Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای خرید جزئی مواد شیمیایی تصفیه آب با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید به فروشگاه‌ شیمی استور مراجعه کنید.

به گزارش برنا، تصفیه آب آشامیدنی و آب آلوده برای جمعیت جهان، همواره یکی از مهم ترین چالش های زندگی انسان ها بوده و هست. طبق برآوردی که سازمان ملل متحد داشته، بیش از ۱.۲ میلیارد نفر در جهان از کمبود آب رنج می برند و تعداد بیشتری بدون تصفیه بهداشتی فاضلاب زندگی خود را می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلاب ها از خانه ها، بخش های تجاری، صنعت، و همچنین زهکشی طوفان و باران سرچشمه می گیرد. استفاده از مواد شیمیایی تصفیه آب، روشی کاربردی به منظور دست یابی به آب آشامیدنی و پاکیزه برای جمعیت جهان است. مواد شیمیایی تصفیه آب ترکیباتی هستند که با توجه به خواصی که دارند مانند خاصیت ضد رسوب بودن، آنتی باکتریال، منعقد کننده و... در فرآیند تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مواد اولیه تصفیه آب ترکیباتی که در فرآیند تصفیه به عنوان منعقد کننده استفاده می شوند. این مواد می توانند موجب ایجاد بقایا و یا محصولات جانبی شوند. مواد ضدعفونی کننده که جهت حذف باکتری ها و ویروس ها و آلودگی های موجود در آب استفاده می شوند. ترکیباتی که از ایجاد رسوب و خوردگی در سیستم های تصفیه آب و لوله ها جلوگیری می کنند.

هدف اصلی فرآیندهای تصفیه فاضلاب، پاکسازی آب و اطمینان از ایمن بودن آن برای استفاده بعدی پس از بازگشت به محیط زیست به عنوان بخشی از چرخه آب است.

مواد شیمیایی تصفیه آب تصفیه آب

در ادامه به معرفی مهمترین مواد شیمیایی مورد استفاده در تصفیه آب و پساب میپردازیم.

کواگولانت و فلوکولانت

انعقاد و لخته شدن موانع مهمی در برابر آلودگی های میکروبیولوژیکی هستند و فرآیندی کلیدی برای کاهش مواد آلی و کدورت های موجود در آب که تاثیر بسزایی بر ضدعفونی کردن آب دارند، محسوب می شوند. از جمله کواگولانت هایی که در تصفیه آب استفاده می شوند می توان به نمک های آلومینیوم و آهن مانند آلومینیوم سولفات، پلی آلومنییوم کلراید و سولفات آهن هستند. استفاده از مقدار بیش از اندازه مجاز این ترکیبات، موجب تغییر رنگ و ایجاد رسوب می شود.

برخی ترکیبات آلی نیز به عنوان کواگولانت عمل می کنند و یا به انعقاد کمک می کنند.پلیمرهایی مانند پلی الکترولیت کاتیونی (پلی آکریل آمید کاتیونی) و یا مونومرهای اپی کلروهیدرین از این دسته مواد هستند.

آنتی اسکالانت ها

آنتی اسکالانت ها در دسته مواد ضد رسوب قرار دارند و از ایجاد رسوبات معدنی روی فیلتر غشا در سیستم تصفیه جلوگیری می کنند. این ترکیب موجب افزایش عمر غشا، پمپ تصفیه و افزایش خلوص آب می شود. انواع مختلف آنتی اسکالانت مانند فلوکن ۲۶۰، جنسیس و... در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند.

ادتا

ادتا از دیگر مواد شیمیایی تصفیه آب است که به دلیل خاصیت کلاته کننده خود مورد توجه قرار می گیرد. این ترکیب به صورت نمک ادتا ۲ سدیم و ادتا ۴ سدیم موجود است. این ترکیب به منظور پاک سازی رسوباتی که در سطح داخلی دیگ های بخار تشکیل می شود و همچنین به منظور ایجاد کمپلکس با فلزات و جلوگیری از رسوبات کلسیم و منیزیم مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد ضدعفونی کننده و محصولات جانبی ضدعفونی کننده

سه ماده شیمیایی تصفیه آب که بیشترین کاربرد را به عنوان ضدعفونی کننده دارند عبارتند از کلر، دی اکسید کلر و اوزون ، که در ادامه به توضیح مختصر آنها می پردازیم.

کلر

کلر پرکاربردترن ضدعفونی کننده ای است که در تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول نظارت بر سطح کلر موجود در آب آشامیدنی از اولویت بالایی برخوردار است زیرا به عنوان گواهی بر انجام گرفتن ضدعفونی آب است. غلظت مقدار کلر باقی مانده در یک لیتر آب نباید از ۰.۶ میلی گرم تجاوز کند چرا که مشکلاتی را در طعم و مزه برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. کلر با مواد آلی طبیعی موجود در آب واکنش می دهد و طیف وسیعی از مواد جانبی نامطلوب را تولید می کند. از جمله این ترکیبات می توان به کلروفرم،‌ برمودی کلرومتان، ‌کلرو دی برمو متان و برموفرم اشاره کرد. این مواد را می توان با فیلتراسیون و روش های مشابه دیگر از آب جدا کرد.

کلرو دی اکسید

این ترکیب که در دسته مواد اولیه تصفیه آب قرار میگیرد هنگامی که به آب کلرو دی اکسید تجزیه می شود و دو ماده معدنی کلریت و کلرات را تولید می کند. مقدار این مواد به مقدار دوز کلر دی اکسید بستگی دارد. کلریت را می توان در ترکیبات هیپوکلریت نیز یافت. این مواد نیز بر ضدعفونی پساب ها تاثیر بسیاری دارند.

اوزون

اوزون از جمله مواد اولیه تصفیه آب است که در آب آشامیدنی وجود ندارد، زیرا باقی مانده ای باقی نمی گذارد. این ترکیب در حضور برمید معدنی، به کاهش برومات موجود در آب کمک می کند.

مونو کلرو آمین

از کلرامین به عنوان ضد عفونی کننده و به منظور جلوگیری از تشکیل دی و تری کلرامین ها استفاده می شود.زیرا وجود این مواد در آب طعم و بوی نامطبوعی در آب ایجاد می کنند.

سایر مواد شیمیایی تصفیه آب

مواد شیمیایی دیگری هم در روند تصفیه آب استفاده می شود. این مواد شامل ترکیبات شیمیایی همچون هیدروکسید سدیم برای تنظیم pH آب، سدیم فلوراید براید فلوراید دار کردن آب آشامیدنی است. رزین های تبادل یونی و فرآیندهای تصفیه پیشرفته تر بر اساس غشاء به طور فزاینده ای در تصفیه آب آشامیدنی استفاده می شود.

فروش مواد تصفیه آب

برای خرید جزئی مواد اولیه تصفیه آب با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید به فروشگاه‌ شیمی استور مراجعه کنید. برای خرید مواد شیمیایی تصفیه آب می توانید با مشاوران ما در شیمی استور تماس بگیرید و اطلاعات لازم در مورد ماده مورد نیاز خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است شیمی استور انواع مواد شیمیایی تصفیه آب را با برگه آنالیز ارائه می دهد.

جمع بندی

امروزه آب آشامیدنی از مهم ترین چالش های زندگی بشری است. استفاده از فرآیند تصفیه آب و بازگرداندن آب به چرخه مصرف آب، یکی از روش های مناسب برای تامین آب آشامیدنی و صنعتی است. انواع مختلف مواد شیمیایی تصفیه آب مانند آنتی اسکالانت ها، فلوکولانت و کواگولانت ها،‌ ادتا و... در تصفیه آب به روش شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد. شیمی استور اقدام به فروش مواد تصفیه آب با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مواد شیمیایی تصفیه آب مواد شیمیایی تصفیه آب مورد استفاده قرار آنتی اسکالانت ضدعفونی کننده آب آشامیدنی قرار می گیرد تصفیه آب موجود در آب تصفیه آب تصفیه آب دی اکسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی