Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وضعیت استان در تزریق دوز اول واکسن خوب است اما در تزریق دوز دوم واکسن نسبت به میانگین کشوری، وضعیت خوبی نداریم، اظهار کرد: ایمنی کامل بدون تزریق دوز دوم کرونا امکان پذیر نیست بنابراین درخواست می‌کنیم کسانی که نوبت دوز دوم فرارسیده سریعاً جهت تزریق واکسن اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اثر بخشی کرونا در کاهش شدت درگیری با بیماری نیز اشاره کرد و افزود: مهمترین تأثیر واکسن در پیشگیری از مرگ و میر است که اگر فردی بعد از تزریق هر دو دوز واکسن مبتلا شود شدت بیماری، خفیف بوده و خطر مرگ و میر در آنها بسیار بسیار کمتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با وجود دریافت دو دوز واکسن کرونا تاکید کرد و گفت: با توجه به سرد شدن هوا لازم است میزان دورهمی ها کم شود، برگزاری مراسم عروسی در فضاهای بسته خطرناک است و برگزاری کلاس‌ها در دانشگاه‌ها بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعت گذشته خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم ولی هم اکنون وضعیت ۴۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا هم طبق آخرین معاینات کادر درمانی استان وخیم اعلام شده و پیش بینی می‌شود در چند روز آینده شاهد افزایش فوتی‌های کرونایی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۱۹۳ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و ۴۰ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: در ۲۴ ساعته گذشته ۳۳ بیمار جدید در استان بستری شدند به طوری که همچنان افزایش و کاهش موارد ترخیص و بستری تقریباً برابر است که نشان‌دهنده این است که ویروس در جامعه در حال انتشار بوده و هنوز خاموش نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر، گرمی، نمین و نیر در وضعیت زرد و شهرستانهای بیله سوار، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5324712

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا عکس استانها امام رضا ع هفته نیروی انتظامی مشهد نیروی انتظامی دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد