Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا در تازه‌ترین مطالعات خود به طور تصادفی دریافتند بیهوشی در جراحی مفصل ران به اندازه بی‌حسی نخاعی بی‌خطر است.

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان زنده ماندن، بهبود عملکرد و هذیان پس از عمل برای بیماران یکسان است، چه آن‌ها که تحت بیهوشی عمومی و چه کسانی که تحت بی‌حسی نخاعی برای جراحی شکستگی لگن قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیق فوق، از بزرگترین مطالعات تصادفی انجام شده برای مقایسه دو تکنیک بیهوشی، این تفکر رایج را که بیمارانی که بی‌حسی نخاعی دریافت می‌کنند وضعیت بهتری دارند، به چالش می‌کشد. این مطالعه به رهبری محققان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا، در مجله پزشکی New England منتشر و در نشست سالانه انجمن آمریکایی بیهوشی (ASA) ارائه شد.

شواهد موجود به طور قطعی به این سوال پاسخ نداده است که آیا بی‌حسی نخاعی برای جراحی شکستگی مفصل ران بی‌خطرتر از بیهوشی عمومی است، سوالی مهم برای پزشکان، بیماران و خانواده‌ها که مطرح شده است. این مطالعه استدلال می‌کند که در بسیاری از موارد، به نظر می‌رسد هر دو نوع بیهوشی بی‌خطر است. این مهم است، زیرا نشان می‌دهد که انتخاب‌ها می‌توانند با ترجیح بیمار انجام شوند تا تفاوت‌های پیش بینی شده در نتایج در بسیاری از موارد به عهده خود او باشد.

سالانه ۲۵۰ هزار نفر از افراد مسن در آمریکا تحت عمل جراحی شکستگی لگن قرار می‌گیرند. در حالی که اکثر بیماران مبتلا به شکستگی لگن در آمریکا از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند، استفاده از بی‌حسی نخاعی برای جراحی شکستگی لگن بین ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷، ۵۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که بیهوشی نخاعی در ۵۰ درصد یا بیشتر موارد شکستگی لگن در انگلیس و سایر موارد استفاده می‌شود.

در حین بیهوشی عمومی از دارو‌های استنشاقی و داخل وریدی برای بیهوشی بیماران استفاده می‌شود، که اغلب نیاز به قرار دادن لوله تنفسی موقت برای حمایت از ریه‌ها در طول عمل جراحی دارد. برای بی‌حسی نخاعی، از دارو‌ها برای بی‌حس کردن قسمت پایین بدن از طریق تزریق به ستون فقرات استفاده می‌شود. در حالی که بیماران ممکن است آرامش دریافت کنند، معمولا قادرند در حین عمل جراحی تنفس کنند و به ندرت به لوله تنفسی نیاز دارند.

جدیدترین مقایسه‌های بیهوشی عمومی با بی‌حسی نخاعی از مطالعاتی انجام شده است که جمعیت هدف تصادفی نبوده است. برخی از آن‌ها میزان کمتری از عوارض شناختی و پزشکی با ستون فقرات را پیشنهاد می‌کردند. در حالی که برخی از بیماران ممکن است بیهوشی نخاعی را با هدف جلوگیری از عوارض انتخاب کنند، برخی دیگر از بیهوشی عمومی برای جلوگیری از تزریق نخاعی یا به دلیل ترس از آرام بخش ناکافی در طول عمل استفاده می‌کنند.

برای مطالعه، نویمان و همکارانش ۱۶۰۰ بیمار را از ۴۶ بیمارستان در سراسر آمریکا و کانادا مورد مطالعه قرار دادند. همه بیماران حداقل ۵۰ سال داشته و یک مفصل ران آن‌ها شکسته بود اما قادر به راه رفتن بودند. شکستگی‌های مفصل ران به ویژه در بین افراد مسن مانند بیماران مورد مطالعه نگران کننده است، زیرا می‌تواند منجر به از دست دادن تحرک شود که با دو برابر یا حتی سه برابر شدن خطر مرگ و میر همراه است.

آنچه مطالعه نیومن را از کار‌های قبلی در زمینه موضوع متمایز می‌کرد این بود که به طور تصادفی بیماران ثبت نام شده را به دو گروه مساوی تقسیم کرد: کسانی که قرار بود بیهوشی عمومی دریافت کنند و کسانی که قرار بود با بی‌حسی نخاعی جراحی شوند. تقریبا ۸۰۰ بیمار در هر گروه بودند.

برای به دست آوردن تصویری کاملتر از پیامد‌های بالقوه مربوط به هر نوع بیهوشی، محققان میزان مرگ و میر بعدی بیماران و اینکه آیا آن‌ها توانایی راه رفتن را به دست آوردند، چه به تنهایی و چه با عصا یا واکر را با هم ترکیب کردند. تا ۶۰ روز پس از عمل جراحی، ۵/۱۸ درصد از بیماران تحت بی‌حسی نخاعی قرار گرفته یا فوت کرده بودند و یا به تازگی قادر به راه رفتن نبودند، هنگام مشاهده مرگ و میر تنها در ۶۰ روز، ۳.۹ درصد از بیمارانی که بیهوشی نخاعی دریافت کرده بودند در مقابل ۴.۱ درصد که بیهوشی عمومی انجام دادند، جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این، برای بررسی چگونگی تاثیر انواع مختلف بیهوشی در عوارض احتمالی شناختی، محققان هذیان بعد از عمل را نیز مورد بررسی قرار دادند. تقریبا ۲۱ درصد از بیماران تحت بی‌حسی نخاعی دچار هذیان شدند در حالی که ۲۰ درصد از افرادی که بیهوش شده بودند، هذیان می‌گفتند.

نیومن می‌گوید: آنچه مطالعه ما ارائه می‌دهد این اطمینان است که بیهوشی عمومی می‌تواند یک گزینه مطمئن برای جراحی شکستگی لگن برای بسیاری از بیماران باشد. این اطلاعاتی است که بیماران، خانواده‌ها و پزشکان می‌توانند با هم برای انتخاب مناسب برای مراقبت‌های شخصی هر بیمار استفاده کنند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برای جراحی شکستگی جراحی شکستگی لگن بیهوشی عمومی بی حسی نخاعی عمل جراحی مفصل ران برای بی بی خطر تحت بی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۴۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی

عضو کمیته نهایی‌سازی متن طرح الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات مربوط به اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با الزام به تنظیم سند رسمی شاهد یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی خواهیم بود. - اخبار اجتماعی -

حجت‌الاسلام محمدامین کیخای فرزانه؛ عضو کمیته نهایی‌سازی متن طرح الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات مربوط به اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت این طرح در مجمع گفت: متن در کمیسیون حقوقی ـ قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب شده و در دستور کار صحن مجمع تشخیص قرار دارد. تا الان بسیاری از مواد آن بررسی و تصویب شده و می‌توان این ادعا را کرد که طرح الزام به تنظیم سند رسمی در ماراتن پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات اموال غیرمنقول از مطالبات مقام معظم رهبری است و امید است با توجه به پیگیری‌های مجمع در کمیسیون تخصصی و همچنین صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام، به‌زودی مصوب نهایی شود.

این حقوقدان ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام از حدود دو ماه قبل بررسی مواد پایانی طرح با تأکید بر ماده 10 را آغاز کرده است. ماده 10 درباره سامانه‌ای که سازمان ثبت متولی آن است بحث می‌‌کند و مربوط به طی ایام گذار در بحث اعتبارزدایی از اسناد عادی است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام "منشأ بزرگ فساد" را می‌خشکاند؟!

کیخای فرزانه افزود: سامانه‌ای که در ماده 10 آمده، سازوکار و زوایا و آثار حقوقی اعتبارزدایی از اسناد عادی را به محل بحث گذاشته است.

عضو کمیته نهایی‌سازی متن طرح الزام به تنظیم سند رسمی در معاملات مربوط به اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار کرد: نگاه ما باید به این باشد که در بحث اسناد املاک و اموال غیرمنقول باید ساماندهی صورت بگیرد و نگران این نباشیم که با تصویب طرح آیا اتفاقی رخ خواهد داد یا نه؛ به هر حال یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی در عرصه مِلکیت اتفاق می‌افتد که باید هم رخ دهد و این جراحی ممکن است هزینه‌هایی داشته باشد.

وی درباره زمان احتمالی تصویب نهایی این طرح گفت: امید است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسات این هفته و هفته‌های آتی بتواند مطالبات رهبری را تأمین کند؛ با توجه به اینکه این اعتبارزدایی از اسناد عادی و الزام به تنظیم سند رسمی جزو نیازهای مهم و اساسی جامعه است و رأس نظام هم آن را "مصلحت یقینی" دانسته‌اند.

توضیحات یک وکیل درباره علت مخالفت با اعتبارزدایی از اسناد عادی

وی افزود: در طرح الزام به تنظیم سند رسمی دو ماده 1 و 10، مواد اصلی طرح هستند. ماده 1 درباره حکم معاملات غیرساختارمند است و اینکه سرنوشت آن‌ها در طرح چه خواهد شد. این ماده خوشبختانه تصویب شده است. موضوع مهم دیگر طرح بحث سامانه‌ و زوایای آن است که در ماده 10 آمده و کار بررسی آن از روز چهارشنبه 12 اردیبهشت در صحن مجمع شروع می‌شود.

کیخای فرزانه در پایان گفت: با توجه به اینکه کمیسیون حقوقی ـ قضایی طرح را تحویل صحن داده و در حال حاضر هم مواد آخر طرح قرار است مورد بررسی قرار بگیرد. امیدوار و خوشبین ‌هستیم که با همت اعضای محترم  مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ بحث تصویب نهایی طرح الزام به تنظیم سند رسمی در هفته‌های آتی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی