Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زمان قاعدگی، خانم‌ها علاوه بر دردی که تحمل می‌کنند، با ضعف جسمانی و خستگی نیز روبه‌رو می شوند.

به گزارش برنا؛ در دوران قاعدگی بهتر است با احساس خستگی خود مبارزه نکنید.

۱. بیشتر بخوابید

سعی کنید خواب اضافی را که بدن شما هوس می‌کند، انجام دهید. هر شب بیش از هفت ساعت خواب توصیه می‌شود.

۲. استرس را مدیریت کنید

کنترل استرس می‌تواند به جلوگیری از سطح بالای کورتیزول کمک کند که بر سایر هورمون‌های بدن تأثیر می‌گذارد و منجر به خستگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳. ورزش کنید

ورزش می‌تواند به شما انرژی بیشتری ببخشد. به طور خاص، ورزش هوازی مانند دویدن می‌تواند به خستگی مرتبط با دوران قاعدگی کمک کند.

۴. مصرف میان وعده‌های سالم

خوردن غذا‌های کامل و پرهیز از غذا‌های فراوری شده می‌تواند به کاهش علایم خستگی کمک کند. خوردن غذا‌های سالم و طبیعی به جلوگیری از اختلالات هورمونی بیشتر کمک می‌کند.

۵. مصرف دارو‌های ضد بارداری

اگر خستگی دوره تأثیر زیادی در زندگی شما دارد، می‌توانید با پزشک خود در باره گزینه کنترل بارداری هورمونی صحبت کنید. برای برخی از زنان، دارو‌های ضد بارداری خوراکی ممکن است علایم خستگی را کمتر کنند.اگر خستگی دوران قاعدگی آن قدر شدید باشد که در عملکرد روزمره شما تداخل ایجاد کند، باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هیچ نگرانی اساسی در زمینه سلامتی وجود ندارد.

زنانی که خستگی آن‌ها شدیدتر است و حتی پس از چرخه قاعدگی ادامه دارد، باید از نظر کم خونی فقر آهن و اختلالات تیروئید بررسی شوند.اگرچه برخی از خستگی‌های دوره قاعدگی طبیعی است، اما اگر تغییر در سبک زندگی باعث بهبود سطح انرژی شما نشود، باید با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس استرس انرژی پزشک بارداری بارداری پزشک فقر سبک زندگی انرژی زنان قاعدگی عادت ماهانه ضعف جسمانی دوران قاعدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد.

گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

کد خبر 848182 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - تیم ملی

دیگر خبرها

  • صحبت های جیمی کرگر در مورد آینده محمد صلاح در دوران جدید لیورپول / فیلم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • خسته هستید؟ این غذاها را بخورید
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • مسی، مسی است و هر کار بخواهد می‌کند!