Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@13:44:05 GMT

ایران زمین در پی رسیدن به بانکداری دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۲۵۰۴

ایران زمین در پی رسیدن به بانکداری دیجیتال

به گزارش خبرنگار« تابناک» امروزه موضوع بانکداری دیجیتال یا بانکداری نوین یکی از مباحث کلیدی در توسعه صنعت بانکی تمام کشورها به حساب می‌آید به گونه‌ای تمامی بانک‌های جهانی سعی دارند با استفاده از فناوری و تکنولوژی نوین گوی سبقت را از همدیگر بربایند. چرا که استفاده از خدمات الکترونیک و دیجیتال طی روزهای اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در اکثر کشور نمود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا بانک‌های کشور منجمله بانک ایران زمین در تلاش است که خدمات نوینی را برای جلب نظر مشتریان خود ارائه دهد؛ چرا که مدیران شایسته این بانک به این مهم پی بردند که خدمات الکترونیک شاه‌کلید توسعه و جذب مشتریان است.

باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت متاسفانه عدم شفافیت در برخی از بانک‌های دولتی باعث شده بانکداری الکترونیک یا دیجیتال (بحث " شفافیت تراکنش‌هایی که مبدا و گردش مشخصی در سیستم بانکی دارند و از ابتدا تا انتهای آن می‌تواند برای مشتریان بانک مشخص و پیدا باشد" ) در آنها بطور کامل تعریف شدنی نباشد؛ این در حالیست که در بانک‌های خصوصی از جمله بانک ایران زمین در بخش شفافیت با توجه به در دسترس بودن آمار و اطلاعات بانکی یک قدم جلوتر از برخی از بانک‌های با سابقه کشور باشند، بنابراین میل بیشتری برای پیاده‌سازی بانکداری الکترونیک دارند.

در همین رابطه عبدالمجید پورسعید مدیرعامــل بانک ایران زمین معتقد است که بانکداری دیجیتال بر پایه تحولات عمیق فرهنگی و پذیرش مدرنیزاسیون در تمام لایه‌های مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری استت، بنابراین بانکداری دیجیتال محقق نمی‌شود مگر اینکه زاویه دید ما از محصول‌گرا بودن به مشتری و خدمت‌رسانی با کیفیت و متنوع به او تغییر کند که این روند در بانک ایران زمین دنبال می شود.همچنین در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیم‌گیری در بانک است، ازاین‌رو در این بانک تلاش می‌شود با تحلیل رفتار مشتری، خدمات موردنیاز او همراه با ارزش افزوده قابل قبول، عرضه شود.

باید یادآور شد که بانکداری دیجیتال موضوع بسیار گستردهای است و جنبه های زیادی را در بانک ایران زمین تحت الشعاع قرار می دهد. بطور کلی بانکداری دیجیتال به معنای، ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی سازی شده، سفارشی سازی شده، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزارها یا کانالهای متناسب و یکپارچه سازی شده مبتنی بر تحلیل های پیشرفته از داده های مشتریان است.

می‌توان گفت که در بانکداری دیجیتال انتظارات مشتریان متفاوت از انتظارات کنونی است. با ظهور پدیده هایی چون اینترنت و شبکه های اجتماعی ارتباطات بیشتر می شود و مشتریان نیز ماهیت ویژه پیدا می کنند و باید نیازهای روزانه آنها را هم بصورت شخصی سازی شده برطرف شود. بانکداری دیجیتال به معنای سازماندهی بانکداری خرد است چون باید به نیازهای روزانه افراد پاسخگو باشد. بنابراین با سازماندهی بانکداری الکترونیک و حرکت از ساختار و کالبد فیزیکی به سمت دیجیتالی از مشخصه های آن است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین خدمات الکترونیک ویروس کرونا ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین سازی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور نسل های نوین شبکه ارتباطات سیار ایران پس از انجام موفق «نخستین جراحی رباتیک از راه دور ایران بر روی موجود زنده» از طریق شبکه ارتباطی خود، دامنه سرمایه گذاری های خود در حوزه بهداشت و سلامت را گسترش داد.

همراه اول همزمان با هفته سلامت 1403، برای نخستین بار در کشور از طرح «استندهای دیجیتال پایش سلامت» خود رونمایی و برای اجرای آزمایشی تعدادی از آنها را در مراکز بهداشت شهر تهران نصب کرد.

این استندها که در حال حاضر در پنج نقطه تهران شامل محل ساختمان معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مراکز جامع سلامت شهری شهید جعفری، چیذر، ارشاد و حکیمیه نصب شده اند، مجهز به ابزارهای دیجیتالی برای پایش و سنجش داده های «فشار خون»، «نوار قلب»، «ضربان قلب»، «آهنگ ریه»، «قند خون»، «دمای بدن»، «اکسیژن خون»، «وزن»، «شاخص توده بدنی» و «آنالیز بدن» هستند.

برنامه «پایش هوشمند سلامت» افراد را قادر می سازد تا به طور منظم علائم حیاتی و معیارهای سلامت خود را به روشی راحت و در دسترس بررسی کنند تا ضمن تشخیص مشکلات بالقوه مرتبط با سلامت خود در مراحل اولیه، امکان مداخله و درمان به موقع را داشته باشند.

همراه اول به عنوان «نخستین اپراتور سلامت کشور» در نظر دارد ضمن توسعه اکوسیستم سلامت در سطح کشور، نسبت به افزودن ابزارهای دیجیتالی پیشرفته تر نظیر دستگاه های سونوگرافی متصل به شبکه که برای انتقال تصویر و ویدئو نیازمند شبکه پرسرعت و امن همراه اول است، در آینده ای نزدیک اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد