Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد امیدی در نشست خبری به مناسبت هفته پست، اظهار کرد: در مجموع ۵۳۵ واحد پستی در سطح استان وجود دارد که ۳۸ واحد معادل ۷ درصد دولتی و ۴۸۷ واحد معادل ۹۳ درصد خصوصی‌ است.
امیدی با بیان اینکه ۳۲۶ واحد معادل ۶۱ درصد روستایی، ۲۰۹ واحد معادل ۳۹ درصد شهری است،تصریح کرد: به ازای هر سه هزار و ۲۵۰ نفر و به ازای هر ۳۷ کیلومتر، یک واحد پستی در استان همدان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه مجموع افراد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با پست استان کار می‌کنند ۷۲۳ نفر هستند که فقط ۱۸۶ نفر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۳۸ هزار و ۸۹۷ فقره ترافیک از استان صادر و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۸ ترافیک وارد استان شده که نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است.
امیدی در رابطه با ترافیک خارج از کشور استان، مطرح کرد: ترافیک خارجی استان ۸۸۳ مورد بوده که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته، رشد داشته و امسال ترافیک صادره از وارده پیشی گرفته است.
وی با اشاره به رشد فروشگاه اینترنتی در سال‌جاری نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی استان نسبت به سال گذشته ۱۵۶ درصد رشد داشتند و ما در حال حاضر ۱۷۴ فروشگاه فعال اینترنتی در سطح استان داریم که عمده محصولات صادراتی آن‌ها شامل پوشاک است.
مدیرکل پست استان همدان، با بیان اینکه همدان هاب غرب و شمالغرب کشور است، گفت: این مسئله باعث افزایش سرعت ارسال مرسولات شده و ما می‌توانیم به صورت مستقیم مرسولات را به هاب مستی دیگر انتقال دهیم.
امیدی مطرح کرد: پست به عنوان قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در کل دنیاست. نقش پست در جامعه متناسب با نیاز مردم دائم در حال تغییر و تحول بوده است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین نقش پست، نقش در تجارت الکترونیک است و به عنوان یک مکمل در بازار تجارت الکترونیک فعالیت دارد.اگر حلقه پست در بحث تجارت الکترونیک نباشد، توسعه بازار دیجیتال معنا ندارد و اگر نقصی در ارائه خدمات پست صورت بگیرد، تجارت الکترونیک نیز دچار مشکل خواهد شد.
مدیرکل پست استان همدان با تأکید براینکه شبکه توزیع دچار تغییر و تحول اساسی شده و ما دیگر پاکت توزیع نمی‌کنیم و به سمت بسته و امانت رفتیم، تصریح کرد: اگر پست دچار اخلال شود کالاهایی که در شبکه مجازی رد و بدل می‌شود به مشکل خواهد خورد.
وی با بیان اینکه پست در حال راه‌اندازی شبکه روستابازار است، گفت: به دنبال این هستیم تا روستاهایی که تولید دارند شناسایی و محصولات آن‌ها را بارگزاری کنیم تا در تمامی کشور بتوانند محصولات خود را بفروشند.
مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه پست همچنان در مبادلات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بوده و نقش آن تغییر شکل پیدا کرده‌ است در رابطه با شکایات از شرکت پست، مطرح کرد: در صورت بروز خطا تا ۴۸ ساعت باید غرامت پرداخت کنیم و در سال جاری ۳۹ مورد جبران خسارت داشتیم.
وی با اشاره به افزایش حجم کالاهای صادراتی تویسرکان از اواخر شهریورماه تا اواخر آذرماه، توضیح داد: حجم ترافیک تویسرکان در این بازه زمانی به دلیل صادرات گردو افزایش پیدا کرده و بیش از سه برابر می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پست پست همدان همدان مدیرکل پست استان همدان تجارت الکترونیک واحد معادل سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار واحد دامی پروانه چرا برای روستائیان و عشایر استان صادر شده است، گفت: سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت دام عشایر وارد مراتع استان شده بود.

اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد دام عشایر کاهش یابد، اظهار کرد: در بازدیدی که از عشایر استان صورت گرفته، گله آنچنانی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد دام عشایر استان همدان ۴۵۰ هزار رأس است، تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار سامانه عشایری در استان وجود دارد که به ازای هر هکتار برای یک رأس دام پروانه چرا صادر می‌شود.

خزایی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف منابع طبیعی در راستای حفظ مراتع رعایت تقویم کوچ است، ادامه داد: سال گذشته تقویم کوچ با دقت رعایت شد و حتی تعدادی از عشایر دیرتر وارد استان شدند و امسال نیز بارش‌ها کمک کرده و عشایر هنوز به مراتع نرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه وضعیت پوشش مراتع استان بهتر از نرمال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت پوشش گیاهی مراتع بهتر شده و پیش‌بینی‌هایی برای اطفاء حریق و آتش‌بُر صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه برای چرای دام عشایر وجود داشته باشد و به اندازه ظرفیت مراتع تعلیف دام صورت بگیرد، گفت: تعدادی از فرزندان عشایر شغل پدران خود را ادامه می‌دهند و به کار دامپروری اشتغال پیدا می‌کنند، در حالی‌که ظرفیت مراتع افزایشی نداشته است، بنابراین باید مشاغلی غیر از دامپروری نظیر زنبورداری و صنایع‌دستی برای فرزندان عشایر ایجاد شود.

خزایی با بیان اینکه کسانی‌که خارج از چهارچوب عشایر دام خریداری کرده و اقدام به چرای دام‌های خود در مراتع عشایری می‌کنند نیز پیگیری می‌شوند، ادامه داد: کنترل دام عشایر شروع شده است و بعد از استقرار جمعیت دقیق دام مشخص خواهد شد اما تعداد دام عشایر در سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴