Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمود بهمنی» درباره شروع گشت تحقیقاتی بررسی وضعیت ذخایر کف‌زی در آب‌های استان سیستان و بلوچستان منطقه چابهار که تحت عنوان شروع مجدد صید ترال کف مطرح شد، افزود: مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور براساس اساسنامه خود وظیفه تحقیق و بررسی درباره حیات گونه‌های مختلف (اعم از جانوری و گیاهی)، تحقیق و بررسی درباره میزان ذخایر، تعیین زمان و مکان مناسب صید و بهره‌برداری اصولی و منطقی از منابع آبزی، تحقیق و بررسی درباره ادوات و آلات صید و شناورهای صیادی، معرفی مناسب‌ترین روش استفاده از آن‌ها، تحقیق درباره روش‌های تکثیر و پرورش آبزیان واجد ارزش شیلاتی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه این مؤسسه با قدمت بیش‌از یکصد سال پژوهش در کشور، نقش مهم و اساسی را در توسعه شیلات کشور داشته است، اظهار داشت: به طور مسلم توسعه شیلات، در طی چهار دهه گذشته منجر به افزایش تولیدات شیلاتی از حدود ۳۵ هزارتن در پیش از انقلاب به بیش از ۱.۲ میلیون تن فعلی شده است.

بهمنی تصریح کرد: از مهم‌ترین پروژه‌هایی که طی سی سال گذشته به‌طور مداوم و سالانه انجام‌گرفته، پروژه بررسی وضعیت ذخایر کف‌زی در آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان می‌باشد که بخشی از نتایج انجام این پروژه شامل معرفی گونه‌های جدید برای صید، معرفی گونه‌های کمتر برداشت شده، تعیین فصول صید برای گونه‌های مهم اقتصادی، تعیین میزان تغییرات در فراوانی گونه‌های مختلف و تعیین ممنوعیت‌های زمانی و مکانی صید برای معرفی گونه‌ها است.

این مقام مسئول، تاکید کرد: نتایج این گشت تحقیقاتی به عنوان یک فعالیت حاکمیتی، پایداری در برداشت از ذخایر آبزی و پایداری اشتغال‌های ایجادشده در این بخش را در طی این سال‌ها رقم زده‌است. با توجه به حجم بالای تنوع گونه‌ای آبزیان کف‌زی در خلیج‌فارس و دریای عمان، گشت تحقیقاتی مذکور با صید ترال کف انجام می‌گیرد و به دلیل مدت زمان کوتاه تور کشی (حداکثر یک ساعت)، نه تنها خسارت زیست‌محیطی را در بر ندارد، بلکه به هیچ عنوان جنبه تجاری نخواهد داشت.

ذکر این نکته لازم است که گشت تحقیقاتی مذکور با شناور تحقیقاتی فردوس یک در ایستگاه‌های ثابت از اعماق ۱۰ تا ۱۰۰ در طول سواحل خلیج فارس و دریای عمان به شرح زیر انجام می‌شود:

۱- آب‌های دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان حداکثر ۲۵ روز

۲- آب‌های استان هرمزگان حداکثر ۳۰ روز

۳- آب‌های استان بوشهر حداکثر ۲۵ روز

۴- آب‌های استان خوزستان حداکثر ۱۵ روز.

کد خبر 5324959

منبع: مهر

کلیدواژه: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی محمود بهمنی صید ترال طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار لوازم خانگی قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی گمرک ایران بانک مرکزی ایران قیمت گاز شاخص کل بورس واردات برنج قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا بازگشت ارز صادراتی انحصارزدایی قانون جهش تولید مسکن گشت تحقیقاتی آب های استان دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟