Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دنبال تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، از روز شنبه اعضای دو کمیته امنیت و مرز کمیسیون بازدید از مرزهای شمال غرب کشور آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: در این سفر وضعیت امنیتی و نیز استقرار نیروهای نظامی و انتظامی در مناطق مرزی شمال غرب کشور به خصوص در مرز با کشور آذربایجان و نخجوان بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه همچنین در جریان این سفر آمادگی کامل دفاعی و نظامی در مرزهای شمال غرب کشور بررسی می‌شود، گفت: در این سفر مناطق مرزی دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی مورد بازدید قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این بازدید به دنبال تحولات اخیر بین ایران و جمهوری آذربایجان و اجرای رزمایش فاتحان خیبر انجام می‌شود که بعد از آن گزارشی به کمیسیون داده خواهد شد.

همتی گفت: همچنین ضمن بازدید از مناطق مرزی، برگزاری جلسات شورای تأمین در مراکز این دو استان و نیز برخی شهرستان‌های مرزی شمال غرب کشور برگزار شده و در حال برگزاری است.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان نزدیک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.

کد خبر 5324463

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن همتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شمالغرب کشور بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا هفته ناجا خطبه های نماز جمعه امام رضا ع شیوع کرونا هفته نیروی انتظامی عکس استانها مشهد ایلام شمال غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امانی در بازدید از محل ساخت پایانه کلاله - آغبند در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز دو‌ همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهار بانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است افزود: پیش بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله - آغبند بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان