Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ دانشجوی علوم پزشکی دزفول که براثر مرگ مغزی در بیمارستان بستری بود پس از موافقت خانواده با اهدای اعضای وی، به بیمارستان گلستان اهواز منتقل و اعضای وی به ۳ بیمار نیازمند اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مرحومه انیس طاهری نسب، زن جوان 23 ساله در در رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حال تحصیل بود و ترم آخر خود را سپری می‌کرد، براثر مرگ مغزی مدتی بر تخت بیمارستان بستری بود که پس از موافقت خانواده مرحومه اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جواد شریعتی، ️مدیر دفتر پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با اعلام خبر اهدای اعضای بدن یک زن جوان 23 ساله دچار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اظهار داشت: با تایید کمیسیون پزشکی بیمارستان گلستان اهواز، زن جوانی که دچار مرگ مغزی شده بود، با موافقت خانواده‌اش اعضای بدنش به 3 بیمار نیازمند عضو، اهدا شد و این زن جوان نجات بخش زندگی آنان شد.

وی افزود: فرآیند اهدای اعضای این زن که دانشجوی ترم آخر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بود، در اهواز و در بیمارستان گلستان انجام شد که شامل دو کلیه بود که به خانم 43 ساله و به یک آقای 54 ساله ساکن این شهر اهدا شدند و کبد این زن جوان نیز به شیراز منتقل و به بیمار نیازمند پیوند داده شد.

تماس تلفنی رئیسی با دو مقام خوزستانآخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان خوزستان/ صعب‌العبور بودن برخی مناطق آسیب‌دیده امدادرسانی را مشکل کرده است + فیلمسپاه خوزستان برای امدادرسانی به زلزله زدگان ستاد مخصوص راه اندازی می‌کند

شریعتی با بیان اینکه، مرحومه طاهری نسب در بیمارستان دزفول بستری بود، تصریح کرد: پس از اعلام نظر کمیسیون پزشکی بیمارستان دزفول مبنی بر مرگ مغزی خانم طاهری نسب، موضوع اهدای اعضای وی با خانواده مرحومه مطرح و پس از کسب موافقت خانواده، اعضای قابل اهدا شناسایی و به مرکز پیوند اعضای استان اعلام شد.

وی در انتها گفت: با توجه به وجود بخش پیوند اعضای استان خوزستان در بیمارستان گلستان اهواز، بیمار جهت ادامه فرآیند اهدای عضو، با بالگرد به این بیمارستان منتقل و به پس از انجام آزمایش‌های اولیه، پیوند عضو 2 کلیه به 2 بیمار اهوازی انجام و کبد نیز برای اهدا به یک بیمار دیگر به شیراز منتقل شد.

انتهای پیام/331/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان گلستان موافقت خانواده اهدای اعضای علوم پزشکی مرگ مغزی زن جوان اهدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)

به گزارش "ورزش‌ سه"، روابط عمومی باشگاه گل‌گهر اینطور به محتوای مراسمی که امروز در ورزشگاه اختصاصی آنها در سیرجان برگزار شده، پرداخته است: «طی مراسمی در باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر و با حضور اعضای انجمن اهدای عضو ایران، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه، کادرفنی و بازیکنان تیم، این باشگاه به عنوان اولین حامی و سفیر اهدای عضو در میان باشگاه‌های فوتبال کشور معرفی گردید.» 

در مراسم امروز علاوه بر اعضای انجمن اهدای عضو ایران، شاهد حضور بازیکنان و کادر فنی تیم هم هستیم. همچنین اسفندیارپور، مدیرعامل باشگاه، در این گردهمایی برای دقایقی صحبت کرد و سایر اعضای هیئت مدیره باشگاه و کارخانه گل گهر هم حضور داشتند.

گل‌گهر پس از پیروزی در مسابقات جام حذفی این روزها با روحیه بیشتری ادامه مسابقات لیگ برتر و همین‌طور رقابت‌های جام حذفی را دنبال می‌کند و حالا بازیکنان و سایر اعضای باشگاه نیز در اقدامی خیرخواهانه بادریافت کارت اهدای عضو، پس از پایان زندگی به افراد دیگر زندگی خواهند بخشید.

دیگر خبرها

  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)