Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبده زاده با بیان اینکه در ایران ۵٠ شرکت توزیع کننده دارو، ١٣ هزار و ۵٠٠ داروخانه وجود دارد، گفت: ۵٧ دلار سرانه مصرف دارو در ایران برای هر نفر است.

به گزارش خبرنگار برنا؛ محمد عبد زاده، رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروسازی های انسانی ایران در افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما گفت: این نمایشگاه با یکسال تاخیر با همکاری وزارت بهداشت برگزار شد

او با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور شرکت های تامین و تولیدکننده دارو، شرکت های دانش بنیان ، شرکت های بایوتک ،داروهای گیاهی،  شرکت های چاپ و بسته بندی دارو و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار می شود، افزود: بیش از ۴٣ هزار متر سطح نمایشگاه است که ۵٠٩ شرکت در اینجا حضور دارند، ادامه داد: ۴١٣ داخلی ٩۶ شرکت خارجی از ٢٣ کشور  دنیا در این نمایشگاه حضور دارند.

او با بیان اینکه هیئت های تجاری و سفرای کشورهای مختلف با مشارکت ٧۵ انجمن صنفی و دانشجویی در این نمایشگاه همراه ما هستند، تصریح کرد: رونمایی از تاریخ شفاهی صنعت دارو سازی در این نمایشگاه انجام می شود.

او گفت: لازم است وزارت خانه های مرتبط با تولید در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه های عملیاتی خود را به مجلس و نهاد های  نظارتی ارایه دهند.

عبده زاده بیان کرد: وضعیت داروسازی ایران به این صورت است که ١٧٠ عضو  و ١٢٠ کارخانه به صورت دائمی فعال در کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه در ایران ۵٠ شرکت توزیع کننده دارو، ١٣ هزار و ۵٠٠ داروخانه وجود دارد، گفت: ۵٧ دلار سرانه مصرف دارو در ایران برای هر نفر  است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروسازی های انسانی ایران ادامه داد: صنعت داروسازی یکی از بنیان های صنعت سلامت کشور است.

او با اشاره به اینکه لازم است بیمه ها تقویت شوند تا وضعیت صنعت دارو را مدیریت کنیم، تصریح کرد: باید در همه ادارات دارو تشکیل کمیته تسهیل تولید دارو برگزار شود.

عبده زاده گفت: ٢٠ درصد فارغ التحصیلان ما باید پا به صنعت بگذارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هیئت مدیره ایران نمایشگاه بین المللی وزارت بهداشت دارو صنعت دارو مقام معظم رهبری مجلس دلار صنعت سلامت دارو داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش