Web Analytics Made Easy - Statcounter

امارات متحده عربی قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده‌های مربوط به منشاء جهان را جمع‌آوری کند. به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، امارات متحده عربی قصد دارد کاوشگری را برای فرود روی یک سیارک بین مریخ و مشتری به فضا ارسال کند تا داده‌های مربوط به منشاء جهان را جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ساره امیری»، رئیس آژانس فضایی امارات و وزیر فناوری فناوری پیشرفته این کشور می‌گوید: این کاوشگر در پشت سیارک باقی می‌ماند و تا زمانی که باتری‌های آن شارژ داشته باشند، اطلاعات مربوط به ترکیب این سیارک را به زمین منتقل می‌کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاوشگر امارات سال ۲۰۲۸ برای فرود بر روی یک سیارک بین مریخ و مشتری پرتاب می‌شود و در سال ۲۰۳۳ بر روی آن فرود خواهد آمد؛ این کاوشگر در سفر ۵ ساله خود ۳.۶ میلیارد کیلومتر (۲.۲ میلیارد مایل) را طی می‌کند.

به گفته ناسا، حدود ۱.۱ میلیون سیارک شناخته شده در منظومه شمسی در گردش هستند و بیشتر آن‌ها به دور خورشید در منطقه بین مریخ و مشتری هدف ماموریت برنامه ریزی شده اماراتی می‌گردند.

آژانس فضایی امارات اعلام کرد آن‌ها در این پروژه با آزمایشگاه علوم و فیزیک جوی دانشگاه کلرادو همکاری می‌کنند؛ بحث‌ها در مورد تجهیزات مورد استفاده این کاوشگر ادامه دارد که به نوبه خود بر ویژگی‌هایی که می‌تواند مشاهده کند تأثیر می‌گذارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سیاره مریخ امارات مشتری کاوشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد

حمید حسینی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: پد فرود بالگرد یکی از مهم‌ترین ملزومات برای ارائه خدمت‌رسانی بهتر و ایمن‌تر اورژانس هوایی به همشهریان است.

او افزود: ساخت این پد فرود بالگرد با اعتباری حدود یک میلیارد ریال و به همت شورا‌های اسلامی شهری و روستایی، شهرداری و مساعدت خیران سلامت شهر "بار" میسر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • ساخت پد فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور آغاز شد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد (فیلم)
  • ویدیو/ تکه‌ای از ماه که به سیارک تبدیل شد
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ