Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید باقری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی پست، اظهار داشت: تا پایان شهریورماه حدود هفت میلیون مرسوله به استان وارد و پنج میلیون مرسوله در این مدت از استان خارج شده است.

وی ادامه داد: پست استان اصفهان با ۹۹۷ واحد پستی سهم هشت درصدی از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده است و در زمان حاضر یکی از استان های شاخص در امر ارتباطات و شبکه پستی کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پست استان اصفهان افزود: در زمان حاضر ۷۲ واحد پستی دولتی شامل ۲۳ اداره، هفت ناحیه پستی و ۴۲ واحد شهری دولتی در استان وجود دارد همچنین ۳۸۵ دفتر پیشخوان دولت، ۵۲ نمایندگی شهری، ۱۸۸ نمایندگی روستایی و ۲۸۲ دفتر "آی سی تی " در این منطقه فعال است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۲ درصد واحدهای پستی در اصفهان، شهری و ۴۸ درصد در روستاهای استان اصفهان به همشهریان خدمات ارائه می‌کنند.

باقری خاطرنشان کرد: پوشش جمعیتی هر واحد پستی در استان از میانگین کشوری بالاتر است و اکنون هر واحد پستی پنج هزار و ۲۳۱ نفر و بطور متوسط در کشور هر واحد پستی ۶ هزار و ۵۴۸ نفر را پوشش می‌دهد.  

وی بیان کرد: پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان اصفهان ۱۰۹ و در کشور این رقم به ۱۲۸ کیلومتر مربع است.  

باقری گفت: پست استان اصفهان با برخورداری از ۵۴۸ نفر نیروی رسمی،  پیمانی و قراردادی پنج درصد از سهم نیروی انسانی شبکه پستی کشور را به خود اختصاص داده که ۴۵ درصد از این افراد در بخش نامه رسانی فعالیت می‌کنند و به عنوان یکی از مزیت‌های این استان محسوب می‌شود.

به گفته وی، یک هزار و ۲۰۰ نفر هم در بخش غیر دولتی از جمله دفاتر پیشخوان و نمایندگی های "آی سی تی " با پست استان همکاری دارند که به‌عبارتی به‌صورت غیر مستقیم برای این افراد اشتغال‌زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه پست اصفهان بعد از تهران به‌عنوان دومین هاب پستی کشور است ادامه داد:  با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از مرداد سال گذشته با راه اندازی دومین مرکز "مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند(سورتینگ) پستی" کشور  اصفهان به‌عنوان هاب مرکزی کشور شد و در زمان حاضر به‌جز پنج استان، با دیگر استان‌ها از محل این هاب ارتباط برقرار شده است.

باقری با بیان اینکه راه اندازی این مرکز مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند در اصفهان موجب افزایش سرعت و امنیت مرسولات شد و رضایت‌مندی مردم و کسب و کارها را به‌دنبال داشت اظهار داشت: با راه اندازی دومین مرکز "مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند(سورتینگ) پستی" کشور در ۶ ماهه گذشته برای ۱۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و در این مدت ۶ هزار و ۷۴۸ کامیون و بطور متوسط روزانه ۴۵ کامیون و ۱۵۰ تن بار جابجا و در این هاب مرکزی تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: مرکز مبادله و پردازش مکانیزه و هوشمند (سورتینگ) پستی" اصفهان روزانه چهار هزار مرسوله را تجزیه و سورت می‌کند در حالیکه پیش از این عملیات تجزیه تمام بسته‌ها به‌صورت دستی انجام می‌گرفت و امکان آسیب دیدگی مرسولات و خطای انسانی وجود داشت.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ' جی نف ' (GNAF) در این استان به منظور یکسان سازی نشانی منزل مسکونی شهروندان گفت:این طرح سبب می شود که نوشتن آدرس بر اساس کُد پستی ۱۰ رقمی صورت بگیرد و شهروندان بتوانند از کد پستی ۱۰ رقمی که تنها مشخص کننده محل سکونت فرد است، بهره مند شوند.
 

وی با بیان اینکه این پروژه در راستای محقق شدن اقتصاد مقاومتی و زمینه سازی برای دولت الکترونیک اجرا شده است افزود: از مجموع ۱۱۰ شهر در استان، اطلاعات ۹۲ شهر ژئو کد( استعلام و بهنگام سازی) شده و از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار کد پستی تا کنون ۲ میلیون ۳۰۰ کد پستی  معادل ۸۰ درصد آنها ژئو کد شده است و در این زمینه در کشور پیشگام هستیم.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به مشکلات و پیش نیازهای لازم برای اجرای طرح ' جی نف ' (GNAF) اظهار داشت: ۲۰ درصد معابر شهری در اصفهان بدون نام هستند و تعدادی از معابر دارای نام مشابه هستند که این امر مشکلاتی را برای اجرای طرح ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۶۲ درصد اماکن روستایی و ۵۴ درصد اماکن شهری استان اصفهان دارای پلاک هستند اما ۴۶ درصد اماکن شهری بدون پلاک هستند و ۴۰ درصد پلاک ها هنوز نصب نشده است.

باقری تصریح کرد: مدیران شهری اصفهان باید برای این کلانشهر که ادعای شهر هوشمند را دارد همت بیشتری را در این زمینه داشته باشند. 

به گزارش ایرنا، ۱۷ مهر روز جهانی پست نامگذاری شده است.

برچسب‌ها شرکت ملی پست ایران اصفهان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ملی پست ایران اصفهان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت ملی پست ایران اصفهان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پست استان اصفهان واحد پستی زمان حاضر پستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • به‌دنبال تحقق «اصفهان من، شهر زندگی» هستیم
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان