Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سابق پارلمان افغانستان از اهل تشیع و تسنن این کشور خواست تا مسئولیت خود را برای جلوگیری از فروپاشی وحدت ملی و اخوت اسلامی در افغانستان ایفا کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عارف رحمانی» نماینده سابق پارلمان افغانستان با اشاره به حمله اخیر به مسجد شیعیان در ولایت قندوز گفت: داعش واقعی یا ساختگی یک خطر جدی برای وحدت و اخوت و همبستگی جامعه افغانستان است و بیم آن می‌رود که این خطر سبب شود تا برای اولین بار در تاریخ کشور، شیرازه وحدت ملی و اخوت اسلامی در جامعه ما فرو ریزد و ویران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خطر را نمی‌توان به راحتی و بدون برنامه و اقدام سنجیده رفع کرد، شهروندان شیعه و سنی و طالبان باید در این رابطه بامسئولیت و سازندگی برخورد نمایند تا از ایجاد وضعیتی شبیه به عراق و سوریه در افغانستان جلوگیری شود.

رحمانی با انتشار پیامی در فیسبوک نوشت: مسئولیت شهروندان این است که با درک خطر تفرقه و نزاع مذهبی و قومی در کشور پیوندها و پیمان‌های برادری و خواهری خود را در سطوح و اشکال مختلف افزایش داده و عملاً به یاری جامعه و مذهب هدف داعش بیایند و با انواع همدلی‌ها، همدردی‌ها و همکاری‌ها زمینه بروز بحران و تفرقه و نزاع و درگیری را در سطح مذهبی از میان ببرند.

وی خاطرنشان کرد که تجربه سال‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز مذهبی در افغانستان نشان داده که شهروندان این کشور فارغ از قویمت و باور و چگونگی عملکرد حکامشان به پیوند و پیمان‌های اخوت و همبستگی اسلامی ارج و حرمت فراوان می‌گذارند.

این نماینده سابق پارلمان از طالبان نیز خواست تا نسبت به اخوت و برادری اسلامی و همبستگی میان شهروندان و اقوام افغانستان بی‌اعتنا نباشد و در این باره احساس مسئولیت کند.

امام خامنه‌ای: مسئولان افغانستان از تکرار فجایعی مانند انفجار قندوز جلوگیری کنندطالبان خطاب به شرمن: آمریکا برای بی‌ثباتی در افغانستان تلاش نکندترکیه: آمریکا داعش را از سوریه به افغانستان منتقل کردداعش مسئولیت حمله به مسجد شیعیان «قندوز» را به‌عهده گرفت/ طالبان وعده مجازات عاملان انفجار را داد

رحمانی تاکید کرد: این امر ایجاب می‌کند که طالبان تدابیر انسانی و سازمانی را بسنجد تا مراکز مذهبی و قومی مورد هدف داعش مصون گردد و از تجربه‌ها و ظرفیت‌های قبلی برای تامین امنیت و مصونیت مراکز و اهداف شیعی و هزارگی مورد توجه داعش و سایر گروه‌های جنایتکار استفاده نماید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش طالبان اخبار افغانستان داعش طالبان اخبار افغانستان نماینده سابق پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم