Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات وین انجام می‌شود. مذاکرات در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود چون گفت‌وگوهای فنی برای اطمینان از اجرای دقیق برجام است. قرار نیست متن جدیدی توافق شود. ترکیب تیم بر اساس نیازها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبلا از وزارتخانه‌های دیگر هم بودند و این بار هم اینچنین خواهد بود. ناطقان: سعید خطیب زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز حافظ و تشریح گاهشمار سیاست خارجی درباره سفر امیرعبدالهیان به لبنان گفت: ایران و لبنان روابط‌شان را براساس خواست طرف ثالث تنظیم نکرده‌اند و روابط ما تاب آورانه نسبت به تحریم هاست.



وی با بیان اینکه اراده دو پایتخت گسترش روابط است،‌اضافه کرد: گفت و گوها به این خاطر بود که پروژه ها را بدون توجه به فشار و تحریم ها پیگیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه برخی اخبار منتشر شده درباره مشکل سوخت رسانی برای هواپیمای امیرعبداللهیان و سفر وی به سوریه به همین خاطر را خبرسازی خواند و گفت: درخواستی برای سوخت‌گیری هواپیمای وزیر در لبنان مطرح نبوده است. سفر امیرعبداللهیان از قبل به سوریه تنظیم شده بود.

 از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات عراق استقبال می‌کنیم

این دیپلمات ارشد درباره انتخابات پارلمانی عراق گفت: آنچه دیروز در عراق رخ داد، ادامه پروسه مردم‌سالاری در این کشور است. از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم و نفس برگزاری آن در زمان مناسب برگزار شد و فکر می‌کنیم این کشور در مسیر درست دموکراسی است.

خطیب زاده درباره حمله به پایگاه‌های ضد ایرانی در عراق هم گفت: بارها به دوستان عراقی و اقلیم کردستان گفتیم این مسأله با حسن همجواری نسبتی ندارد که پایگاه‌هایی در خاک عراق علیه ایران باشند. این پایگاه‌ها باید جمع شوند. این مسأله را اقلیم و دولت بغداد می‌دانند. این پایگاه‌ها نمی‌توانند به کارشان ادامه یابد. هرکجا لازم باشد براساس منافع خود عمل می‌کنیم.

وی درباره برگزاری نشست همسایگان افغانستان در ایران گفت: نخستین جلسه برخط میان وزرای امور خارجه افغانستان برگزار و مقرر شد نشستی در تهران با حضور وزرا داشته باشیم. نشست همسایگان در تهران همان است. برگزاری این نشست در دستورکار است ولی معلوم نیست چه زمانی برگزار شود.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد ایران قرار شد روسیه هم در این نشست حضور یابد.

 روابط تهران-باکو طبیعی و برهم زدن آن غیرطبیعی است

 وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا ایران در نشست مسکو درباره افغانستان شرکت می‌کند؟ گفت: پیشنهاد روسیه در دست بررسی است.

خطیب زاده همچنین درباره تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: روابط تهران و باکو طبیعی است و برهم زدن آن غیرطبیعی است.

 وی با اشاره به پیوندهای عمیق دو کشور اظهار کرد: نگرانی‌های ایران گفته شده که این نگرانی‌ها براساس حسن همجواری و روابط خوب دو کشور است. البته آنها گفتند که این نگرانی‌ها را مرتفع می‌کنند. اصل اساسی ما رفتار برادرانه است. در جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان هم تلاش ما گفت‌وگو بود. انتظار ما حسن همسایگی است. حریم هوایی و مرزها باز است. نباید ادبیات مسئولان موجب تشدید تنش شود.

 گفت وگوهای ایران و عربستان بدون انقطاع ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره توافقات هیات اعزامی ایران با هیات عربستان گفت: قرار شده گفت و گوها در فضای عمومی پیگیری نشود. چهار دور با ریاض در بغداد گفت و گو کردیم. آخرین دور مربوط به زمانی بود که در نیویورک بودیم. الان هم این تماسها بدون انقطاع ادامه دارد.

خطیب زاده خاطرنشان کرد: بیشترین تمرکز بر مسایل دوجانبه و منطقه ای به تخصیص مسایل خلیج فارس بوده است. سرنوشت یمن توسط مردم یمن رقم می‌خورد. عربستان باید اقدام به توقف جنگ و محاصره کند. تلاش ما برای عبور آرام منطقه از این شرایط است.

 با همه گروه‌های افغانستانی به شمول طالبان در تماس هستیم

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه همچنین درباره سفر استاندار خراسان به افغانستان گفت: ما با افغانستان روابط مردمی و تجاری خوبی داریم. یکی از ویژگی‌های تجاری دو کشور مردمی بودن آن است. سفر استاندار هم اطمینان از مردمی بودن این روابط است. ما با همه طرف‌ها به شمول طالبان در تماسیم ولی زود است درباره دولت فراگیر افغانستان بحث شود.

 مذاکرات وین در وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود

خطیب زاده درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات وین انجام می‌شود. مذاکرات در داخل وزارت خارجه پیگیری می‌شود چون گفت‌وگوهای فنی برای اطمینان از اجرای دقیق برجام است. قرار نیست متن جدیدی توافق شود. ترکیب تیم بر اساس نیازها است. قبلا از وزارتخانه‌های دیگر هم بودند و این بار هم اینچنین خواهد بود.
منبع: ایرنا برچسب ها: ایران ، امریکا ، وین ، مذاکرات ، برجام ، ناطقان ، رسانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایران امریکا وین مذاکرات برجام ناطقان رسانه وزارت امور خارجه پایگاه ها خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که از روز پنجشنبه روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، «گوستاوو پترو» روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر، اظهار کرد: از روز پنجشنبه (امروز) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم در غزه به طور کامل قطع خواهد شد.

وی در میان تشویق جمعیتی که به مناسبت روز جهانی کارگر و در حمایت از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی دولت وی در کلمبیا، در پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمده و در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا تجمع کرده بودند، تاکید کرد: اینجا در مقابل شما، رئیس جمهور دولت تغییر اعلام می‌کند که فردا روابط دیپلماتیک خود را با (رژیم) اسرائیل به طور کامل قطع می‌کنیم زیرا این رژیم و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر آن در غزه مرتکب نسل‌کشی شده‌اند.

رئیس جمهور کلمبیا پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرده و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا جنبش حماس نیز بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای از قطع روابط دیپلماتیک کلمبیا با رژیم صهیونیستی استقبال کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: از موضع گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر صهیونیستی به خاطر ادامه جنگ ارتش اشغالگر نازی علیه مردم فلسطین در نوار غزه استقبال می‌کنیم و آن را یک پیروزی برای فداکاری‌های مردم ما و آرمان عادلانه آنها می‌دانیم.

حماس افزوده است: ما از کشورهای آمریکای جنوبی و همه کشورها می‌خواهیم که روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم فاشیست سرکش که به جنایات خود علیه مردم ما ادامه می‌دهد و تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد، به طور کامل قطع کنند.

کد خبر 750000

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند