Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تعرفه‌های قیمت برق با هدف قانون‌گذار که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بوده همسویی ندارد و نیازمند بازنگری است.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایرنا، مصطفی نخعی در توضیح نشست بعدازظهر یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: گزارش‌ها و اعتراضاتی درباره افزایش نرخ قبوض برق تعداد کثیری از مشترکین به کمیسیون رسید که این موضوع سبب شد معاون برق وزیر نیرو و رییس شرکت توانیر برای بررسی علل افزایش غیرمتعارف قبوض برق در کمیسیون حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: مسوولان دعوت شده توضیحاتی درخصوص نحوه نرخ‌گزاری قبوض برق در سال ۱۴۰۰ ارائه دادند. البته براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای عادلانه کردن پرداختی‌ها، مشترکین پرمصرف باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و افرادی که مطابق الگو مصرف کرده‌اند باید مشمول بخشودگی شوند.

وی افزود: پس از آنکه نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند، مقرر شد تعرفه‌ها و الگوی‌های تعریف شده(کم مصرف، متوسط و پرمصرف) دوباره بازنگری شده و به تایید شورای عالی انرژی برسد. همچنین مقرر شد کمیته مشترکی از اعضای کمیسیون انرژی، شرکت توانیر، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شده و در مدت زمان یک هفته اشکالات احتمالی در نحوه محاسبه قبوض را بررسی کنند.

نخعی با بیان اینکه تعرفه قیمت برق با هدف قانون‌گذار که رعایت عدالت در پرداخت‌ها بود همسویی ندارد، خاطرنشان کرد: پله‌های پایین‌تر(با مصرف کمتر) درصد افزایش بیشتری از پله‌های بالاتر داشته‌اند، بنابراین عدالت در پرداختی قبوض آن‌طور که هدف قانونگذار بوده رعایت نشده و نیازمند بازنگری است.

برچسب هاانتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شورای عالی انرژی کمیسیون انرژی مجلس مصطفی نخعی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا شورای عالی انرژی کمیسیون انرژی مجلس مصطفی نخعی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو کمیسیون انرژی مجلس عدالت در پرداخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.   به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.   وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.   رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.   با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گشت ارشاد فقط برای دختران و زنان ایرانی است؟ هشدار مجلس به مدیران درباره تخلف خانواده‌شان در حوزه عفاف و حجاب (فیلم) آیت الله نوری همدانی : آغاز برنامه « طرح نور » در زمینه حجاب توسط نیروی انتظامی امری مبارک و مورد حمایت است / درباره حجاب به شدت‌ حساس هستيم/ درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگرانیم

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • اصلاح قبوض گازبهای تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟