از مراکز به دلیل ضرورت حفظ رشته‌های خاص مانند پرورش زنبورعسل و یا گیاهان دارویی که مخاطب کمتری دارند این امکان فراهم شد که مراکز با استفاده از ۱۵ درصد گردش خارج از خوشه‌بندی شغلی نیز برای جذب دانشجو در رشته‌های پر مخاطب اقدام کنند.

وی یادآور شد: جذب دانشجو در رشته‌های پرمخاطب خارج از خوشه‌بندی شغلی به مراکز دانشگاهی فرصت می‌دهد تا برای تامین هزینه‌های نگهداری و ادامه فعالیت با مشکل مواجه نشوند.

برگزاری ۵۰ دوره آموزشی کوتاه مدت تا پایان سال برنامه‌ریزی می‌شود

رییس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در ادامه درباره ظرفیت برپایی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در مراکز آموزشی استان گفت: عملکرد مراکز در این بخش چندان قابل توجه نیست و علت آن نیز به اجرای سیاست‌های حمایتی از مراکز باز می‌گردد که در سال تحصیلی جاری با توجه به حمایت صورت گرفته از مراکز در بخش پذیرش دانشجو امید می‌رود بتوان برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی مناسب‌تری انجام داد.

شایق افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تلاش خواهد شد تا پایان امسال ۵۰ دوره کوتاه‌مدت به صورت پودمانی و یا تک‌درس و آزاد در مراکز علمی کاربردی استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه اجرا و طراحی دقیق دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت در مراکز دانشگاهی می‌تواند به صدور مدرک مقطع تحصیلی نیز منجر شود، تصریح کرد: کمیته برنامه‌ریزی آموزشی استان در حال بررسی این موضوع است تا بتوان در برخی مراکز با برپایی چندین دوره پودمانی شرایط تجمیع پودمان‌ها و صدور مدرک مقطع تحصیلی برای شرکت‌کنندگان را فراهم کرد.

مراکز نوآوری دانشگاه علمی کاربردی به ۳ مرکز افزایش می‌یابد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری همچنین به نقش پژوهشی و به ویژه کارآفرینی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون ۲ مجوز فعالیت مرکز نوآوری طراحی پوشاک و مرکز اپلیکیشن گردشگری در واحدهای مرتبط با دانشگاه جامع علمی کاربردی دریافت شده است.

شایق از اقدامات انجام شده برای ایجاد یک مرکز نوآوری جدید در یکی از واحدهای فعال حوزه شیلات و آبزیان خبر داد و افزود: در صورتی که این واحد آموزشی فضای جدیدی را برای فعالیت گروه‌های ایده پرداز مهیا کند این مرکز نوآوری تا پایان امسال تشکیل و به مجموع مراکز نوآور علمی کاربردی استان اضافه خواهد شد.

تعداد مدرسان علمی کاربردی استان به بیش از ۶۰۰ نفر افزایش می‌یابد

وی درخصوص دیگر فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه مراحل ارزیابی متقاضیان کد مدرسی در این دانشگاه در حال انجام است، گفت: با توجه به افزایش ۴۰ درصدی پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید، پیش‌بینی می‌شود بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر از تحصیل‌کردگان به جمع مدرسان این دانشگاه افزوده شوند.

شایق یادآور شد: در حال حاضر ۴۵۰ مدرس که ۳۱ نفر از آنان را مدرسان خبره تشکیل می‌دهند وظیفه ارائه آموزش‌های علمی و مهارتی به دانشجویان مراکز علمی کاربردی استان را بر عهده دارند که داشتن تجربه و مهارت از مهم‌ترین ویژگی‌های مدرسان فعال در این مراکز محسوب می‌شود.

آموزش‌های عملی و مهارتی دانشجویان از ۱۵ آبان به صورت حضوری دنبال می‌شود

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری در پایان درباره نحوه ادامه فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: ارائه آموزش‌های تئوری و غیرعملی دانشجویان همچنان از طریق سامانه‌های مجازی ادامه خواهد یافت تا در صورت اجرای کامل واکسیناسیون و بهبود شرایط شیوع کرونا و همچنین صدور مجوز ستاد کرونا بتوان برای ارائه این بخش از آموزش‌ها به صورت حضوری در نیمسال دوم سال تحصیلی برنامه‌ریزی کرد.

وی در مورد فعالیت‌های آموزشی بخش عملی و کارگاهی نیز گفت: این بخش از آموزش‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۵ آبان به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ دانشجو در هشت مرکز فعال علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند که حوزه‌های خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر به ترتیب با پذیرش یک هزار و ۳۰۰، ۴۰۰ و ۳۵۰ دانشجو اولویت‌های تحصیلی متقاضیان این دانشگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها دانشجو چهارمحال وبختیاری دانشگاه علمی کاربردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو چهارمحال وبختیاری دانشگاه علمی کاربردی دانشجو چهارمحال وبختیاری دانشگاه علمی کاربردی علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری دانشگاه علمی کاربردی علمی کاربردی استان مراکز علمی کاربردی سال تحصیلی جدید فعالیت های آموزشی آموزشی کوتاه مدت مراکز دانشگاهی رییس دانشگاه پذیرش دانشجو برنامه ریزی خوشه بندی آموزش ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان