Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@15:49:57 GMT

وقوع حمله راکتی در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۶۹۱۷

وقوع حمله راکتی در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، منابع خبری از حمله راکتی به نظامیان ترکیه و مزدوران وابسته به این کشور در شمال سوریه خبر می‌دهند.

منابع میدانی حاضر در ریف حلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که در جریان این حمله راکتی که در نزدیکی شهر «مارع» واقع در شمال حلب صورت گرفت، دستکم یک نظامی ترکیه کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منابع، پس از این حمله، نظامیان ترکیه به شدت در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمدند.

منابع مذکور خبر دادند که احتمالا این راکت از مناطق تحت اشغال شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا-شلیک شده است.

به گفته این منابع، در جریان این حمله، چند خودروی متعلق به ارتش ترکیه در منطقه مارع هدف قرار گرفت. این در حالی است که وضعیت افراد زخمی، وخیم گزارش شده است.

منابع مذکور تصریح کردند، پس از این حمله، نظامیان ترکیه نیز مواضع نیروهای دموکراتیک را در اطراف مأرب هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

این در حالی است که اخیر چند گروه نظامی فعال در گروه تروریستی «الجیش الوطنی السوری» از ادغام کامل در یک تشکیلات نظامی جدید موسوم به «ثائرون» [انقلابیون] در شمال سوریه خبر دادند. این گروه تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

اعلام موجودیت تشکیلات ثائرون تنها چند روز پس از دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی  در سوچی روسیه صورت می‌گیرد.

روسیه که به دعوت و درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارد تاکید می‌کند که اشغالگری خارجی‌ در خاک سوریه غیرقانونی است و باید پایان یابد. موضوعی که به وضوح در مصاحبه اخیر سفیر روسیه در دمشق مشهود است. اما آنکارا می‌گوید: «اگر روسیه و آمریکا حق ورود به سوریه را دارند پس ترکیه نیز چنین حقی را برای خود محفوظ می‌داند».

ترکیه در کنار حمایت از تروریستهای مخالف دولت سوریه، مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

 گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

اخیرا نیز نیروی هوایی ترکیه به بهانه حمله به مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک، به مناطق مسیحی نشین   در شمال سوریه از جمله  یک روستای مسیحیان آشوری حمله و آن را ویران کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1114428 برچسب‌ها سوریه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سوریه شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب الله لبنان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف پایگاه «الضهیره» در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

به گزارش العهد، مقاومت اسلامی لبنان نیز امروز مقر توپخانه «عین مارگالیوت» واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

همزمان گردان‌های القسام (شاخه نظامی حماس) اعلام کرد مرکز تازه تاسیس جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق «جحر الدیک» واقع در مرکز نوار غزه را با شلیک چند خمپاره و راکت در هم کوبیده است.

از طرفی گردان‌های مجاهدین اعلام کرد مقر فرماندهی لشکر غزه را در شهرک «رعیم» هدف حمله موشکی قرار داده است و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

گردان‌های مجاهدین دیروز (چهارشنبه) هم اعلام کرد پایگاه نظامی «کیزوویم» در جنوب فلسطین اشغالی را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه و به مناسبت سالروز شهادت «عمر ابو شریعه» بنیانگذار این گردان‌ها، هدف حمله موشکی قرار داده است.

گروه‌های مقاومت لبنان و فلسطین در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را هدف قرار داده‌اند؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین به خصوص در مناطق شمالی اراضی اشغالی شده اس و. تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌ها، از اکتبر گذشته تاکنون (۱۵ مهرماه ۱۴۰۲)، حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکن این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شدند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رویارویی جدی با آنان هراس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه