Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی اسدی دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره دلیل اعتراض دانشجویان خوابگاهی کوی دانشگاه تهران اظهار کرد: دو مسئله خوابگاه و تغذیه برای دانشجویان ما بسیار مهم است.

او افزود: متولی تغذیه دانشجویان ذیل فعالیت‌های معاونت دانشجویی دانشگاه تهران تعریف شده است که مشکلات زیادی از آن به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی تصریح کرد: کیفیت غذا‌های دانشجویان دانشگاه تهران بسیار پایین است و نرخ غذا‌ها رو به بالا، حتی غذا‌هایی با تاریخ گذشته در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران ادامه داد: معاونت غذای دانشجویی دانشگاه تهران حل مشکلات خود را بر عهده وزارت علوم قرار داده و مدعی است که هیچ اختیاری در این زمینه ندارند و باید صندوق رفاه برای قیمت غذای دانشجویی تعیین تکلیف کند. در صورتی که دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه مادر اختیار تعیین تکلیف کردن نرخ جدید غذا‌های دانشجویی را دارد.

اسدی با بیان اینکه نرخ غذای دانشجویی دانشگاه تهران ۴۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: دانشجویان نسبت به گرانی قیمت غذا چندین بار اعتراض کردند، اما مسئول آن که متولی امور دانشجویی است هیچ واکنش و نظارتی روی حل این قضیه ندارد؛ چرا که مدیریت و نظارت میدانی در قضیه دانشجویان تاثیرگذار بوده و حرف از سلامت دانشجویان است؛ بنابراین باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران گفت: حتی تخم مرغ موجود در سبد صبحانه دانشجویان دانشگاه تهران که حاوی پروتئین و خواص زیادی است، حذف شده و بحث یارانه خوابگاه کوی هم با اینکه تورم بالا رفته، اما افزایش نیافته است. البته قیمت لبنیات هم چند سالی می‌شود که در کشور افزایش یافته، اما یارانه صبحانه دانشجویان دانشگاه تهران متناسب با قیمت تورم افزایش نیافته است.

اسدی تاکید کرد: طی نامه‌ای به معاونت دانشجویی دانشگاه تهران اعلام کردیم که کیفیت غذا‌ها کاهش یافته است، اما متولی و مسئول این امر بی توجه نسبت به اعتراض ما روزگار می‌گذارند و مدعی است که پیمانکار یک نفر بوده و کسی حاضر به بر عهده گرفتن مسئولیت این امر نیست، در صورتی که هر غذای دانشجویی حدود ۲۵ الی ۳۰ تومان است که ۷۰ درصد قیمت آن را دانشجو پرداخت می‌کند و مابقی بر عهده دانشجوست.

دبیر شورای صنفی دانشگاه تهران افزود: بخش اصلی بجای تامین بودجه دانشگاه تهران مدیریت برنامه‌های بودجه است که در این زمینه عملکرد نادرست مدیر کل امور دانشجویی و تغذیه مد نظر است، در واقع ۱۰ سالی می‌شود که این شخص از فضای دانشجویی دور بوده و هم اکنون در حساس‌ترین قسمت ارتباط با دانشجویان فعال است و نسبت به تمامی موضوعات هم بی اهمیت، بنابراین باید حتما این مسئله بهبود یابد.

بیشتر بخوانید

مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد

تقویم آموزشی نیمسال دوم دانشگاه تهران اعلام شد

واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران آغاز شد

شورای ناظر بر نشریات دانشگاه تهران همچنان بلاتکلیف است

واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران متوقف شد/ تزریق واکسن به اعضای هیئت علمی پایان یافت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه تهران تامین بودجه کیفیت غذا دانشجویان دانشگاه تهران دانشجویی دانشگاه تهران غذای دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیانیه‌ای در حمایت از اعتراضات بین المللی دانشجویی علیه جنایات صهیونیست‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مساله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

کد خبر 6089667 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان