Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:34:35 GMT

تولید خودرو توسط روبات‌ های کوچک در نیسان

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۴۹۶۶۷

تولید خودرو توسط روبات‌ های کوچک در نیسان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، هیدی یوکی ساکاموتو، قائم‌مقام اجرایی نیسان در یک مراسم بازدید از کارخانه در خط تولید خودروی شاسی‌بلند آریا گفت: «تا به حال، نیروی انسانی و از طریق تجربه‌ای که به دست آورده بود تنظیمات را در خط تولید انجام می‌داد، اما حالا روبات‌ها با هوش مصنوعی، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و با تجزیه و تحلیل آن تنظیمات را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری‌ها تا این حد پیشرفت کرده‌اند.»

کارخانه توچیگی Tochigi در حومه توکیو از اوایل آوریل همین امسال راه‌اندازی شده و خطوط تولید آن طوری تعبیه شده‌اند که تولید سه نوع مختلف خودرو در آن امکان‌پذیر است: خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی. در نوع e-Power موتورهای دوگانه بنزینی-برقی به کار می‌روند و همگی از یک خط بیرون می‌آیند. هر خودرو بر اساس شماره بدنه و براساس سفارش مشتری یکی از سه حالت بنزینی، برقی یا بنزینی-برقی را دریافت می‌کند و از خط خارج می‌شود.

حالا دیگر نیروی انسانی به جای کار یدی، به کارهایی می‌پردازد که به مهارت بیشتری نیاز دارد و بر اساس تحلیل داده‌ها تصمیم‌های مناسب را اتخاذ می‌کند. هنوز کار نگهداری و تعمیرات روبات‌ها با نیروهای انسانی است.

همه خودروسازان در حال تحقیق و توسعه و پیشرفت در زمینه فناوری‌های روباتیک هستند که می‌تواند وفق‌پذیری و رقابت‌پذیری را بالا ببرد و واکنش‌ها را سریع‌تر کند. روی بازوی این روبات‌های مکانیکی، انواعی از حسگرها و دوربین‌ها نصب است طوری که اطلاعات از همه زوایا گردآوری می‌شوند و کوچک‌ترین نقص هم از چشم‌ها دور نمی‌ماند.

نیسان در حال تحقیق روی فناوری و تکنیک‌هایی است که جایگزین آهن‌ربا و مغناطیس در خودروهای برقی خواهد شد و این نوآوری می‌تواند نیاز به مواد نادر و استخراج بی‌رویه عناصر از معادن را کاهش داده و هزینه‌های تولید را پایین بیاورد. نیسان می‌گوید این فناوری جدید در کارخانه توچیگی در حال آزمایش است و به تدریج در سایر کارخانه‌های جهانی نیسان از جمله کارخانه‌های رنو، شریک تجاری نیسان در فرانسه هم تسری می‌یابد.

ساکاموتو می‌گوید محاسبه میزان کاهش هزینه خط تولید تمام اتوماتیک کار آسانی نیست، اما با توجه به شیوع جهانی ویروس و کمبود شدید نیروی انسانی و استانداردهای سخت‌گیرانه آلاینده‌های کربنی برای کاهش بحران گرمایش زمین، اتوماتیک شدن خطوط تولید و تجهیز با روبات‌ها نیاز شدید کارخانه‌ها است. نیسان می‌گوید از سال ۲۰۵۰ از لحاظ تولید و مصرف کربن در تمام عملیات و چرخه عمر محصولاتش به تعادل می‌رسد که در اصطلاح به آن «خنثی شدن کربنی» می‌گویند.

خنثی شدن کربنی شامل استخراج مواد خام، تولید، بهره‌برداری و بازیافت می‌شود. روش جدید رنگ‌آمیزی بدنه خودروها در نیسان و در گلگیرهای آن از نوعی است که همزمان رنگ‌آمیزی و حرارت [پخت رنگ] با هم انجام می‌شود و مصرف انرژی را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

پیش از این فناوری جدید، بدنه خودروها که در بدنه از آلومینیم و در گلگیرها از نوع پلاستیک بودند باید به‌طور جداگانه و در درجه حرارت‌های مختلف رنگ‌آمیزی می‌شدند. نیسان انتظار دارد در سال مالی جاری که در مارس ۲۰۲۲ پایان می‌یابد، به سوددهی بازگردد. اما موضوع این است که نیسان هم از موضوع کمبود تراشه [پردازشگرهای نیمه هادی] در امان نبوده و نام و نشان این برند به خاطر رسوایی رئیس هیات مدیر سابق آن، کارلوس گوسن هنوز بهبود نیافته است. قصن در سال ۲۰۱۸ به دلیل رفتارهای سوء مالی در ژاپن دستگیر شد.

 

پربیننده ترین ثبت نام ایران خودرو (فرصت پایانی مهر ماه) بررسی اسکیلاس T۶۰ ؛ کراس اوور جدید شهر خودرو قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۷/۱۸ قیمت پژو پارس ۲۹۲ میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۱۷) بی ام و x۶ را بهتر بشناسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نیسان روبات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت

سرهنگ ارسلان سرمدی گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز یک دستگاه وانت بار نزدیکی پلیس راه همدان- تهران دچار نقص فنی شد و خودرو را به حاشیه جاده هدایت کرد.

او گفت: او در حال رفع نقص فنی بوده که هنگام حضور در سطح سواره رو، خودروی کامیون با وی برخورد کرد و راننده نیسان در دم جان باخت.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: چنانچه وسیله در حین تردد دچار نقص فنی شد باید ابتدا خودرو را به منتهی الیه سمت راست و خارجی از سطح سواره رو هدایت کرد.

سرهنگ سرمدی گفت: راننده برای اینکه خودرو‌های عبوری متوجه حضور وسیله نقلیه در حاشیه جاده و بروز نقص فنی برای خودرو شوند باید چراغ چشمک زن و فلاشر را روشن کنند.

او گفت: همچنین چراغ‌های سه گوش الکترونیکی اعلام خطر را در پشت وسیله نقلیه قرار داده تا رانندگان با وسیله نقلیه تصادف نکنند.

سرهنگ سرمدی با بیان اینکه ۲ روز گذشته و امروز شاهد بارندگی و لغزندگی سطح جاده‌های استان هستیم بیان کرد: رانندگان برای پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای با سرعت مطمئنه و توجه به جلو حرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴