Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا سلم‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری، به تشریح دستاوردهای سفر رئیس کمیته امداد کشور به استان پرداخت و اظهار داشت: توزیع ۹ هزار و ۳۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند، تجلیل از ۱۲ دانش‌آموز رتبه برتر کنکور ۱۴۰۰، دیدار با ۱۰ خانواده مددجو، تعهد ۱۲۰ میلیون تومانی برای تهیه لوازم خانگی منزل این مددجویان بخشی از دستاوردهای این سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بازدید از مسکن محرومان و تأمین ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مسکن مددجویان، تأمین یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای خوابگاه قاین، حمایت از یک نابغه قرآنی، کمک برای گازرسانی منازل محرومان و ایجاد کارگروهی مختص خراسان‌جنوبی برای ساخت سرویس بهداشتی منازل محرومان محقق شد.

کد QR برای ۷۲ هزار مشترک فعال شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در ادامه از فعال شدن کد QR بر روی صندوق‌های صدقات سطح استان خبر  داد و عنوان کرد: با هدف توسعه روش‌های نوین دریافت کمک‌های مردمی در بستر الکترونیکی کد QR به زودی بر روی صندوق‌های صدقات سطح استان نصب و اجرا می‌شود.

 سلم‌آبادی اضافه کرد: این امر با هدف افزایش جذب کمک‌های مردمی بر بستر روش‌های نوین الکترونیکی و همچنین حفظ و افزایش ضریب نفوذ مشترکان و خیران قابل شناسایی برای تخلیه الکترونیکی صندوق‌های صدقات به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال جاری در استان باید ۸۱ هزار و ۵۱۲ مشترک الکترونیکی صدفات جذب شود، افزود: تاکنون کد QR برای ۷۲ هزار مشترک صندوق‌های صدقات استان فعال شده که از امروز می‌توانند این تعداد مشترک در بستر الکترونیک صدقه پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی مطرح کرد: تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌ آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند و همچنین براساس احکام شماره ۵۵ جذب حداقل ۸۰ درصد منابع نقدی حاصل از مشارکت‌های مردمی از طریق فناوری‌های نوین در بستر الکترونیک انجام می‌شود.

جمع‌آوری ۸۴ میلیارد کمک مردمی

سلم‌آبادی از جمع‌آوری ۸۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان کمک مردمی، خیرین، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری در استان خبر داد و افزود: از این میزان ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد کمک‌ها به صورت نقدی و ۴۷ میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان معادل ۵۶ درصد کمک‌هانیز به صورت غیر نقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌‌آوری شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از مجموع کمک خیرین ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان مربوط به صدقات مردمی و ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان زکوات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی مطرح کرد: همچنین ۱۷ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز به محرومان و نیازمندان خراسان‌‌جنوبی بوده و از محل مراکز نیکوکاری نیز ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان به محرومان کمک شده است

وجود ۱۴ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان

سلم‌آبادی مطرح کرد: تعداد فرزندان ایتام و محسنین استان ۹ هزار و ۱۹ نفر و تعداد حامیان ۳۲ هزار و ۶۶۱ نفر و سرانه کمک به هر فرزند یتیم و محسنین ۳۹۶ هزار تومان است.

وی سهم کمک‌های مردمی به نیازمندان در طرح اکرام ایتام و محسنین را ۲۱ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان اعلام و تبیین کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین حدود ۷۵ درصد، صدقات ۴۱ درصد، پرداخت زکات ۵۶ درصد و کمک‌های مبتنی بر نیاز نیز ۲۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار دانش‌آموز نیازمند در سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۹ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز بسته تحصیلی تهیه شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهر ماه بسته‌های تحصیلی بین ۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دیگر نیز توزیع شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق صدقات کد QR دانش آموز نیازمند کمک های مردمی مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی صندوق های صدقات کمک های مردمی میلیون تومان سلم آبادی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی، گفت: سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است. - اخبار استانها -

حسین اکبری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، اظهار داشت: تشکیل سپاه به عنوان مهم‌ترین رکن مردمی انقلاب اسلامی نشانگر باور جمهوری اسلامی ایران به مشارکت مردم در تامین امنیت است.

وی افزود: سپاه در حوزه بازدارندگی اقدامات بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده و امروز بازدارندگی قدرت جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق به خوبی به دنیا اثبات شد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: امروز در علم هوافضا در لبه علم دنیا هستیم و از بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان پیشتاز بوده و قدرت‌نمایی رزمندگان سپاه اسلام در تنبیه رژیم صهیونیستی برای همه قابل لمس بود.

اکبری ادامه داد: سپاه در حوزه نیروی زمینی در کنار برادران مرزبانی و ارتش و سایر نیروهای مسلح، حضور جدی و قوی دارد و بخشی از مرز در جنوب شرقی در زمره محدوده پاسداری فرزندان سپاه خراسان شمالی از تیپ جوادالائمه(ع) است.

وی تصریح کرد: امروز سلاح‌های به روز و کارآمد و دقیق در اختیار نیروهای زمینی سپاه و سایر نیروهای سپاه است و این حاصل پیوند علم با اقتدار ملی است.

اکبری گفت: بسیج، امروز با مردمی کردن موضوع امنیت توانسته است نمونه کاملی از امنیت مردمی را که امنیتی پایان ناپذیر است به همه مردم منطقه و دنیا ارائه دهد. در کنار این اقدامات، فعالیت‌های خدماتی و جهادی به صورت به صورت مردمی با 2000 گروه جهادی در حال انجام است.

فرمانده سپاه خراسان شمالی با اعلام این موضوع که همه دستگاه‌های اجرایی و مردم از حضور سپاه و بسیج در فعالیت‌های خدماتی و عمرانی رضایت کامل دارند گفت: امروز در حوزه‌های آبرسانی، ساخت مسکن برای محرومان و ایجاد راه‌های روستایی و سایر اقدامات عمرانی و فرهنگی نیز  فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد