Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزات آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون سراسری و اجرای طرح واکسینه شدن دانش‌آموزان، بیش از ۵۱ درصد دانش‌آموزان واکسن خود را دریافت کرده‌اند. مهرزاد حمیدی در نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش‌های حضوری» پرداخت و افزود: در جلسات ستاد مدیریت بیماری کرونا، بر واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲تا ۱۸سال تاکید شده است، در این خصوص سرپرست وزارت آموزش و پرورش طی نامه‌ای به وزارت بهداشت، برای واکسیناسیون دانش آموزان اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: طی دستورالعملی که از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شد، پیش بینی کردیم که کمیته‌های هماهنگی استانی بین ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود و متناظر آن در مناطق و شهرستان ها، شبکه‌های بهداشتی ایجاد و تقسیم کار صورت گیرد که خوشبختانه تا امروز ۴۷ درصد دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان ۱۲سال تا ۱۸سال با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت واکسینه شده اند و اگر این عدد را نسبت به عدد دانش آموزان بسنجیم می‌توانیم بگوییم که تا امروز بیش از ۵۱درصد دانش‌آموزان واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: امروز اگر سیاست بازگشایی مدارس را دنبال می‌کنیم باید زمینه واکسیناسیون دانش آموزان را فراهم کنیم تا حلقه انتقال بیماری را قطع کنیم؛ بنابراین بازگشایی مدارس باید بازگشایی ایمنی باشد تا منجر به تعطیلی مدارس نشود؛ لذا تأکید می‌کنم از حداکثر پایگاه‌های واکسیناسیون استفاده کنند. فراموش نکنیم که سهم آموزش و پرورش در کنترل کرونا سهم بسیار مؤثر و تعیین کننده‌ای است و باید برای جلوگیری از چرخه انتقال، واکسیناسیون دانش آموزان را با جدیت دنبال کنیم.

حمیدی ضمن تشکر از تلاش مدیران کل و روسای مناطق سراسر کشور در اجرای پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی، به موضوع نیروی انسانی، سامانه‌ها و واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان، توزیع کتب درسی در مدارس و ثبت و صدور ابلاغ همکاران فرهنگی در سیدا اشاره کرد و افزود: حاصل این اقدامات در این شرایط خاص کشور، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی توأم با آرامش بود و خوشبختانه توانستیم همزمان با شروع کار دولت جدید و دوره سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، سال تحصیلی جدید را با تلاش مدیران و رؤسای مناطق و مدارس با آرامش آغاز کنیم.

۸۵ درصد فرهنگیان واکسینه شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزات آموزش و پرورش در این نشست که در وزارتخانه برگزار شد با اشاره به ایجاد ۴۲۷ پایگاه تجمیعی ویژه فرهنگیان، در سراسر کشور، تصریح کرد: ۸۵درصد فرهنگیان در این پایگاه‌ها با منزلت و احترام و با اولویت خاص واکسینه شده‌اند و علاوه بر آن مربیان مهدکودک‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و هر واحدی که مستقیم و غیرمستقیم به آموزش و پرورش و دانش آموزان مربوط می‌شود، واکسن کرونا را دریافت کرده اند و در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکس کرونا در سراسر کشور برای این افراد، تزریق شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اقتضائات کشور و مطالعات تکمیلی صورت گرفته نشان دهنده این است که در بیش از ۱۷۰ کشور جهان مدارس باز و یا به صورت ترکیبی در حال فعالیت هستند، رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت دانش‌آموزان، ایجاب می‌کند که مدارس را بازگشایی کنیم و برای بازگشایی مدرسه ضرورت دارد که واکسیناسیون دانش آموزان انجام شود.

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا دانش آموزان واکسن واکسیناسیون دانش آموزان دریافت کرده اند درصد دانش آموزان بازگشایی مدارس سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش