Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به کودکان با نیازهای ویژه را در دستور کار خود قرار داده است و بخشی از برنامه های هفته ملی کودک را به این موضوع اختصاص داده است.

بازدید رایگان از موزه تاریخ کانون در هفته ملی کودک

ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۹ مهر در چهارمین روز از هفته ملی کودک، موزه تاریخ کانون پرورش فکری پذیرای کودکان به همراه والدین‌شان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برنامه‌های موزه تاریخ شامل بازدید رایگان از موزه و شرح و توضیحات تخصصی در مورد موزه و تاریخ، به همراه اجرای نمایش و بازی‌های گروهی، پخش فیلم و در نهایت اهدای یادبود به بازدیدکنندگان به مناسب هفته ملی کودک اعلام شده است.

روز سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ نیز ساعت ۱۱:۳۰ ظهر، ۱۲ کودک از موزه و موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران بازدید می‌کنند که در این بازدید، کودکان با آثار باستانی کاوش‌شده از تپه سگزآباد قزوین آشنا می‌شوند و دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه تهران برای بازدیدکنندگان، ویژه‌برنامه تخصصی و بازدید از کارگاه مرمت سفال ترتیب داده‌اند.
موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که در میدان شهدای تهران و ابتدای خیابان پیروزی واقع شده است. تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... از بخش‌های این موزه است.

دانش‌آموزان تانزانیایی هفته ملی کودک را به کودکان ایران تبریک گفتند

کودکان تانزانیایی در یک ویدئوی کوتاه، ضمن انجام فعالیت‌های هنری مانند نقاشی و ساخت تابلوهای یادگاری، هفته ملی کودک را به کودکان همتای خود در ایران تبریک گفتند.

 کودکان کشور تانزانیا با اشاره به پیشنیه‌ تاریخی و فرهنگی مشترک و روابط مردم این دو کشور، به بچه‌های ایران بابت فرارسیدن یک هفته جشن و شادی تبریک گفته‌اند.

در این ویدئو، کودکان تانزانیا برای بچه‌های ایران سلامت و صلح آرزو کرده و بر دوستی و رفاقت بین مردم این دو کشور تاکید کرده‌اند.

امسال در حالی هفته ملی کودک را از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ جشن می‌گیریم که بیش از ۱۰ چهره از سیاستمداران جهان، مسوولان جشنواره‌های بین‌المللی، دانش‌آموزان چند کشور از جمله لبنان و تانزانیا با صدور پیام‌های ویدئویی این رویداد را به بچه‌های ایران تبریک گفته‌اند.

هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پخش فیلم و اهدای کتاب در بیمارستان‌های کودکان و انجمن‌های خیریه

همزمان با هفته ملی کودک، مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور در بیمارستان‌های کودکان تهران و همچنین گروه‌های حامی حقوق کودکان و آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر نمایش فیلم در بیمارستان‌ها مجموعه‌ای از کتاب و بسته‌های فرهنگی را اهدا خواهند کرد.

روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ که به نام «کودک، بهداشت و سلامت جامعه» نام‌گذاری شده، مسوولان کانون پرورش فکری در بیمارستان‌های بهرامی، مفید، حضرت علی‌اصغر و بیمارستان کودکان تهران حضور می‌یابند تا علاوه بر پخش فیلم، بسته‌ها و کتاب‌هایی به کودکان بستری شده اهدا شود.

در این برنامه‌ها که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی، «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان، «سگی که مرض داشت» به کارگردانی پروین تجوید و «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعی‌پور فیلم‌های انیمیشنی هستند که پخش خواهد شد.

در طول هفته ملی کودک نیز مربیان و مسئولان کانون به مراکز حمایت از حقوق کودکان، کودکان کار و خیابان، و نیز مدارس خودگردان کودکان مهاجر رفته و بسته‌های فرهنگی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به اعضایشان اهدا می‌کنند.

هفته ملی کودک امسال با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» طراحی شده و هر روز به یک موضوع محوری اختصاص دارد که کودک و نشاط و سرگرمی، کودک و میراث فرهنگی، کودک و معنویت و کودک و فضای مجازی، از سرفصل‌های موضوعی این روزها هستند.

بررسی نیازهای کودکان در پادکست و ویدئوهای ویژه

رادیو مرغک کانون، پادکست اختصاصی کانون پرورش فکری در طول هفته ملی کودک ویژه‌برنامه‌های کوتاهی با موضوع‌های مختلف و مربوط به نیازهای کودکان و نوجوانان را تهیه و منتشر می‌کند.

رادیو مرغک کانون که به تازگی کار خود را آغاز کرده، از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در هشت قسمت، ابتدا تاریخچه نامگذاری و شکل‌گیری روز جهانی کودک، یک هفته با کانون و هفته ملی کودک را بررسی کرده و در ادامه، هر روز با توجه به نام‌گذاری روزهای این هفته از سوی دبیرخانه‌ آن، درباره‌ موضوع‌های این روز نکاتی را عنوان می‌کند.

مخاطب این پادکست، عموم خانواده‌ها و دست‌اندرکاران دنیای هنر و فرهنگ کودک ذکر شده، و در طول هفته ملی کودک، با موضوعاتی چون کودک و محیط زیست، کودک و سلامت و بهداشت، کودک و میراث فرهنگی، کودک و باورهای معنوی و دینی، و همچنین کودکان و رسانه‌ها و دنیای مجازی، برنامه‌های کوتاهی را تهیه و پخش می‌کند.

در همین حال، اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این ایام به سراغ نویسندگان و هنرمندان مختلف رفته تا در قالب ویدئو، مصاحبه‌ تلفنی و... نیازها و شرایط مختلف کودکان را از منظر این دست‌اندرکاران بازتاب دهد.

مجموعه محتوای صوتی و تصویری این هفته تا پایان روز پنج‌شنبه این هفته در پایگاه خبری کانون به نشانی kanoonnews.ir  و شبکه‌های اجتماعی این نهاد در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

آثار شاخص ادبی جهان را به خط بریل منتشر کنید

تعدادی از اعضای دارای نیازهای ویژه مراکز کانون پرورش فکری در دیدار با معاون فرهنگی کانون خواستار انتشار آثار شاخص و مهم ادبی جهان به زبان بریل برای کودکان و نوجوانان ایرانی شدند.

محمود مروج روز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ و در دومین روز هفته ملی کودک در دیدار با این کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۴۰ کانون در جریان مسایل و خواسته‌های آنان قرار گرفت که انتشار آثار ادبی مهم دنیا به زبان بریل، تنوع بخشی به کتاب‌های بریل کانون و افزایش سهمیه کتاب در مراکز، بخشی از مسائل مطرح شده از سوی اعضای نابینای حاضر در این برنامه بود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این برنامه ضمن تبریک روز جهانی و هفته‌ ملی کودک به تمام کودکان جهان، ایران و اعضای دارای نیازهای ویژه، ابراز امیدواری کرد که با همت همگان و رعایت نکات بهداشتی فردی و اجتماعی، مراکز کانون در آینده‌ای نزدیک به صورت حضوری فعالیت‌های متنوع خود را با انرژی و شور و نشاط بیشتری آغاز کنند.
وی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گفت: بسیار خوشحالم که این دیدار هم‌زمان با هفته کودک رخ داده است. و بسیار خوشحالیم که به زودی مراکز کانون درحالی آغاز به کار می‌کنند که برنامه‌های مختلفی هم‌چون کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دیگر برنامه‌ها را برای تمام مخاطبان کانون در نظر گرفته‌ایم.
در این جشن که با رعایت نکات وشیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌ اجتماعی و با حضور نمادین تعداد اندکی از کودکان مراکز فراگیر استان تهران به اجرا درآمد اعضا، آثار هنری خود را ارائه کردند. شعرخوانی، نوازندگی، ‌ خوانش متن ادبی بخشی از این برنامه‌ها بود.
سیدعلی حسینی سرپرست اداره‌کل کانون تهران در این برنامه به حضور ۱۰۰ نفر از کودکان با نیازهای ویژه در کارگاه‌های برخط کانون طی دوران کرونا اشاره و ضمن ارائه گزارشی به فعالیت ۵ مرکز فراگیر در تهران و حدود ۴۰ مرکز در کل کشور پرداخت و ابراز امیدواری کرد اعضای دارای نیازهای ویژه کانون در این مراکز بار دیگر بتوانند در کنار سایر کودکان و نوجوانان از کارگاههای مختلف و دانش، تجربه و مهارت مربیان کانون بهره‌مند شوند.
همچنین با اهدای لوح و هدایایی شامل محصولات فرهنگی، از طرف کانون پرورش فکری و با حضور مسئولان ستاد و استان تهران، اعضا و مربیان مراکز فراگیر کانون مورد قدردانی قرار گرفتند.
در این برنامه ابوالقاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهرنوش قربانعلی معاون فرهنگی و کارشناسان کانون استان تهران نیز حضور داشتند.
هفته‌ ملی کودک، یادواره‌ شهید علی لندی، امسال با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور در حال برگزاری است و با توجه به شرایط کرونایی شهرها، برنامه‌ها در دو شکل مجازی و حضوری طراحی شده ‌است.


نقاشی دیواری کودکان ۴۷ کروموزمی آباده در هفته ملی کودک

همزمان با هفته ملی کودک، دیوار مهربانی در خیابان ۱۷ شهریورآباده در استان فارس به همت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری آباده با شرکت کودکان ۴۷ کروموزمی نقاشی شد.

در اولین روز هفته ملی کودک و روز جهانی کودک، طی آیینی که با حضور مردم و مسوولان ازجمله فرماندار آباده و جمعی از مسوولان برگزار شده بود، کودکان و نوجوانان پای دیواری موسوم به «دیوار ۴۷» که به منظور حمایت بیشتر از کودکان دارای سندرم‌ داون طراحی شده، گردهم آمدند و نقاشی کشیدند.
حسین فدایی‌صدر، مربی‌مسوول مرکز فرهنگی‌هنری آباده در این باره گفت: دیوار ۴۷ در حمایت از کودکان ۴۷ کروموزمی طراحی شده و در این روز، افراد دارای سندرم داون و دیگر کودکان در کنار هم و با همدلی، دوستی و صمیمیت به نقاشی کودکانه پرداختند و تصورات خود از دنیای اطراف را به تصویر ‌کشیدند.
افراد دارای سندرم داون دارای ۴۷ کروموزوم هستند که نسبت به افراد معمولی یک کروموزم بیشتر دارند.
هفته ملی کودک امسال، برنامه‌هایی را برای استفاده تمامی کودکان اعم از نیازهای ویژه طراحی کرده و تا ۲۲ مهر در سراسر کشور با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» ادامه دارد.

قول مساعد نماینده مردم مرودشت در مجلس برای تأمین خودروی کتابخانه سیار
همزمان با آیین گرامی‌داشت روز جهانی کودک نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی با بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری مرودشت، نسبت به تامین خودروی کتابخانه سیار روستایی قول مساعدت داد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جلال رشیدی‌کوچی در هفته ملی کودک با حضور در مرکز فرهنگی‌هنری مرودشت در استان فارس، با فعالیت‌های کانون آشنا و میهمان برنامه‌های کتابخانه کانون پرورش فکری شد.
در این دیدار همچنین رشیدی‌کوچی برای تأمین خرید و خودرو با هدف راه‌اندازی واحد سیار در شهرستان مرودشت قول مساعدت داد و گفت که در پایان هر فصل، جلسه‌ هم‌اندیشی و تعامل با حضور مسوولان اداره‌های شهرستان با هدف رفع مشکلات مجموعه‌های فرهنگی با حضور نماینده کانون پرورش فکری در دفتر او برگزار می‌شود.
نماینده مردم مرودشت قرار است در آخرین روز هفته ملی کودک نیز با مربیان و کارکنان مرکز فرهنگی‌هنری مرودشت در کانون، دیدار و گفت‌وگو کند.

پخش رایگان فیلمِ اجرای برترین‌های جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی

فیلمِ اجرای قصه‌گویان برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی‌ قصه‌گویی به بهانه هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سایت خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به رایگان در دسترس عموم علاقه‌مندان قصه‌گویی و نقالی است.

 در هفته ملی کودک امسال فیلم اجرای برترین‌های جشنواره قصه‌گویی که همه‌ساله با حضور راویان ایرانی و خارجی قصه‌های ملل برگزار می‌شود، با تدوین و کیفیت بالا در پرتال کانون به نشانی kanoonnews.ir در معرض تماشای خانواده‌ها، کودکان و تمامی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این قصه‌ها در چند بخش طبقه‌بندی و منتشر شده‌اند که شامل قصه‌گویان ملی، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، دختران و پسران و بخش بین‌الملل است.

در بخش زنان و مردان (ملی)، فیلم اجرای فرانک حیاتی با قصه «کلاغ خنزر پنزری» از استان کرمانشاه (برگزیده اول در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) و حسین کاظمی با قصه «شال و مشت حسن» از استان مازندران (برگزیده اول در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) نمایش داده می‌شود.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز فیلم اجرای فاطمه موسوی با قصه «سنگ صبور» از استان البرز (برگزیده‌ اول در بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) و فاطمه سیدرضایی با قصه «روباه مرغ ندیده» از استان قزوین (برگزیده اول در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) در این هفته در دسترس همگان است.

قصه‌های برتر برگزیده اول در بخش بین‌الملل نیز شامل فیلم اجرای نجمه احمدزاده‌مروست با قصه «یک روز پرماجرای خاله» از استان یزد (از بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) و ساره قصیر با قصه «جوجه» از لبنان (از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی) است.

اما بخش دختران و پسران (ملی) نیز نگار موحدی‌رودی با قصه «اشتر خجو» از خراسان رضوی که برترین قصه‌گویی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی شده بود، به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

 به گزارش ایرنا، هفته ملی کودک، یادآوره شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور به شکل مجازی و حضوری با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تانزانیا سید علی حسینی هفته ملی کودک خط بریل روز جهانی کودک علی لندی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تانزانیا سید علی حسینی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تانزانیا سید علی حسینی هفته ملی کودک خط بریل روز جهانی کودک علی لندی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیست ویکمین جشنواره بین المللی جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری مرکز فرهنگی هنری هفته ملی کودک هفته ملی کودک بیمارستان ها برگزیده اول ۱۶ تا ۲۲ مهر روز جهانی کودک حال خوش کودکی سراسر کشور رنگ خوش زندگی برگزار می شود نیازهای ویژه مراکز کانون اول در بیست فیلم اجرای موزه تاریخ برنامه ها طراحی شده مهر ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۵۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این هفته ویژه برنامه‌های متعددی برای کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی این ویژه برنامه‌ها به ارتقای سواد محیط زیستی کودکان و نوجوانان کشورمان کمک می کند. 

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • هفته زمین پاک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد