Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت کنونی جوجه یکروزه با نرخ مصوب اختلاف معناداری دارد، اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان و حتی ۱۰ هزار تومان هم گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش قیمت مرغ زنده در بازار خبر داد و گفت: نرخ کنونی مرغ زنده در برخی استان ها ۲۱ هزار تومان و در تهران بیش از ۲۱ هزار تومان گزارش شده که در قیمت مرغ گرم هم اثر گذار است.

کمالی سروستانی توزیع مرغ های خارج از شبکه را علت اصلی گرانی دانست و افزود: طی روزهای آتی امیدواریم بازار به تعادل برسد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه قول هایی برای اصلاح قیمت مرغ داده شده، اما تاکنون به نتیجه قطعی نرسیدند. در استان ها تنها تصمیماتی از سوی کارگروه تنظیم بازار و استانداران اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب مرغ جوابگوی هزینه های تولید نیست، بیان کرد: قیمت گذاری بر مبنای هزینه های واقعی باید صورت گیرد، در حالیکه قیمت جوجه ۸ تا ۹ هزار تومان و دریافت کرایه پشت بارنامه و تلفات واحدهای مرغداری به دلیل عدم فاکتور در نرخ تمام شده تولید لحاظ نمی شود.

وی از افزایش تلفات در واحدهای مرغداری خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر گزارشاتی از تلفات مرغ در واحدهای مرغداری گزارش شده که ادامه این روند می تواند منجر به کاهش عرضه مرغ شود. اما تاکنون سازمان دامپزشکی گزارش رسمی از علت تلفات اعلام نکرده است.

این مقام مسئول از توزیع ۷ هزار تا ۷ هزار و ۲۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: روزانه ۱۰۵۰ تا ۱۱۰۰ تن مرغ در تهران توزیع می شود که به سبب عرضه خارج از شبکه، قیمت مرغ در بازار بالاست که با اعمال نظارت باید ساماندهی در سطح بازار صورت گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: برآوردها حاکی از آن است که در مهرماه میزان جوجه ریزی به حدود ۱۱۱ میلیون قطعه برسد، چنانچه تخم مرغ های نطفه دار وارد شود، میزان جوجه ریزی به ۱۱۴ تا ۱۱۵ میلیون قطعه می رسد.

کمالی سروستانی واردات تخم مرغ نطفه دار را راهی برای تعادل قیمت مرغ در بازار برشمرد و گفت: گرچه مرغداران خواهان جوجه ریزی هستند، اما به علت قیمت بالای جوجه و کاهش جوجه انتظار می رود که با واردات وضعیت بهتر شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده با احتساب جوجه ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی را ۱۹ هزار و ۹۸۰ تومان و مرغ گرم را ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی تصریح کرد: گرچه سامانه بازارگاه ذرت و کنجاله را اعلام کرده، اما همچنان نهاده با تاخیر بدست مرغدار می رسد، ضمن آنکه ذرت ها کیفیت لازم را ندارد و همین امر یکی از عوامل تلفات مرغ محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ قیمت جوجه نهاده دامی هزار تومان جوجه ریزی قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی