Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مهم‌ترین ماموریت نیروی دریایی ارتش، تامین امنیت شاهرگ اقتصادی ایران تا دورترین نقطه دریا‌ها است و تنها کشور منطقه هستیم که به شکل مستقل این ماموریت سنگین را در شرایط مختلف تحریم و تهدید با اقتدار انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هیچ تهدیدی ما را از مسیر و ماموریتی که داریم باز نداشته است و نه تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم.

 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: بیش از۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرز‌های کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.

ایرانی تاکید کرد: امروز نیز اگر در صحنه‌های بین‌المللی اتفاقاتی افتاده حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزانمان در سیاست خارجی کشور شده است.

او با تاکید بر به‌روز نگهداشتن این نیرو، گفت: یکی از هدف گذاری‌ها این است که از ظرفیت استان همیشه قهرمان بوشهر که استانی دریایی و استعمار ستیز است، استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود با اقتدار حاضر می‌شویم و به لطف خدا ظرفیت آن نیز وجود دارد و قطع به یقین به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در اقیانوس‌ها هستیم.

ناوگروه‌های نیروی دریای ارتش مقتدرانه شناور‌ها را اسکورت می‌کنند

ایرانی ادامه داد: امروز نیروی دریایی با بهره گیری از توان ودانش داخلی توانسته تجهیزات خود را تامین کند و در عمق دریا ماموریتی که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داد را همچنان ادامه دهد.

او بیان کرد: امروز اسکورت شناور‌ها با همت ناوگروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌گیرد و نفتکش‌های جمهوری اسلامی با اسکورت نیروی دریایی به لبنان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

دریادار کاویانی از پایگاه دریایی بوشهر بازدید کرد نیروی دریایی ارتش همیشه آماده جانفشانی و شهادت است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه در زمان حاضر اسکورت ناوگروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود، افزود: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب ۲ فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناور‌های نفتکش به سمت کانال سوئز هستند.

ایرانی گفت: هرچند آن‌ها برای اینکه ما را بترسانند در محدوده خلیج عدن رزمایش انجام دادند، اما به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی آورد و با اقتدار دور می‌زند و وقتی نفتکش عبور کرد باز می‌گردد و نفتکش دیگری را اسکورت می‌کنند.

فعالیت نیروی دریایی به سمت دریای عمان رفته است

او افزود: امروز فعالیت نیروی دریایی به سمت دریای عمان گسیل پیدا کرده است و بخش عمده‌ای از همکاران ما که در بوشهر مستقر بودند از نظر عملیاتی امروز در سواحل مکران مستقر هستند هرچند حوزه ماموریتی آن‌ها بسیار سخت است و این منطقه به آن صورت مطلوب در مسیر پیشرفت قرار نگرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: آنچه تاکنون در منطقه مکران انجام شده از نعمت حمایت رهبر معظم انقلاب برخوردار است که چراغ راه ما بوده و سعی کرده‌ایم فرامین ایشان را به‌درستی عملیاتی کنیم.

 ایرانی بیان کرد: هدف این است که دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم و آرامش خاطری در حوزه دریا داشته باشند و بدانند فرزندانشان با سخت کوشی و ولایتمداری با بهره گیری از تخصص لازم در دریا حضوری مقتدرانه دارند و همان طور که تاکنون توانستیم دشمن را از محدوده خلیج فارس و دریای عمان بیرون کنیم از محدوده اقیانوس هند نیز خارج کنیم.

او ادامه داد: پایگاه دریایی بوشهر در جنگ تحمیلی با انجام عملیات‌های مختلفی از جمله عملیات مروارید و درهم شکستن نیروی دریایی دشمن در روز‌های نخست آغاز جنگ سرنوشت ساز عمل کرد و خاطرات و تاثیرگذاری این پایگاه همواره در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: به‌زودی در استان توانمند بوشهر اتفاق‌های خوبی در حوزه دریا رخ می‌دهد و تلاش می‌شود از این توانمندی بهره لازم بگیریم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش امام جمعه بوشهر ناوگروه ناوشکن فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ناوگروه های نیروی دریای نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می شود
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم