Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهان فتنه اقتصادی با مفسدنمایی از فضای کشور و تقلا برای ناامیدسازی مردم در صدد تکرار "آبان 98" در سطحی وسیعتر و خشن‌تر هستند. این مسئله توجه جدی خواص کشور را طلب می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر "تحریم‌کنندگان انتخابات" بدون توبه بازگردند!

شرط بازگشت چپ‌های تحریمی به سیاست ایران

محمود میرلوحی، از حامیان تحریم انتخابات و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون وضعیت اصلاح‌طلبان گفته است:

"کناره‌گیری و قهر کردن چاره مسائل امروز و به نفع مردم نیست. بنابراین اصلاح‌طلبان با مجموع شرایطی که هست بهتر است به جامعه بازگردند و روابطشان را با مردم تقویت کنند."

او همچنین تصریح می‌کند: امروز ظاهراً قوه مجریه و قوه قضاییه علاقمند به شنیدن نظرات و پیشنهادات بخش‌های مختلف جامعه و اصلاح‌طلبان هستند. [1]

*اظهارات میرلوحی که خودش و حزب متبوعش از حامیان ستادی تحریم انتخابات‌های 98 و 1400 بوده‌اند را بایستی تقلا برای بازگشت بی‌هزینه به سپهر سیاست کشور ارزیابی کرد.

چه اینکه این جریان خاص سیاسی در جریان انتخابات‌های پیش گفته دست به شریرانه‌ترین رفتار ممکن یعنی خروج از دموکراسی و تحریم انتخابات زد و امروز به جای عذرخواهی و "توبه علنی" اما با بیشرمی اظهار می‌کند که کناره‌گیری چاره کار نیست و باید به جامعه برگردیم!

بدیهیست که در صورت بی‌توجهی خواص کشور و گوشزد نشدن این نکته به اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه برگشت بدون هزینه و توضیح و توبه محال است؛ این جریان سیاسی می‌تواند رفتارهای خطرناک خود را مجددا علیه مردم، علیه حاکمیت و علیه امنیت کشور تکرار کند.

***

مفسدنمایان در پی تکرار وسیعتر و خشن‌تر آبان 98

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون فساد نوشته است:

"بررسی‌ها نشان می‌دهد در مساله مبارزه با فساد به‌دلیل اینکه تنها معطوف به مبارزه با افراد شده‌ایم نتوانستیم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم و اقدامات موثری در زمینه کاهش فساد صورت دهیم! "[2]

*این اظهارات ناجوانمردانه، یک سیاه‌نمایی و مفسدنمایی آشکار علیه نظامی اسلامی است که طی 43 سال گذشته هرگز با فساد مداهنه نداشته و هر فساد کشف شده‌ای را به اشدّ مجازات رسانده است.

چه اینکه حرف‌های ظریفیان هنگامی درست می‌نمود که باندهای مافیایی علنی در ایران مشغول به فعالیت باشند و یا مفسدین با جرائم اثبات شده بی‌هیچ برخورد و تعقیبی در جامعه آزاد بگردند...! امری که در ایران اسلامی محال است.

می‌ماند مسئله وقوع فساد که اصلاح‌طلبان به دلیل مهجوریت عقلانیت و فلسفه و مطالعه در اردوگاهشان هرگز به مقام یادآوری این نکته با مردم نرسیدند که امکان وقوع فساد همیشه و حتی در حکومت امام معصوم نیز وجود دارد. زیرا فساد یک امر نفسانی است.

و یک حکومت هنگامی در بحث فساد باید استنطاق شود که با بسترها و بروزهای آن برخورد نکند.

مقام معظم رهبری با رصد همین سیاه‌نمایی‌ها بود که در سال 97 طی بیاناتی فرمودند:

"یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند.

بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟

بله! در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب اینها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجّه داشته باشید. بعضی‌ها در حرف زدن، در نوشتن؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، راحت برمیدارند اینجا و آنجا مینویسند «آقا همه را فساد گرفته»؛ نه آقا! این‌جوری نیست. بله! فساد هست، در دستگاه‌های مختلف هم هست. من دیدم مثلاً در فرض کنید مجلس یا جای دیگر بعضی‌ها را متّهم میکنند؛ درست که دقّت میکنید، می‌بینید آنهایی که مورد اتّهام قرار گرفته‌اند یک چند نفر آدمند؛ این چند نفر را نمیشود تعمیم داد. تازه اگر راست باشد؛ ممکن است همین هم که متّهم میکنند دروغ باشد، خلاف واقع باشد، از روی ندانستن و بی‌اطّلاعی باشد؛ امّا اگر هم راست باشد، تازه میشود چند نفر در مقابل یک عدّه‌ِی کثیر. توجّه داشته باشید که افراط و تفریط در همه‌ی چیزها غلط است. "[3]

در این رابطه جالب است بدانیم که معظم‌له نظام اسلامی را مایه افتخار و مباهات اسلام نیز می‌دانند که این مسئله جامع‌الاطراف بودن کارنامه مطلوب نظام اسلامی را در همه ابعاد و از جمله در مبارزه با فساد نشان می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با پروژه مفسدنمایی اصلاح‌طلبان از نظام اسلامی می‌توانید این گزارش سال 98 مشرق را نیز مطالعه کنید.

گفتنیست مصطفی تاجزاده از رجال ستادی جریان چپ، پیش از این تأکید کرده است که آبان 98 در سطحی وسیعتر و خشن‌تر تکرار می‌شود! [4]

***

آمار تأسف‌بار یک مدیر قضایی از ناکارآمدی دولت روحانی

مدیرکل اداره بازرسی استان ایلام گفته است: یک هزار و ۵۴۳ شکایت مردمی از ابتدای امسال تا ۱۸ مهرماه رسیدگی شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است!

به گزارش ایرنا، مهدی اصلانی روز یکشنبه گذشته در دیدار با امام جمعه ایلام بمناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی تصریح کرد: افزایش شکایات مردمی از جنبه مثبت آن نشان دهنده اتکا مردم به سازمان بازرسی برای مقابله با فساد و رفع مشکلات آنان است و از دیدگاه منفی نشان می‌دهد که سطح رضایتمندی عمومی مردم از دستگاه‌ها بسیار کاهش یافته است.[5]

*آنچه که این مدیر محترم گفته و آمار ارائه شده از سوی وی، زنگ خطری است که مدیران و مسئولان دولت جدید بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

همه می‌دانیم که ناکارآمدی خصلت بارز دولت آقای روحانی است و با توجه به این مسئله، نارضایی مردم از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی در سطح استانی و کشوری بدیهی بود.

اما باید دانست که دولت سیزدهم با وعده رفع همین ناکارآمدی‌ها پا به عرصه گذاشته و اکنون نیز یکی از اهمّ وظایف او، رفع نارضایی‌های مردم از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی است.

از جمله راه‌های رفع این نارضایی نیز تصحیح عملکردها و پا نگذاشتن در مسیر راه‌های اشتباه دولت قبل است.

امر واضح آنست که سرنوشت دولت اعتدال در فراروی دولت سیزدهم نیز قرار دارد و در صورت بروز ضعف و ناکارآمدی، مردم به گفتمان دیگری در انتخابات آتی رأی خواهند داد.

(این نکته از سر آن بیان شد که برخی به دنبال القای شرایط بن‌بست و بیان این شبهه هستند که اگر دولت سیزدهم نیز دارای اشتباهات و ناکارآمدی‌های بزرگ باشد؛ کار نظام اسلامی تمام است!)

گفتنیست، ‌ رئیس‌جمهور سابق در جریان انتخابات سال 96 در استان ایلام حائز بیشترین آرای مردم شده بود...

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1139892

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/323840

3_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40273

4_ mshrgh.ir/1018114

5_ www.irna.ir/news/84499555/

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان تحریم انتخابات تحریم خاموش انتخابات اصلاح طلبان وبلاگ مشرق فتنه اقتصادی ناکارآمدی دولت حسن روحانی دولت سیزدهم مشرق نیوز سازمان بازرسی انتخابات رأی خوب فساد کارنامه نظام مقام معظم رهبری نظام اسلامی اصلاح طلبان ی دستگاه ها فساد هست بعضی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حربه زنگ زده یهودستیزی

پدیده‌ای که پیش از این کمتر شاهد موجی از احساسات نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نفرت از اسرائیل و صهیونیسم بودیم.
پدیده‌ای که حتی گفته می‌شود با اعتراضات ضد جنگ مردم آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در ویتنام هم قابل مقایسه نیست. از این جهت که این تظاهرات و اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا شروع شده است.

این نشان می‌دهد که جامعه نخبگی کشور‌های غربی نه از زاویه دینی و تفکیک اسلام و مسیحیت بلکه از زاویه عدالت خواهی و انسانیت موجی از اعتراضات و نارضایتی از سیاست‌های دولت‌های غربی بخصوص آمریکا در پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی براه انداختند.

نکته قابل تامل اینکه بار دیگر هم مقامات آمریکایی و هم سیاستمداران اسرائیلی تلاش می‌کنند از ابزار یهودستیزی برای توجیه سرکوب این اعتراضات استفاده می‌کنند. ابزاری که به نظر می‌رسد کاربرد خود را از دست داده است.

پیش از این هر گونه اعتراضی که نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی چه در اروپا و چه در آمریکا صورت می‌گرفت همواره با انگ یهودستیزی با آن برخورد می‌شد. 

در شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آبان ماه سال گذشته ما شاهد چنین موجی از اعتراضات در سطح کمتری بودیم، اما دولت‌های غربی سعی کردند با توجیه یهودستیزی، اعتراضات را سرکوب و عملا با عنوان یک اقدام مجرمانه با آن برخورد کنند. حتی در آمریکا، روسای چند دانشگاه را بخاطر ابراز همدردی با مردم فلسطین مجبور به استعفا و کناره گیری کردند.

اما در حال حاضر این سطح گسترده از اعتراضات و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که دیگر این ابزار مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها کاربرد خود را از دست داده و سیاست‌های دولت‌های اروپایی به اسم مقابله به یهود ستیزی در توجیه حمایت هایشان از رژیم صهیونیستی دیگر اثری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا و حامیان اسرائیل در ایالات متحده بتوانند با احضار روسای دانشگاه‌ها آن‌ها را نسبت به جنبش دانشجویی که در حمایت از مردم غزه براه افتاده است مورد توبیخ و سرزنش قرار بدهند.

چرا که در شرایط کنونی ما شاهد سطح گسترده‌ای از اعتراضات هستیم که از علاوه بر آمریکا به کشور‌های اروپایی هم رسیده است و تداوم این اعتراضات و نارضایتی‌ها قطعا می‌تواند بخش‌های دیگری از جوامع اروپا و آمریکا را در بگیرد.

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت