Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی به خبرنگاران استان گفت: رسیدگی به این پرونده به یکی از بازپرس‎های توانمند دادسرای گرگان سپرده شد و دیروز معاون حقوق عامه دادستان همراه با  بازپرس پرونده، از محل این مخزن و خط انتقالی که بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی مردم شهر گرگان را تامین می‎کند، بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی‎های اولیه نشان می‎دهد متهمان این پرونده که دو نفر هستند، از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان به صورت غیرقانونی انشعاب گرفتند و با بخشی از این آب کشاورزی خود را آبیاری می‌کردند.

* در برخورد با متخلفان این پرونده، با هیچ کس تعارف نداریم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان ادامه داد: ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان کنترل کیفی اداره آب و فاضلاب استان به مغایرت ورودی و خروجی آب مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی‎ها پرده از این اقدام غیرقانونی برداشت.


حجت‎الاسلام سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان

سیدحسینی افزود: برای روشن شدن ابعاد دیگر این ماجرا، پرونده با دقت در حال بررسی و تکمیل تحقیقات است و به تدریج همه متهمان و مظنونان این پرونده به دادسرا احضار خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان به مردم اطمینان داد: در برخورد با متخلفان این پرونده، با هیچ کس تعارف نداریم.

* ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان/ ردپای افراد بانفوذ در پرونده

ابعاد جدید پرونده سرقت بزرگ آب در گرگان نشان‌دهنده اهمیت پرونده و حجم بالایی از ظلم به مردم شهر گرگان را نشان می‌دهد و در این بین رد پای افراد با نفوذ در وقوع جرم نیز دیده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عصر روز جمعه خبر کشف سرقت بزرگ آب شرب در گرگان توسط خبرگزاری فارس منتشر و در پی آن روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان نیز خبر را بازنشر و تائید کرد و در ادامه نیز این خبر در سایر رسانه‌ها منتشر شد.

در ابتدای انتشار خبر اطلاعات کافی برای ابعاد بزرگی پرونده به صورت کامل مشخص نبود اما تحقیقات خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان و ارزیابی داده‌های خام این پرونده، نشان‌دهنده یک کشف پراهمیت جرم و ظلمی است که مجرمان این پرونده به مردم شهر گرگان روا داشته‌اند.

به گفته مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، این سرقت با اتصال انشعاب غیرمجاز به یکی از خطوط انتقال اصلی آب شرب گرگان صورت گرفته و تحقیقات نشان می‌دهد این خط انتقال و محل وقوع جرم در مسیر شرق گرگان بوده است.

در شرایطی که مردم شهر گرگان تابستان بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند، حجم قابل توجهی که مجرم یا مجرمان اقدام به سرقت آب شرب می‌کردند جای بسی تامل دارد و انتظار برخورد قاطعانه از دستگاه قضایی و مسوولان امر، موضوع مورد انتظار است.

به ادعای مسوولان اداره آب و فاضلاب استان گلستان، خط انتقالی که انشعاب سرقتی به آن وصل شده قابلیت انتقال ۳۵۰ لیتر بر ثانیه آب شرب را دارد که در برخی از روزها و ساعات با ظرفیت ۲۰ درصد فعالیت می‌کرده است.

میزان مصرف آب هر فرد در شبانه‌روز بین ۱۵۰ تا ۲۲۰ لیتر است که اگر میانگین آن را ۲۰۰ لیتر در نظر بگیریم، در یک محاسبه ساده می‌توان به این رسید که در کمترین حالت ممکن، در این پرونده در هر شبانه‌روز آب شرب مورد نیاز ۶ هزار و ۸۴ نفر به سرقت می‌رفته که این اعداد حداقل میزان محاسباتی و تقریبی است.

پروژه خط انتقال محل وقوع جرم در سال ۱۳۸۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مشخص نیست این انشعاب غیرمجاز دقیقا در چه تاریخی به شبکه وصل شده و چه مدت این میزان آب شرب به سرقت می‌رفته است.

با توجه به حجم بالای لوله خط انتقال و عمق وجودی لوله، اتصال انشعاب غیرمجاز باید در زمانی اجرا شود که در لوله آب وجود نداشته و شبکه خالی از آب شرب باشد و در ادامه تیم حفار متخصص با استفاده از ابزارهای لازم اقدام به این عمل کنند که بدون شک چندین ساعت زمان و چندین نیروی متخصص مورد نیاز است.

اطلاعات رسیده به تحریریه خبرگزاری فارس نشان می‌دهد رد پای افراد بانفوذ در پرونده دیده می‌شود که احتمال اعمال نفوذ و فشار برای سرپوش گذاشتن بر روی ابعاد مختلف این جرم و یا کسر میزان عمل مجرمانه دیده می‌شود که در این راستا، دقت نظر و جدیت دستگاه قضایی و برخورد قاطعانه مدیران و ناظران بر این پرونده مورد انتظار مردم و همه افراد این جامعه است.

انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و قضایی با ورود جدی به پرونده، با تمامی مدیران دولتی و بخش خصوصی احتمالی مقصر در این عمل مجرمانه که عامدانه و یا به دلیل ترک فعل، شرایط وقوع این جرم نابخشودنی را فراهم کردند برخورد قاطعانه و بدون اغماض را در دستور کار خود قرار دهند.

خبرگزاری فارس در گزارشات بعدی ابعاد بیشتری از ظلم آشکار به مردم شریف گرگان و ترک فعلی که از سوی دستگاه متولی انجام داده منتشر خواهد کرد با وجود درخواست مکرر تا این لحظه تقاضای ملاقات چند دقیقه‌ای با با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان برای پاسخ به سوالات بی‌شماری که از سوی شهروندان به دفتر خبرگزاری فارس ارسال شده مورد اجابت قرار نگرفته است.

انتهای پیام/2307

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گرگان گلستان آب دادستان سرقت بزرگ آب در گرگان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان آب و فاضلاب استان گلستان انشعاب غیرمجاز مردم شهر گرگان خبرگزاری فارس نشان می دهد خط انتقال آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان

مهدیه اصحابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی تا روز دوشنبه وضعیت جوی استان به نسبت پایدار و آسمان صاف و آفتابی همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، افزایش ابر و بارش پراکنده، کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: این شرایط ناپایدار جوی با شدت و ضعف تا پایان هفته در استان تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: دمای حداقل صبح امروز گرگان ۱۴ درجه ثبت شد و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز گرگان به ۲۸ درجه برسد.

کد خبر 6096843

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • برگزاری دومین دوره مسابقات اسکواش «گرگان‌جونیور» در گلستان
  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد