Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به قنل از رویترز تایید این دارو به نام «مولنوپیراویر» ممکن است ممکن است باعث تحولی در درمان کووید-۱۹ شود، چرا که بیماران می‌توانند این دارو را در خانه مصرف کنند. 

مرک می‌گوید داده‌های مقدماتی بررسی‌اش درباره این دارو نشان داده است که مولنوپیراویر احتمال مرگ یا بستری‌شدن افرادی را که در معرض خطر دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹ هستند حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروهای موجود برای درمان کووید-۱۹ از جمله داروی ضدویروسی تزریقی رمدسیویر و داروی استروئیدی یا کورتونی دگزامتازون عموما هنگامی تجویز می‌شوند که افراد مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده باشند.

داروهای از نوع آنتی‌بادی مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی ساخت شرکت‌های داروسازی رجنرون و الای لیلی نیز تا به حال به خاطر مشکلات تجویز آنها استفاده محدودی برای درمان کووید-۱۹ داشته‌اند.

از طرف دیگر، هفته پیش دو شرکت داروسازی در هند اعلام کردند در نظر دارند کارآزمایی‌های مرحله نهایی اشکال ژنریک داروی مولنوپیراویر برای درمان موارد با شدت متوسط کووید-۱۹ را متوقف کند.

یک منبع آگاه در سازمان کنترل‌کننده داروها در هند اعلام کرد این کارآزمایی‌ها نشان داده‌اند که مولنوپیراویر «اثربخشی قابل‌توجهی» در موارد با شدت متوسط کووید-۱۹ نشان نداده است، اما در موارد خفیف بیماری موفق بوده است.

مرک گفته است کارآزمایی‌های‌اش بر اساس تعریف‌های سازمان غذا و داروی آمریکا بوده است که شدت متوسط کووید-۱۹ را به صورت میزان اشباع اکسیژن پایین تا حد ۹۳ درصد تعیین می‌کند، اما در کارآزمایی‌ها در هند بیماری کووید-۱۹ با شدت متوسط با میزان اشباع اکسیژن بین ۹۰ تا ۹۳ درصد تعریف می‌شود.

داروی مولنوپیراویر بوسیله پژوهشگران دانشگاه اموری در آتلانتا در ایالت جورجیای آمریکا ساخته شد و بعد شرکت‌های «ریجبک تراپیوتیکز» و مرک امتیاز تولید آن را به دست آوردند. دوره درمانی این دارو به صورت چهار قرص دو بار در روز برای پنج روز تجویز می‌شود.

از هنگام شروع پاندمی کرونا، مقامات بهداشت عمومی کشورها به دنبال یافتن داروی ضدویروسی موثری بوده‌اند که بتواند از ایجاد عفونت شدید در افراد قرار گرفته در معرض کروناویروس جدید یا «سارس-کوو-۲» جلوگیری کند. چندین داروی موجود تا به حال برای این منظور آزمایش شده‌اند، اما تا اثربخشی آنها ثابت نشده است.

کد خبر 631564 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو شدت متوسط کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، پس از یورش نیروهای امنیتی و نیروهای ویژه پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا، مدیریت این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای حملات پلیس را توجیه کرد.

در این ارتباط، مدیریت دانشگاه کلمبیا اعلام کرده است که ما متأسفیم که معترضان تصمیم گرفتند با اقدامات خود اوضاع را تشدید کنند.

دانشگاه کلمبیا در بیانیه خود مدعی شده است: «پس از اشغال و خرابکاری معترضان در سالن همیلتون، چاره ای جز اقدام علیه آنان نداشتیم، چون افراد غیر وابسته به دانشگاه ما؛ گروهی از معترضان را رهبری کردند که به تالار همیلتون حمله و آن را اشغال کنند.»

مسئولان دانشگاه کلمبیا همچنین اعتراف کرده‌اند که ما از پلیس نیویورک خواستیم که مداخله کند و چاره دیگری نداشتیم.

ساعاتی پیش، تدابیر امنیتی در اطراف دانشگاه کلمبیا واقع در ایالت نیویورک امریکا تشدید شد و منابع خبری حضور و استقرار گسترده و شدید پلیس در مجاورت دانشگاه کلمبیا را تائید کردند.

همچنین صدها نفر از اعضای گروه نظامی واکنش استراتژیک پلیس نیویورک خود را به مجاورت دانشگاه کلمبیا رساندند و مدیریت دانشگاه کلمبیا از دانشجویان خواست تا برای امنیت خود در اماکن امن پناه بگیرند.

همزمان نیویورک تایمز گزارش داد که تعداد معترضان در خارج از ورودی دانشگاه کلمبیا در یک ساعت گذشته به طور پیوسته افزایش یافت و پلیس ورودی‌های دانشگاه سیتی کالج را بست و به کسی اجازه ورود نداد.

انجمن آمریکایی اساتید دانشگاه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئولان دانشگاه کلمبیا مسئولیت مداخله پلیس را برعهده دارند.

همزمان سی ان ان گزارش داده است که پلیس نیویورک یورش به محوطه دانشگاه کلمبیا را آغاز کرده است.

رویترز نیز گزارش داده است که پلیس نیویورک در میان تظاهرات طرفداران فلسطینی وارد محوطه دانشگاه کلمبیا شد.

نیویورک تایمز گزارش داد که دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه کلمبیا در حالی که پلیس به آنها نزدیک می شود دستانشان را به نشانه مقاومت روی هم قرار داده اند.

گفته شده است که پلیس نیویورک تظاهرکنندگان و خبرنگاران را از مجاورت سالن همیلتون که قبلا توسط معترضان اشغال شده بود، تخلیه کرد و وارد این سالن شده است.

همزمان سی ان ان گزارش داد که پلیس شهر نیویورک اوضاع را در دانشگاه کلمبیا در کنترل دارد و تعدادی از معترضان را دستگیر کرده است.

اوضاع دانشگاه کلمبیا همچنان با یورش پلیس پرتنش گزارش شده و هنوز آمار دقیقی از تعداد بازداشتی‌ها اعلام نشده است.

خیزش دانشگاه‌های سراسر آمریکا در حمایت از مقاومت فلسطین و مخالفت با لشکرکشی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح سبب شده است تا بار دیگر این سوال در محافل علمی و رسانه‌ها مطرح شود که چرا نسل جوان یا به عبارت دقیق‌تر «نسل z» برخلاف پدران خود حامی فلسطین بوده و هیچگونه همدلی با اشغالگران قدس ندارد؟ افراد یا نهادهای نزدیک به لابی‌های اسرائیل یا همسو با سیاست‌های کاخ سفید سعی دارند تا این تجمعات دانشجویی- خیابانی را ناشی از فریب و انحراف نسل جدید دانسته و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با حامیان مقاومت شوند.

امروز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های همبستگی نسل جدید آمریکایی‌ها با مردم فلسطین، سلسله تظاهرات و اعتصابات دانشجویی در قلب ایالات متحده است. دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، براون، امرسون، هاروارد، جرج واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، اموری، اوهایو، رایس، ماساچوست، میشگیان، ییل، تگزاس و … همصدا با سایر جامعه آمریکا خواستار توقف نسل کشی در غزه و خودداری رژیم صهیونیستی از لشکرکشی به رفح هستند. در میان افراد شرکت کننده در این تجمعات علاوه بر مسلمانان، عرب- آمریکایی‌ها، سیاه پوستان؛ نسل جوان و سفیدپوست آمریکا نیز دیده می‌شود که بر خلاف پدران خود حقیقت را بدون واسطه دنبال کرده و مخالف آپارتاید حاکم در فلسطین اشغالی هستند.

کد خبر 6093686

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور