Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز درباره اعتراف اخیر ظریف در مورد عدم مطالعه برجام عنوان کرد: موضع گیری و اظهارنظر ظریف در حقیقت بیانگر عمق فاجعه‌ای است که تحت عنوان مذاکرات برجام توسط دولت روحانی رخ داد.

بیشتر بخوانید:

رسیدگی مجلس به دروغ ظریف / ادعای وزیر سابق امورخارجه فرار روبه جلوست

وی ادامه داد: وقتی راس دستگاه دیپلماسی متوجه تفاوت تعلیق، رفع یا برداشتن تحریم ها نشده و نداند کدامیک در برجام مورد استفاده قرار گرفته و مورد تعهد طرف مقابل است و به چنین مسئله ای اعتراف هم بکند، دلیل بر دو چیز است: یک، عدم حساسیت دستگاه دیپلماسی نسبت به این مسئله که یک فاجعه است، دو، اینکه آقای روحانی هدف گذاریش بر این بوده که برجام گام اول باشد و در گام دوم عادی سازی روابط بعد از مذاکره با آمریکا اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالنوری در ادامه افزود: از آنجا که هدف نهایی آنها از مذاکرات، عادی سازی روابط با آمریکا بود بنابراین تصمیمشان بر این بود که مذاکره انجام و برجام به هر قیمتی پذیرفته شود و برای آنان مهم نبود که در متن مذاکرات چه آمده است و حتی در این زمینه دلسوزانه نیز رفتار نکردند و اتفاقی رخ داد که ما امروز شاهد آن هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه ما امروز در شرایطی قرار داریم که حتی از قبل از برجام نیز بدتر است و این مسئله ای است که خود آقایان نیز بارها به آن اعتراف کرده اند.

ذوالنوری اظهار کرد: در حال حاضر در بین همه کشورهای دنیا، تعداد تحریم‌های کشوری که بالاترین تحریم را دارد، کمتر از ۶۰۰ مورد است، اما ما اکنون بیش از 1700 مورد تحریم داریم که این موضوع واقعا بی سابقه است.

وی گفت: همه ما نسبت به این گونه موارد به آقایان تذکر داده بودیم اما آنها دلواپسی ما را به عنوان یک امر منفی تلقی کرده و مرتبا به کسانی که به روش کارشان در برجام نقد داشتند و نسبت به منافع نظام دغدغه داشتند، سرکوفت می زدند.

وی در ادامه گفت: من معتقدم که قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم باید موضوع را بررسی کرده و نسبت به تقصیرهایی که اتفاق افتاده رسیدگی کند.

ذوالنوری با بیان اینکه حدود 8 مورد شکایت از سوی نمایندگان مجلس و از طریق ماده 234 قانون آئین نامه داخلی مجلس از رئیس جمهور و برخی از منتبعین وی صورت گرفته، عنوان کرد: مجلس نسبت به این مسئله اقدام کرده و امیدواریم قوه قضائیه موضوع را پیگیری کند و برخوردهای لازم صورت بگیرد تا مردم بدانند اگر مسئولی نسبت به منافع ملی کوتاهی کرد باید پاسخگو باشد و جزای عمل خود را ببیند.

وی همچنین اظهار کرد: از آنجا که شکایت مجلس از دولت مشابه شکایت یک فرد از فردی دیگر نیست و در جایگاه شکایت اشخاص حقیقی نمی باشد در حقیقت قوه قضائیه باید در این زمینه اهتمام ورزد و سنگ تمام بگذارد تا مردم احساس کنند که تفاوتی در برخورد با افراد عادی و مسئولین وجود ندارد.

وی در پایان نیز ابراز امیدواری کرد: با راهی که رئیس قوه قضائیه در پیش گرفته است و مطالبه ای که وی از دستگاه قضایی برای احقاق حقوق ملت دارد این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1114435 برچسب‌ها برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود