Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:47:45 GMT

عضو جدید شورای شهر تحلیف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۵۵۱۹

عضو جدید شورای شهر تحلیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه سید احسان اصنافی از حضور در شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان یکی از اعضای شورای شهر استعفا داد و با حکم وزیر کشور به عنوان شهردار شیراز معرفی شد شورای اسلامی شهر شیراز ۲ ۱دوازده نفره به فعالیت خود ادامه داد.

با توجه به الزام قانونی و با حضور نماینده فرماندار شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز سیده مریم حسینی به عنوان عضو جدید شورای شهر شیراز تحلیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیده مریم حسینی در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شیراز با کسب بیش از ٢٢ هزار رأی در جایگاه چهاردهم منتخبین مردم قرار گرفته بود و اکنون پس از استعفای اصنافی به حکم قانون به عضویت اصلی شورای اسلامی شهر شیراز درآمد.

تلاش برای رفع مشکلات و مطالبات مردمی

سیده مریم حسینی در آئین تحلیف خود گفت: یکی از وظایفی که بر عهده اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داده شده برطرف کردن مشکلات و مطالبات مردمی است از این رو در تلاش هستیم که در این راستا منبع اثر باشیم.

وی اضافه کرد: اعتماد مردم به هریک از اعضای شورای اسلامی شهر وظیفه مسئولیت را برای هریک از اعضای شورا سنگین کرده و باید تمام تلاش‌ها در این راستا باشد که ضمن بهبود کیفیت زندگی مردم در شهر مطالبات آنان نیز برطرف شود.

این عضو جدید شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: بی شک نمی‌توان بدون بهره برداری از ظرفیت نخبگان در شیراز منبع اثر بود از این رو باید با بهره گیری از ظرفیت نخبگان جامعه به دنبال بهبود کیفیت زندگی شهروندان در کلان شهر شیراز بود.

از نخبگان در مدیریت شهری استفاده شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود گفت: شهردار شیراز از نخبگان جامعه در راستای مدیریت شهری استفاده کند و فکر انتخاب‌های سیاسی را از سر برون کند.

محمد تقی تذروی در این جلسه بیان کرد: یکی از انتظاراتی که از مدیریت کلان شهری وجود دارد فعالیت‌های صحیح و ضروری برای بهبود کلان شهر شیراز است و باید به این خواسته مردم جامع عمل پوشانده شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از مطالباتی که مردم شهر شیراز از مدیریت کلان شهری دارند به پایان رساندن طرح‌های ناتمامی است که در این شهر وجود دارد از این رو شهردار شیراز مکلف است تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و پروژه‌های ناتمام شهر شیراز به کار بگیرد.

تذروی ادامه داد: در انتهای شورای پنجم مجوز تبدیل وضعیت ٣۶٠ نفر از کارکنان شهرداری شیراز اخذ شد امید است با تلاش‌های صورت گرفته در سطح کلان شهر شیراز این رویه به موضوعی سالانه تبدیل شود تا تکلیف نیروهای موجود در شهرداری شیراز هرچه سریع‌تر معین گردد.

او یادآور شد: توجه به تکنولوژی‌های روز، از جمله مدیریت هوشمند و هوشمند سازی لازمه مدیریت امروز شهری است. حوزه حمل و نقل یکی از حوزه‌های اصلی این مقوله است، که استفاده از این امر می‌تواند در بهبود این فضا کمک نماید و از ظرفیت و توانمندی مردم در قالب سمن‌های اجتماعی؛ گروه‌های جهادی؛ و به ویژه اعضای شورای محلات در راستای مدیریت مردم محور استفاده نمائید که بهره مندی از توانایی‌های بالقوه و بالفعل آحاد جامعه موجب تحول و رضایتمندی حداکثری خواهد بود.

حمل و نقل شیراز دارای مشکل است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود گفت: حمل و نقل عمومی سطح شهر شیراز دارای مشکلاتی است که امید است در مدیریت جدید کلان شهر شیراز این مشکلات برطرف شود.

علیرضا اسکندری در ادامه بیان کرد: حمل و نقل عمومی در کلانشهر شیراز، وضعیت مناسبی ندارد. تحقق خطوط سریع السیر و بی آرتی در مسیرهای خاص و استفاده از تکنولوژی‌های نظارتی روز دنیا در جهت کنترل وضعیت حمل و نقل و اتخاذ تدابیر لازم در جهت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از جمله انتظارات مطرح می‌باشد. تاکید ویژه بر جایگزینی مدل‌های حمل و نقلی نوین همچون استفاده از دوچرخه‌ها و موتورسیکلت‌های برقی، ایجاد خطوط خودروهای هیبریدی و تلاش در جایگزینی خودروهای شارژی در بافت مرکزی شهر از الزامات تحولی در حوزه معاونت حمل و نقل عمومی می‌باشد.

وی به شهردار شیراز تاکید کرد: اجرا و اتمام پروژه‌های بزرگ مقیاس و پرداختن به امور زیربنایی عمرانی تأثیرگذار، همچون پیگیری اجرای پروژه بزرگراه سردار شهید سلیمانی، اجرای تقاطعات غیر همسطح مورد نیاز شهر، ساماندهی محورهای ورودی شهر به ویژه محور گویم و اجرای بزرگراه‌ها و رینگ‌های ترافیکی و همچنین تسریع در اجرای پروژه‌های زمین گیر از جمله مطالباتی است که مردم از مدیریت کلان شهر شیراز دارند.

کد خبر 5324297

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شهرداری شیراز مریم حسینی شورای شهر شیراز بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا هفته ناجا خطبه های نماز جمعه امام رضا ع شیوع کرونا عکس استانها مشهد هفته نیروی انتظامی ایلام شورای اسلامی شهر شیراز کلان شهر شیراز شهردار شیراز شورای شهر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر شنبه در همایش روز شوراها که در شهرداری قم برگزار شد با بیان اینکه موضوع شورا از جمله موارد مورد تاکید دین است گفت: یکی از نهادهایی که اراده مردم در آن نقش اصلی دارد شورای های اسلامی شهر و روستا است که سبب خیر برای کشور است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در برهه هایی برخی دولت ها همکاری لازم را با شوراها در پیشبرد اهداف و ماموریت های آن نداشتند که ضرورت دارد توجه لازم به شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گیرد.

امیرآبادی گفت: برخی تخلفات سبب شده تا نگاه مردم به نهاد شورا تغییر کند، هر چند که در هر دوره شاهد قدرتمندتر شدن شوراها هستیم.

وی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در سطح کشور هستند این امر افتخاری برای استان و مسوولان است.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی در مسیر عمران و آبادی کشور صورت گرفت که این خدمات باید برای مردم تبیین شود.

کد خبر 6090204

دیگر خبرها

  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • تدبیر مدیران شهری در تحول زیرساخت‌های بوستان کوهستانی دراک
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم