Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@02:29:06 GMT

مقصر قاچاق ظروف چینی و کریستال کیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۰۸۴

مقصر قاچاق ظروف چینی و کریستال کیست؟

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  دهقانی نیا سخنگوی ستاد ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،ارونقی معاون فنی گمرک و نوده فراهانی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی امشب ۱۸ مهر ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی قاچاق ظروف چینی و کریستال و لوازم خانگی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه کشفیات کالاهای قاچاق در حوزه ظروف و چینی آلات است در سال ۹۹، ۷۳۷ میلیارد ریال بود گفت: پرونده ای در سیستان و بلوچستان کشف و اقدامات لازم انجام شد و حکم قضایی برای آن صادر گردید که مشخصاً بحث کریستال شیشه و بلور بود که حکم قطعی برای آن صادر شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌ای در خصوص بیش از هزار کانتینر در حوزه لوازم خانگی ،شیشه و بلور نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است که هم کشفیات و هم مستند داریم که قاچاق صورت می گیرد افزود: سه و نیم درصد نسبت به ۵ ماهه سال گذشته افزایش کشفیات داشتیم. ستاد مبارزه با قاچاق کالا سابقه ۱۶ ساله دارد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه انتظار ما به عنوان ستاد و هماهنگ کننده این است که آنچه که ابلاغ شده عملیاتی شود ادامه داد: ما در این حوزه در ستاد منتظر نماندیم تا صرفاً سامانه تجارت و گمرک به هم متصل شوند لذا اقدامات لازم را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع این است که به صورت ضربتی ورود شده است لذا پرونده وجود دارد. دوستان ضابط ما به موضوع ورود پیدا کردند و حکم قطعی صادر می کنند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق کالا ظروف چینی مبارزه با قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید فلاح مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بروجن به پرونده قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن به ارزش ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، راننده خودرو حامل این کالاها را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش این محموله و همچنین پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال معادل ارزش کالا در ازای خودرو حامل محکوم و در مجموع متهم ردیف اول به پرداخت ۴۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته فلاح، ماموران نیروی انتظامی در محور لردگان-بروجن از یک کامیون، محموله قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093911

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن