Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور از الزامات بودجه‌بندی است.

ابراهیم معظمی گودرزی در دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان که با هدف بررسی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای اسناد بالادستی بدون هماهنگی و وحدت رویه در میان دستگاه‌های اجرایی، محکوم به شکست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر راهبردی و اجراسازی سیاست‌های فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: برخلاف بسیاری از استان‌های کشور، در لرستان شاهد این هماهنگی و وحدت رویه در میان دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی هستیم که همین موضوع باعث پیشتازی این استان در خصوص تهیه برش استانی نقشه مهندسی کشور شد.

معظمی گودرزی بیان کرد: حضورر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار کمرنگ است و باید در این زمینه یک بازنگری دقیق در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط صورت پذیرد تا نقش نمایندگان در شورا پررنگ‌تر شود.

وی با اشاره به تدوین پیوست مالی و اعتباری نقشه مهندسی فرهنگی کشور در آینده نزدیک تاکید کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور از مهمترین الزامات بودجه‌بندی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کارگروه‌های برنامه‌ریزی و توسعه در استان‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار، مشخص شدن منابع اعتباری اجرای برش استانی را از مهمترین الزامات این نقشه برشمرد و گفت: یکی از راه کارهای تامین منابع مالی اجرای برش استانی نقشه مهندسی کشور تکیه بر قانون اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌‍های فرهنگی است که می‌تواند با محوریت برش استانی بازنگری شود.

احمدحسین فتایی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان ستاد هماهنگ‌کننده اجرای برش استانی باید از اختیارات کامل برخوردار بوده و اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشد.

در بخش دیگری از این دیدار مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برش استانی در حوزه اجرا نیازمند اعتبارات ویژه کشوری است، گفت: اعتبارات استانی جوابگوی اجرای این برش نیست.

مریم پور سرتیپ خاطرنشان کرد: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور از موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی به خصوص ادارات کل فرهنگی و آموزشی جلوگیری می‌کند و این مهم، مسیر را برای توسعه فرهنگی استان هموار می‌سازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی شوراي فرهنگ عمومي استانی فرهنگی و هنری برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور فرهنگی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، همایش روز ملی خلیج فارس و افتتاح دو نمایشگاه با حضور فرماندار بندرماهشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان، رییس اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر، مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی، نماینده اداره کل پایگاه های وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در بندرماهشهر افتتاح شد.

فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر اظهار کرد: در آستانه روز ملی خلیج فارس برنامه های متنوعی در سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شد. بندرماهشهر ظرفیت بسیار زیادی ابعاد مختلف ارائه تاریخ و فرهنگ غنی خود در کرانه خلیج فارس دارد‌.

فرماندار بندرماهشهر گفت: افتتاحیه دو نمایشگاه را در روز ملی خلیج فارس داشته ایم. در گستره خلیج فارس تنوع فرهنگی بسیاری وجود دارد، این تنوع فرهنگی در قالب نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس از  دوران باستان تا اخرین تغییر و تحولات خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های زیبای اقوام ایران که برآیندی از فرهنگ های متنوع و منحصر به فرد است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سارا عبادی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر بیان داشت: از حمایت و همکاری فرمانداری بندرماهشهر، منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران، شرکت عملیات غیرصنعتی، پتروشیمی بندرامام، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، کانون فرهنگی هنری دایا، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، پژوهشگاه میراث فرهنگی، دریابانی و شیلات کمال تشکر را داریم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر افزود: نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس با این وسعت و اهمیت نقشه ها و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران برای اولین بار است که در استان خوزستان در بندرماهشهر برگزار می شود.

علیرضا ایزدی مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی بیان داشت: باعث خوشحالی است که روز بزرگداشت خلیج فارس در بندرماهشهر حضور داشته ایم. همدلی و همراهی مسئولین و مردم باعث اتفاقات خوب در این شهر شده و افتتاح دو نمایشگاه بسیار ارزشمند قابل تامل است.

غلامعباس اویسی مدیر موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان برگزار کننده دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک های بومی اقوام ایران زمین بیان داشت: خلیج فارس جان ما هست و با توجه به هجمه های رسانه ای که در این سال ها بر نام خلیج فارس بود تصمیم گرفتیم برای آشنایی نسل جدید یا z برنامه های در کناره خلیج فارس در بندرماهشهر برگزار کنیم که خوشبختانه مورد استقبال فراوان نسل نوجوان و جوانان شهر قرار گرفت

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس از منظر پژوهش های مردم شناسی نیز در بندرماهشهر با حضور اساتید پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور، ژیلا مشیری، زهرا زارع، مریم کیان، گیتی دشتکی و نازنین نوری نژاد برگزار شد.

دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایران، از تاریخ ۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در فرهنگسرای فردوسی بندرماهشهر دایر بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های سفر استانی رییسی به استان قم برگزار شد
  • اعتبارات طرح‌های عمرانی استان‌ها در بودجه ۱۴۰۳ سی درصد افزایش یافت
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور