Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی اختتامیه نخستین جشنواره سراسری نمایش کودک (باغچه بان) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرند برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری نمایش کودک روز یکشنبه در این مراسم با بیان این‌که روز برگزاری این جشنواره در مرند به عنوان روزی ماندگار در تاریخ تئاتر مرند محسوب می شود، گفت: این روز مانند روزی که ۱۰۲ سال پیش آقای باغچه بان رقم زده و مرند را به عنوان مهد تئاتر کودکان در ایران معرفی کردند، ماندگار خواهد شد، با برگزاری این جشنواره امروز توانستیم نفسی تازه به کالبد شهر بدمیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی صالح یار افزود: برگزاری این جشنواره برای ما افتخاری بزرگ است چرا که در نخستین گام این جشنواره سابقه‌ی تاریخی دارد و مرند به عنوان یکی از شاه راه‌های ارتباطی ایران با اروپا به چنین خوشنامی فرهنگی نیاز داشت برسد.

وی در ادامه خواستار استقرار دبیرخانه‌ی دائمی این جشنواره در شهرستان مرند شد و گفت: امیدواریم بتوانیم در تیرماه ۱۴۰۱ دومین جشنواره‌ی تئاتر سراسری باغچه بان را کلید بزنیم.

وی بخش‌های جشنواره را در بخش نمایشنامه نویسی و پژوهش عنوان کرد و گفت: در بخش نمایشنامه نویسی ۱۰۳ اثر از سایر استان‌ها ارسال شده بود، همچنین ۳۳ چکیده مقاله که ۲۲ اثر آن معرفی شد و در بخش نمایش‌های محیطی هم ۲۲ اثر ارائه شده بود که طی چهار روز اجراهای محیطی و ورکشاب آموزشی تئاتر را شاهد بودیم.

داوود گرشاسبی- فرماندار شهرستان مرند نیز در این آیین با اشاره به تاریخ حوزه ی تمدنی و فرهنگی ایران، گفت: هنر جزوی از ذات انسان و جزو بهترین صورت هاست، قطعا اگر بتوانیم با زبان هنر ارزش ها و حقایق را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، موفق خواهیم شد.

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، اظهار کرد: امروز بسیار خرسندیم که چنین رویدادی در شهرستان مرند برگزار شد.

معصومه پاشایی با بیان این‌که مرند شهری هنرمند و هنر دوست است، گفت: قطعا راه توسعه‌ حتی توسعه‌ی اقتصادی از راه فرهنگ و هنر می‌گذرد، ظرفیت شهر مرند در حوزه‌ی فرهنگ و هنر بسیار زیاد است از آقای وزیر نیز خواستاریم دستورات لازم را جهت فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان مرند ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شهرستان مرند باغچه بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط اداره کل هنر‌های نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد