Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@12:47:48 GMT

اسکان موقت برای مناطق زلزله زده اندیکا

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۲۹۱۴

اسکان موقت برای مناطق زلزله زده اندیکا

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ پاسدار یونس زبیدی مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: گروه‌های جهادی در حال سازماندهی به مردم زلزله زده هستند و امید است در روز‌های آینده شاهد افزایش خدمات و برطرف شدن نیازمندی‌های اساسی روستاییان باشیم.

او بیان داشت: روستاییان ولایت‌مدار و انقلابی اندیکا با وجود آسیب فراوان از روحیه بالایی برای همکاری با گروه‌های جهادی برخوردار هستند و بی شک ما نیز قدردان محبت‌های آن‌ها خواهیم بود و تا آخرین روز رفع مشکلات در منطقه حضور خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ زبیدی افزود: مردم روستا‌های اندیکا، همپای نیرو‌های جهادی در زمینه امدادرسانی به منازل آسیب دیده در میدان هستند که امید می‌رود با همکاری این مردم صبور و دستگاه‌های متولی مشکلات به زودی برطرف شود و رفع مشکلات معیشتی و اسکان موقت یکی از اولویت‌های گروه‌های جهادی برای خدمت رسانی در مناطق زلزله زده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان  ادامه داد: مخزن‌های نفتی، مخازن ثابت آب، پتو، موکت، مواد غذایی خشکبار و ایرانیت برای ایجاد فضای نگهداری دام از ضرورت‌های اولیه روستاییان و عشایر آسیب دیده که دعوت می‌کنیم از مساجد و خیران و گروه‌های جهادی استان محل‌های جمع آوری کمک‌های مردمی را دایر و برای ارسال به این مناطق همکاری کنند.

این مقام مسئول گفت: باتوجه به سخت گذر بودن روستا‌های اندیکا، امر خدمت رسانی تا اندازه زیادی دشوار است و حجم خسارت‌ها نیز هنوز به صورت کامل مشخص نشده است.

او ادامه داد: مراحل اسکان موقت تدارک دیده شده بین یک تا ۲ ماه است و پس از آن باید برای اسکان دایمی زلزله زدگان تمهیداتی اندیشیده شود که در این زمینه جلسات متعددی از سوی سپاه، بنیاد مسکن و ستاد مدیریت بحران درحال برگزاری بوده و امید است بتوانیم الگوی مناسبی برای اسکان عشایر این منطقه در نظر بگیریم؛ برخی از اهالی روستا‌ها باتوجه به شرایط زندگی در این مناطق، نیازمند اسکان موقت و برخی دیگر نیز اسکان ثابت نیاز دارند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین لرزه اسکان موقت گروه های جهادی اسکان موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید