Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:30:46 GMT

راه‌اندازی بخش‌هایی از محل دفن پسماند شهر ری

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۷۵۷۸

راه‌اندازی بخش‌هایی از محل دفن پسماند شهر ری

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری ضمن اشاره به مشکلات این شهرستان در بخش پسماند و فاضلاب شهری از راه‌اندازی بخش‌هایی از محل دفن پسماند شهرستان ری خبر داد.

علیرضا فاضلی ثانی در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر مسئله پسماند به عنوان یک چالش استانی اظهارکرد: ما در حال حاضر شهرستانی نداریم که در موضوع پسماند مشکل نداشته‌ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد ما نیز در شهرستان ری به‌گونه‌ای است که بتوانیم تا حد امکان زباله‌ها را تفکیک کنیم. با همکاری اداره محیط زیست و شهرداری ری، در حال حاضر پسماند شهرستان ری به آرادکوه منتقل می‌شود.

وی با اشاره به مسئله پسماندهای صنعتی و ویژه گفت: مسئولیت پسماندهای ویژه و صنعتی برعهده تولیدکنندگان آن‌هاست. تولیدکنندگان این دسته از زباله‌ها باید طبق پروتکل‌ها و استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت، این پسماندها را بازیافت کنند و یا به مراکز ویژه دفن زباله تحویل دهند. شرایط درباره پسماندهایی که به هر دلیلی قابلیت اشتعال دارند و یا خطرناک هستند، مشابه است و تولیدکننده باید آن را به مراکزی که سازمان حفاظت محیط زیست معرفی می‌کند، تحویل دهد.

فاضلی ثانی ادامه داد: سایت دفن پسماند شهرری نیز با مصوبه کارگروه محیط زیست استان در حال راه اندازی است. تاکنون تنها یک سلول این سایت فعال شده است و بهره برداری کامل از این مرکز هنوز امکان پذیر نیست. در این سایت، زباله‌هایی که امکان بازیافت ندارند دفن و تا حد امکان تبدیل به مواد هیدروکربنی قابل استفاده می‌شوند.

وی با اشاره به مشکل جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرستان ری گفت: سیستم فاضلاب شهرستان ری علیرغم وجود مشکلاتی به‌تدریج در حال تکمیل شدن است و با توسعه این سیستم، آب‌های سطحی شهر یا وارد تصفیه‌خانه تهران می‌شوند و یا آب غیرقابل تصفیه از چرخه آب شهرستان خارج می‌شود. در حال حاضر میان شهرهای شهرستان ری ، تنها «شهر ری» به طور کامل تحت پوشش شبکه فاضلاب است.  

فاضلی ثانی تاکید کرد: علی‌رغم اینکه متولی مسئله فاضلاب و آب‌های سطحی شهر، شهرداری‌ها هستند، ما در اداره محیط زیست شهرستان ری نیز هر جا با آلودگی آب مواجه شویم، وارد عمل خواهیم شد و حتی اگر نیاز باشد ازمتولیان این موضوع شکایت خواهیم‌ کرد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرری اضافه کرد: در صورت از بین رفتن حفره‌های موجود در زمین که بسیاری از آن‌ها به‌صورت طبیعی از آب پر شده‌اند، پدیده فرونشست زمین قابل انتظار است. با توجه به گزارش موارد زیادی از فرونشست زمین در استان تهران به‌خصوص شهرستان ری، اداره منابع طبیعی استان با اجرای طرح‌های آبخیزداری درصدد احیای سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از وقوع فرونشست زمین است.

وی همچنین با اشاره به پدیده وارونگی دما به عنوان مهمان ناخوانده این سال‌های استان تهران افزود: پدیده INVERSION یا وارونگی دما که در فصول سرد سال سبب آلودگی هوا می شود چند سالی است که در استان تهران و شهرهای صنعتی مشاهده می شود. با شروع فصول سرد سال متخصصان ما در اداره  محیط زیست شهرستان ری به‌طور مستمر و در تمام ساعات شبانه روز در حال پایش وضعیت هوا هستند تا اطلاعات دقیقی برای مقابله با این پدیده در اختیار داشته باشند.

فاضلی ثانی در پایان با تاکید بر نظارت اداره محیط زیست بر حفظ کیفیت و سلامت آب شهرستان ری گفت: ما در جریان نمونه‌برداری میدانی درسطح شهر و بازرسی از واحدهای آب‌بر، هر جا که با تخلف مواجه شویم، به‌صورت جدی با متخلفان برخورد خواهیم‌ کرد علاوه بر این واحدهای آب‌بر با توجه به نوع فعالیت خود ملزم به خوداظهاری هستند و باید به تناوب و در دوره‌های سه یا شش ماهه اطلاعات خود را به ما ارائه کنند. اگر این واحدها از استانداردهای ما پیروی نکنند مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست استان تهران شهرستان ری سایت دفن پسماند فاضلاب اداره محیط زیست شهرستان ری پسماند شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا