Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صالح یار ظهر امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران در مرند افزود: بحث فرهنگ تنها با برگزاری یک جشنواره شکل نمی‌گیرد بلکه باید تداوم یابد.

دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر کودک ادامه داد: اولین دغدغه جشنواره سراسری تئاتر کودک، تأسیس یک دبیرخانه دائمی برای آن است.

وی با توجه به اینکه مرند خاستگاه تئاتر کودک در ایران است گفت: فراخوان نخستین جشنواره سراسری تئاتر کودک در تیرماه سال جاری اعلام شده بود و به دلیل شرایط کرونایی دو بخش از این جشنواره به صورت ملی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح یار افزود: ۱۰۳ اثر در بخش نمایش نامه نویسی، ۳۳ چکیده مقالات و ۲۲ نمایش محیطی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

کد خبر 5324284

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر کودک و نوجوان مرند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه هفته ناجا واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه امام رضا ع شیوع کرونا مشهد عکس استانها هفته نیروی انتظامی مراسم عزاداری جشنواره سراسری تئاتر کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد

هشتمین جشنواره «رسانه و طنز» با عنوان طنز پهلو به یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن در حال برگزاری است.

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو با اعلام این خبر که سال گذشته تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۴۶۲ اثر بود، گفت: امسال تعداد آثار ارسالی ۱۱۲۹ اثر در پنج بخش داستان کوتاه طنز، کارتون و کاریکاتور، شعر طنز، طنز چند رسانه‌ای و نثر طنز بود. در بین استان‌ها تهران بیشترین آثار ارسالی را داشت و استان گیلان در رتبه ششم قرار دارد. در بین رسانه‌های رسمی ۱۲۱ رسانه شرکت کردند، که به ترتیب روزنامه ایران، روزنامه اقتصاد آینده، روزنامه شهرآرا، روزنامه وطن امروز، روزنامه ندای هرمزگان، سالنامه صد و نه دی بیشترین آثار را ارسال کردند.

حسین‌نژاد با بیان اینکه از بین رسانه‌های رسمی (رسانه‌های ثبت شده) ۴۴۸ اثر و از بین رسانه‌های شخصی ۶۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، افزود: طبق تفاهم‌نامه انجام شده، آموزش طنز به لیست کارگاه‌های آموزشی به رسانه‌ها اضافه شد. 

طنز اخم‌های جامعه را باز می‌کند

در ادامه پیام ویدئویی از محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد و اسماعیلی صابری فومنی را یک فردِ رسانه‌ای مولف دانست. به قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طنز بیان واقعیت‌های تلخ جامعه برای گوشزد کردن مشکلات جامعه است. «خنده تلخ من از گریه غم‌انگیز است». طنز می‌خواهد با نشان دادن لبخند آسیبی را نشان دهد. طنز در عین تذکر به آسیب‌ها، اخم‌های جامعه را باز می‌کند. 

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم صابری فومنی یک روزنامه‌نگار و فردِ رسانه‌ای مولف بود. فرق فرد مولف با غیر مولف در این است که فرد مولف فصل جدیدی را در فعالیت‌های خود آغاز می‌کند. کیومرث صابری فومنی با ایمان و با رعایت مرز‌های اخلاقی طنز را در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وارد جریان رسانه‌ای کشور کرد. به یاد دارم در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر کجا می‌رفتیم، صحبت از طنز‌های گل آقا بود. طنز را می‌توان به قبل و بعد از فعالیت کیومرث صابری فومنی تقسیم کرد. 

از وضعیت طنزنویسی راضی نیستم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد که هنوز طنز در کشور تقویت نشده و به جایگاهی که صابری فومنی آن را رساند، فاصله دارد. هنوز از فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت رسانه‌ای و تبلیغات راضی نیستم و طنزنویسی صرفاً به برگزاری جشنواره محدود نشود.

در حال تکمیل ...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!