Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور پاکستان گفت که صلح در افغانستان موجب رفاه در منطقه می‌شود و پنجره‌ای از فرصت‌های تجاری را برای ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی از طریق این کشور جنگ زده به روی جهان باز می‌کند.

به گزارش ایسنا دکتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان در مصاحبه‌ای اختصاصی با خلیج تایمز در سفر دو روزه خود به امارات، گفت که پاکستان خواهان صلح در افغانستان است زیرا این امر تأثیر مثبتی نه تنها بر خود افغانستان،‌ بلکه بر کل منطقه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این گفت‌وگو گفت: ویرانی در افغانستان به معنای پناهجویان بیشتر در پاکستان است؛ طبیعتا ما خواستار بی‌ثباتی در کشورهای همسایه نیستیم و امیدواریم شاهد یک "دولت فراگیر" باشیم که نماینده همه ذینفعان سیاسی باشد.

او با تکذیب این عقیده که اسلام آباد از تغییر رژیم (افغانستان) حمایت کرده، گفت که پاکستان بازیگر فعالی در افغانستان نیست.

علوی گفت: «ما فقط به طالبان در زمینه‌های بشردوستانه کمک می‌کنیم، زیرا افغان‌ها از تحریم‌ها و مسدود شدن منابع مالی رنج می‌برند؛» و با اشاره به هزینه‌هایی که این حمایت‌ها برای دولت پاکستان داشته است، گفت: «ایجاد ثبات در افغانستان به نفع ما است.»

رییس جمهور پاکستان، خروج آمریکا را "یک اقدام عجولانه" خوانده و با بیان اینکه هرگز راه حل نظامی‌ای در افغانستان کارکرد نداشته است، گفت: ما همیشه سعی می‌کردیم از مذاکرات، به عنوان راهکاری بهتر، حمایت کرده و ایالات متحده را متقاعد کنیم که از جنگ اجتناب کند. اگر نیروهای ایالات متحده و ناتو نمی‌توانند با وجود هزینه 2.3 تریلیون دلاری در افغانستان ثبات ایجاد کنند، پس پاکستان چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟"

علوی گفت که پاکستان میزبان چهار میلیون پناهنده بوده است و تاکید کرد که چنین اقدامی باید در نگاه مردم افغانستان به عنوان حسن نیت تلقی شود.

وی گفت: ما همچنین نقش بسیار فعال و مثبتی در بازگرداندن دیپلمات‌ها و دیگر افراد از افغانستان به کشورهای متبوعشان داشته‌ایم و جهان به تلاش‌های ما اذعان کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان افغانستان جمهور پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان از همکاری و ایستادگی ایران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان روز پنجشنبه با «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کرزی با اشاره به روابط تاریخی و همسایگی نیک میان ایران و افغانستان، از همکاری و ایستادگی این کشور در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و همچنین از کمک‌های ایران به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورس‌های تحصیلی قدردانی کرد.

او همچنین تعلیم دختران را مسئله حیاتی برای افغانستان خواند.

در این دیدار همچنین در مورد تحولات جاری افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر شد و رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، صلح و ثبات در منطقه را به نفع همه دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است