Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد وحیدی صبح امروز در مراسم معارفه مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی است و بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان جنبه ملی دارد و وجود بیش از 2 هزار کیلومتر سواحل و جزایر، توانمندی‌های منحصربفرد صنعتی و کشاورزی که مقصد مهم گردشگری نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تجلیل از نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان که پیگیرانه مشکلات استان را مطرح می‌کنند، ادامه داد: همبستگی و یکپارچکی موجود در استان بستر توسعه و پیشرفت است.

وزیر کشور با یگانه خواندن هرمزگان، از تنگه هرمز به عنوان استراتژیک‌ترین نقاط دنیا یاد کرد و بیان داشت: شکل‌گیری تمدن دریایی که بسیار آینده‌دار نیز هست، بر کرانه این سواحل شکل خواهد گرفت که هرمزگان موقعیتی کانونی در این عرصه دارد. بازرگانی، صنعت دریایی، کشتی‌سازی با داشتن دو حوضچه خشک که از ظرفیت‌های آن هنوز استفاده نشده و بزرگ‌ترین کشتی‌سازی منطقه را می‌تواند میزبانی کند در هرمزگان واقع شده است و این استان را به کانونی از توسعه و پیشرفت تبدیل کرده است.

وحیدی گفت: تنها جایی که در آن زیردریایی بومی ساخته می‌شود، همین استان است و ظرفیت‌های دانش‌بنیان ما، ظرفیت‌های فناورانه در حوزه دریا، که بستر آن بر دریا است در این استان شکل گرفته و در حال پویایی است.

وی از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان جلوه‌ای از توان بومی یاد کرد و بیان داشت: کشور با وجود این پالایشگاه احساس خودکفایی می‌کند و این از افتخارات آقای دوستی است که از مدیران مهم این پروژه بسیار بزرگ است.

وزیر کشور وجود فقر و بیکاری در این استان را ناشایست دانست و گفت: با وجود این همه استعداد خدادادی، دم از فقر زدن قابل قبول نیست و این همه ثروت باید میان مردم تقسیم و توزیع شود.

وحیدی، اشکال در سیستم بروکراسی ما، دولت‌محوری زیادی دانست و گفت: اقتصاد و اداره جامعه مردم محور است. سیستم دولتی حاکم طوری رشد کرده که نقطه شروع همه چیز در تهران است و تهران نیز متکی به فروش نفت شد و این روش غلطی است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید فرمودند که «اگر یک روز نفت تعطیل شود، آن وقت ظرفیت‌ها بروز خواهد کرد.»

وی تأکید کرد: در این استان نباید محروم باشد بلکه باید اینجا محل توسعه و تزریق پیشرفت و توسعه به کشور باشد. در تمام دنیا توسعه از محل بندر به جاهای دیگر تزریق شده است.

 

 

در حال تکمیل...



 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر کشور بندرعباس هرمزگان معارفه استاندار هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • وزیر نفت: تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم