Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسحاق شهبازی بازرس کل استان بوشهر به مناسبت ۱۹ مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از هزار میلیارد تومان کالا در انبار‌های سازمان اموال تملیکی این استان وجود دارد شامل ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴.۸ میلیارد تومان کیف و کفش و ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷میلیارد تومان نوشت افزار.

او معتقد است که این کالاها می‌تواند حداقل نیاز مجموعه افراد زیر پوشش نهاد‌های حمایتی را به نحوی تامین کند.

البته بازرس کل استان بوشهر به این نکته اشاره کرد که قانون برای حمایت از تولید داخلی اجازه فروش این محصولات را نداده است و باید نابود شوند، اما باید در نظر گرفت که برای تهیه این کالا‌ها پور از کشور خارج شده است.

شهبازی عنوان کرد: دنبال این هستیم که با گرفتن مجوز‌های لازم از مبادی بالادست این کالا‌ها به دست نیازمندان برسد و یا فروخته شود.

به گفته او، در یک ماه گذشته ۲۷ میلیارد تومان کالای موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف و به مزایده گذاشته شده است.

بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: در ۲ ماه گذشته ۲۷ هزارتن برنج وارد انبار‌های اموال تملیکی استان شده است که به دلیل نقص مدارک امکان ترخیص وجود ندارد، اما با توجه به افزایش قیمت این کالا در بازار، آزادسازی این میزان برنج منجر به شکسته شدن قیمت در بازار می‌شود.

شهبازی درباره خودرو‌های دپو شده در گمرک‌های این استان به دلیل مشکلات ثبت سفارش، گفت: حدود هزار دستگاه خودرو، ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت سنگین و ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی در گمرک‌های استان دپو شده است.

او با اشاره به تهیه گزارش کاملی از وضعیت گمرک‌ها و اموال تکمیلی برای رئیس سازمان بازرسی کشور عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل شورای عالی قوه قضائیه در زمینه تعیین تکلیف وضعیت گمرک‌ها و انبار‌های اموال تملیکی بوشهر ۲۳۰ خودرو رفع توقیف شده است.

۴۲۶هکتار زمین شهری و کشاورزی در بوشهر رفع تصرف شد

بازرس کل استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته ۴۲۶هکتار زمین به ارزش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این استان رفع تصرف شده است که از این میزان ۲۷۶ هکتار اراضی شهری به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان  بوده و ۱۵۰ هکتار هم مربوط به تغییر کاربری زمین کشاورزی بوده است.

شهبازی با بیان اینکه شورای حفظ بیت المال استان بوشهر به عنوان یکی از سه استان برتر کشور معرفی شده است، افزود: نظارت بر واگذاری اراضی شیلاتی از جمله مهم‌ترین دستورکار‌های بازرسی استان است که با دقت انجام می‌شود.

او همچنین درباره وصول مطالبات بانک‌ها گفت: در یک فقره ۱۳.۵ میلیارد تومان مطالبه یکی از بانک‌ها وصول شد و تلاش می‌شود تا آخر سال ۵۰ میلیارد تومان از این مطالبه‌ها وصول شود.

شهبازی ادامه داد: در یک سال گذشته ۱۳۱ پرونده بازرسی تشکیل شده که نتیجه آن‌ها ارسال ۱۱۷ گزارش اصلاح امور و ۳۳۸ پیشنهاد اصلاحی بوده است، ۳۷ پرونده کیفری نیز به مراجع قضائی ارسال شد که در این زمینه ۹۰ نفر به مراجع قضائی معرفی شدند و ۵۹ مورد کیفرخواست صادر شد. همچنین ۸۱ پرونده تخلفات اداری برای ۲۹۲ کارمند تشکیل شده است.

او عنوان کرد: در یک سال گذشته هزار و ۸۶۶ شکایت و اعلامیه به دست ما رسیده که از این شمار به هزار و ۶۲۶ مورد معادل ۸۷ درصد رسیدگی شده است و این بیانگر اعتماد مردم به نظام بازرسی است.

بازرس کل استان بوشهر گفت: از مجموع ۳۹۳ جلسه مناقصه و معامله دستگاه اجرایی کارشناسان بازرسی در ۱۲۱ جلسه حاضر بودند و ۸۰ مورد تذکر داده شده است.

شهبازی ادامه داد: همچنین دستور تجدید ۲۰ مناقصه نیز به ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صادر شد.

بازرس کل استان بوشهر با انتقاد از کارخانه سیمان دشتستان گفت: قابل قبول نیست به دلیل داشتن مطالبه از دستگاه‌های اجرایی سیمان مورد نیاز طرح‌ها را تامین نکنند.

شهبازی عنوان کرد: این کارخانه به دلیل بیش از یک میلیارد تومان مطالبه از شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر حاضر به تامین سیمان مورد نیاز طرح عام المنفعه سد دالکی نشده و سیمان مورد نیاز این طرح از استان فارس تامین شده است.

او گفت: کارخانه‌هایی از جمله کارخانه سیمان در کنار ایجاد آلودگی زیست محیطی از برق و گاز و معادن استان استفاده می‌کنند این درحالی است که در برخی از موارد این چنینی با گروکشی حق سیمان استان را نمی‌دهند.

بازرس کل استان بوشهر بیان کرد: اگر کانال‌های انحرافی سد دالکی احداث نشده بود در بارندگی سیل آسای اخیر امکان بروز خسارت‌های زیادی وجود داشت.

شهبازی مقابله با فساد را اولویت اصلی سازمان بازرسی عنوان کرد و گفت: برای احقاق حقوق مردم ضمن پیشگیری از وقوع تخلف و فساد، برخورد با مفسدان بدون هیچ اغماض انجام می‌شود.

او با اشاره به جذب نیرو بدون مجوز در شهرداری‌های استان بوشهر، عنوان کرد: به گفته رئیس شورای شهر بوشهر هزار نفر نیروی مازاد در شهرداری این شهر وجود دارد که مشکلاتی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است.

بازرس کل استان بوشهر با قدردانی از همکاری و مشارکت اصحاب رسانه در انعکاس تخلف در نظام اداری بیان کرد: سکوت در برابر تخلفات سبب ضایع شدن حق و حقوق مردم می‌شود از این نظر همگان باید مشکلات و تخلفات در نظام اداری را منعکس کنند تا رسیدگی شود.

شهبازی از ایجاد سامانه گزارشگران فساد اداری خبر داد و افزود: همه مردم می‌توانند برای اعلام فساد در دستگاه‌ها، به عنوان گزارشگر فساد در این سامانه ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی کنند.

او با تاکید بر حمایت از طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری عنوان کرد: در بازدید از ۵۹ واحد تولیدی این استان از تعطیلی ۴ واحد تولیدی جلوگیری و عملکرد تولید ۳ واحد افزایش داده شد.

رئیس سازمان بازرسی استان بوشهر با اشاره به پرونده تخلف یک شرکت نفتی گفت: یک شرکت خصوصی از یک شرکت نفتی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان طلب داشته که شرکت نفتی اعلام می‌کند به‌جای این طلب ضایعاتی به اندازه همین مبلغ را به شرکت خصوصی می‌دهد. به محض دریافت گزارش با پیگیری‌هایی که تا دفتر دادستان کشور پیش رفت این محموله که بخشی از ساخت پالایشگاه و جزء تجهیزات تحریم شده بود و دست کم ۵۰۰ میلیارد تومان می‌ارزید را به بیت المال برگردانیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اموال تملیکی کالای رسوبی گمرک گمرک بوشهر مطالبات بانکی بازرس کل استان بوشهر سازمان بازرسی میلیارد تومان اموال تملیکی گمرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس روز گذشته در یک بازی مهیج و جذاب مقابل آلومینیوم اراک در جام حذفی شکست خورد و از دور این مسابقات کنار رفت. نکته قابل توجه تکرار پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس در فصل جاری در اراک بود.

مجتبی حسینی و شاگردانش در بازی برگشت لیگ برتر مقابل پرسپولیس هم موفق شده بودند این تیم را در اراک با نتیجه یک بر صفر شکست بدهند و حالا در جام حذفی در شرایطی که دو بار از حریف عقب افتادند در نهایت کار را به پنالتی کشاندندو آنجا پیروز شدند.

هردو شکست پرسپولیس در اراک در فصل جاری با هدایت اوسمار ویرا بوده و جالب اینکه این سرمربی تنها دوبار روی نیمکت سرخ‌پوشان به عنوان سرمربی شکست خورده است!

بی‌شک برای اوسمار سرمربی پرسپولیس طبیعی است که شهر اراک را در ایران چندان دوست نداشته باشد؛ اراک برای او امسال خوش‌یمن نبوده و باخت اخیر نیز که باعث شده سرخ‌پوشان یک جام را از دست بدهند و امید خود را روی قهرمانی در لیگ برتر بگذارند.

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس یک شهر ایران را دوست ندارد!
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد