Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: مسیر جایگزین برای آذربایجان در صادرات به روسیه در نظر داریم که یکی از آن‌ها از ارمنستان می‌گذرد و تا یک ماه آینده آماده می‌شود. علیرضا پیمان‌پاک امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: دولت برنامه‌ای را به صورت کلان برای تجارت با کشور‌های همسایه و هم‌سو و افزایش صادرات دارد که به رونق تولید گره می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر بسیاری از ظرفیت واحد‌های ما یا تعطیل و معطل است. علاوه بر این تورم همچنان ادامه دارد و قدرت خرید مردم را کاهش داده است. از این رو با اتکا به بازار داخلی نمی‌توان رونق جدی به وجود آورد. از همین روی توسعه صادرات را باید در دستور کار قرار دهیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به محدویت‌های نفت و گازی، ایجاد منابع ارزی از طریق صادرات غیرنفتی به مدیریت بازار ارز و تسهیل واردات مواد اولیه و نهاده‌های تولید کمک‌کننده خواهد بود. در همین راستا برنامه‌ای در حوزه‌های مختلف لجستیک، بازار، مسائل سیاسی و ... تدوین کرده‌ایم و در مورد کشور‌های هدف اولویت‌بندی کردیم که کشور‌های همسایه، کشور‌های هم‌سو و افریقایی در اولویت قرار گرفتند و برای آن‌ها کریدور تجاری تعریف کردیم. در افق ۴ سال آینده رشد صادرات را به این کشور‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت‌های کالایی نیز مشخص خواهد شد که به این کشور‌ها چه کالا‌هایی صادر کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: ما در منطقه قفقاز همیشه درگیری داشتیم و مشکلاتی مثل صف‌های طولانی وجود داشته است. این موضوع دو علت دارد؛ یکی اینکه آذربایجان در بازار روسیه با ما رقیب است و دو اینکه زیرساخت‌های لازم را ندارد. مسیر جایگزین آذربایجان برای صادرات به روسیه را در نظر داریم که یکی از آن‌ها از ارمنستان می‌گذرد و تا یک ماه آینده آماده می‌شود. مسیر دوم هم مسیر دریایی است که برای این کار اقدام به ساخت، خرید و اجاره و همچنین انتقال برخی کشتی‌ها از خلیج فارس خواهیم کرد. این کار کمک شایانی به صادرات به کشور‌های حوزه CIS و روسیه می‌کند.

وی افزود: برخی از بانک‌های کشور‌های هدف را مشخص کرده که بانک‌های محلی هستند و این بانک‌ها حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار سرمایه دارند چراکه بانک‌های بزرگ که ۵۰۰ میلیون دلار یا یک میلیارد دلار سرمایه دارند با ما کار نمی‌کند. کار اصلی این بانک‌ها با کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌های مشابه است، اما همین بانک‌های محلی هم می‌توانند برایمان LC بر اساس ارز کشور‌های هدف باز کنند.

پیمان‌پاک اضافه کرد: بانک مرکزی چندانی موضوع را در اولویت خود قرار نمی‌داد، اما در دولت جدید فرصت ویژه‌ای به وجود آمده است و وزیر صمت، رییس جمهور و ... بر این موضوع تاکید دارند. وزیر صمت برنامه افزایش صادرات به ۳۵ میلیارد دلار در سال‌های آینده را تدوین کرده است.

وی در مورد رایزن‌های تجاری گفت: تعداد رایزن‌ها را افزایش می‌دهیم، تغییری هم در ترکیب برخی رایزن‌ها داریم و رایزن‌های خود را به کشور‌های اولویت‌دار ارسال کنیم. رایزن‌ها باید اشراف و آشنایی کامل با کشور هدف داشته باشند. ملاک‌های تعیین رایزن باید عملیاتی‌تر باشد. علاوه بر این توسعه و فعال سازی مراکز تجاری به کمک بخش خصوصی را در دستور کار داریم و تا چند هفته آینده مراکز تجاری راه اندازی خواهند شد در افق ۱۴۰۴ به تعداد ۱۲۰ رایزن می‌رسیم.

رییس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به سوالی پیرامون موضوع تهاتر بیان کرد: تهاتر به دو نوع تهاتر کشور و تهاتر صادر کننده است، صادر کننده می‌تواند به جای کالای صادراتی خود کالا وارد کند قبلا محدودیت‌هایی در سقف و سابقه وجود داشته، اما الان می‌توانند در مورد کالا‌های اعلامی تهاتر کنند، سود صادرکننده هم در این صورت افزایش می‌یابد. تهاتر نفت در مقابل کالا بیشتر در مورد کالا‌های اساسی که ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند انجام می‌شود، اما هر زمان که ارزش ۴۲۰۰ تومانی حذف شود در مقابل بقیه کالا هم خواهد بود.

وی همچنین در مورد طرح جرم‌انگاری عدم رفع تعهدات ارزی گفت: ما با طرح مجلس مخالف هستیم و به کمیسیون‌های صنایع و اقتصاد هم این موضوع را اعلام کرده‌ایم. بخش‌های کارشناسی مجلس مخالف هستند رییس کمیسیون صنایع قول پیگیری در این مورد داده‌اند

/ایلنا برچسب ها: مسیر صادرات ، روسیه ، ارمنستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PJo

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسیر صادرات روسیه ارمنستان رایزن ها کشور ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۳۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد