Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری عامل تبلیغ دروغین "فروش بلیت دیدار بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی" خبر داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ "رامین پاشایی" در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی شخصی که در شبکه های اجتماعی با تبلیغات مختلف و دروغین، مدعی فروش بلیت بازی فوتبال بین تیم ملی ایران و کره جنوبی در استادیوم آزادی شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهم را احضار و به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی معرفی کردند.

پاشایی تصریح کرد: خوشبختانه با اشراف اطلاعاتی کارشناسان سایبری، فرصت ارتکاب جرم از این فرد گرفته شد و وی چند ساعت پس از اقدام مجرمانه خود مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: متهم در اعترافات خود اقرار کرد که به قصد کلاهبرداری از هموطنان، فروش این بلیت ها را حتی تا مبلغ دو میلیون تومان به طعمه های خود پیشنهاد داده است.

این مقام انتظامی ضمن بیان اینکه حضور هر گونه تماشاچی در بازی مذکور تابع قوانین و مقررات خاص فدراسیون فوتبال و اطلاع رسانی آنها خواهد بود؛ از شهروندان خواست، فریب تبلیغات مجرمان سایبری را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه جرایم در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۳۶۸۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فضای مجازی شبکه های اجتماعی تبلیغات بازی تیم ملی ایران کره جنوبی فتا جرم قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال جرم پلیس فتا تبلیغ فروش بلیت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • تراکتور – استقلال، تراکتور – سپاهان نمی‌شود
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند