Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حضور معاون شهرسازی وزارت راه در جلسه امروز این کمیسیون و بررسی برنامه‌های این وزارتخانه برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون نحوه اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن با حضور معاون شهرسازی وزارت راه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان گزارشی در خصوص برنامه های وزارتخانه به منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن به نمایندگان ارائه کردند.
وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس برنامه های ارائه شده رویکرد برنامه وزارت راه برای اجرای قانون جهش تولید مسکن حفظ و ارتقاء وضعیت موجود تولید مسکن، تحریک و تقویت روند ساخت و ساز در بافت فرسوده، احداث مسکن در استطاعت خانوارهای دهک های اول تا سوم با حمایت حداکثری دولت، احداث مسکن در استطاعت خانوارهای گروه‌های متوسط با حمایت دولت، احداث مسکن روستایی با حمایت حداکثری دولت و سپس احداث واحدهای اجاره‌ای با حمایت دولت می باشد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین در این گزارش در خصوص توزیع پیشنهادی واحدهای برنامه و نوع حمایت برای ساخت مسکن در سال اول و دوم اشاره شده بود. به عنوان مثال مسکن حمایتی برای گروه های با درآمد کم و جزو دهک های اول تا سوم 400 هزار واحد مسکونی و تسهیلاتی با نرخ سود 5 درصد، برای دهک های چهارم و پنجم، 100 هزار واحد مسکونی به همراه تسهیلاتی با نرخ سود 9 درصد و سپس برای گروه های با درآمد متوسط و جزو دهک های ششم و هفتم، 100 هزار واحد مسکونی به همراه تسهیلاتی با نرخ سود 12 درصد، جهت ساخت پیش بینی شده است.
وی در ادامه تاکید کرد: همچنین 300 هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه های منعقده،300 هزار واحد نیز در قالب بازآفرینی شهری و 400 هزار واحد مسکونی بر اساس تعهدات بخش خصوصی و در نهایت 400 هزار واحد در قالب مسکن روستایی که به همراه تسهیلاتی با نرخ سود 5 درصد همانند، واحد های مسکونی مخصوص دهک های پایین ساخته خواهد شد که مجموع آنها 2 میلیون واحد مسکونی بوده که طی 2 سال آینده ساخته می‌شود.
وی افزود:یکی از نکات بسیار مهمی که در قانون جهش تولید و تامین مسکن به آن اشاره شده شناور بودن تسهیلات برای دهک های مختلف و اقشار با درآمدهای متفاوت است. برای تامین مسکن گروه‌های کم درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشارکت می‌کنند، همچنین برای تامین مسکن گروه های با درآمد متوسط هر کدام از وزارت خانه های دفاع، آموزش و پرورش، کار، جهاد کشارزی و وزارت نیرو و سازمان صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتاق تعاون و سازمان راهداری برای ساخت تعداد واحد مسکونی مشخصی مشارکت خواهند کرد.
ایری در ادامه خاطر نشان کرد: از طرفی کارگزاران و تامین کنندگان زمین و منابع مالی نیز مشخص شده که در آن نام ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، بسیج سازندگی و اتاق تعاون دیده می شود. همچنین در خصوص منابع مالی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی قانون جهش تولید و تامین مسکن نیز گزارشی از سوی آقای محمود زاده معاون شهرسازی وزارت راه ارائه شد. از طرفی گزارشی در خصوص برنامه این وزارت خانه جهت کاهش دوره انتظار برای خرید یک واحد آپارتمان 75 متری ارائه شد. بر اساس این گزارش دوره انتظار خرید مسکن برای دهک اول درآمدی 178 سال بوده که با برنامه های وزارت راه و اجرای قانون جهش تولیدئ و تامین مسکن در سال‌های آینده به 25سال خواهد رسید. این برنامه برای تمامی دهک های درآمدی طراحی و اجرایی می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به مباحث مطروحه در خصوص سهم هزینه مسکن از کل هزینه های خانوار شهری و روستایی، بیان کرد: بر اساس برنامه ارائه شده سهم هزینه تامین مسکن در روستاها درصد 18، در شهرها حدود 36 درصد و استانهای بزرگ 41.5 درصد و در کلانشهرها این رقم بالای 60 درصد است. مصوبات پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، برای تهران 450 میلیون تومان، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون، مراکز استان‌ها 350 میلیون، سایر شهرها 300 میلیون و مسکن روستایی نیز 250میلیون است. طبق گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ثبت نام برای دریافت مسکن های قانون جهش تولید مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.
وی در پایان بیان کرد:در ادامه جلسه معاون فنی مهندسی ناجا به مناسب هفته نیروی انتظامی گزارشی را از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود به اعضای کمیسیون ارائه کرد. از جمله اقدامات این مجموعه معافیت اماکن انتظامی از پرداخت عوارض نوسازی شهرداری، تامین زمین جهت احداث ساختمان های راهور و کلانتری در شهرهای بالای 5000نفر از طریق شهرداری ها، استقرار آشیانه هوا ناجا در کلیه فرودگاه‌های کشور و سپس احداث و نگهداری راه های مرزی در 16 استان بود. در ادامه پیشنهاد و درخواست‌هایی نیز برای ارتقا اعتبارت مجموعه خود در بودجه سال آینده مطرح کردند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون جهش تولید و تامین مسکن اجرای قانون جهش تولید تسهیلاتی با نرخ سود هزار واحد مسکونی تولید مسکن وزارت راه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان می‌گوید: ۹ هزار واحد قابل افتتاح در قالب طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال وجود دارد.

یوسف زاده در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گفت: در این شورا سهمیه بانک‌های عامل استان در طرح‌های نهضت ملی مسکن شهر‌های جدید مشخص شد و در شهرستان‌های خمین، محلات، مامونیه و ساوه زمین‌هایی که در فرآیند کمیسیون ماده ۵ قرار گرفته بودند تعیین تکلیف شد.

او افزود: درباره طرح ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در اراک هم مصوباتی برای تسهیل دریافت تسهیلات متقاضیان و استفاده از ظرفیت‌های شورای مسکن برای سرعت گرفتن این طرح به تصویب رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در شهر جدید امیرکبیر هم کار قرعه کشی ۹۰۰ متقاضی به پایان رسیده و در روز‌های آینده در قالب جشن جوانی جمعیت قرارداد‌ها منعقد می‌شود.

یوسف زاده افزود: در این جلسه همچنین مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عملکردی از گشت‌های مشترک بازرسی مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • ساخت ۲هزار و۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی تا دو هفته آینده کلید زده می شود
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام