Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این دارو  به نام AZD7442 که آمیزه‌ای از دو آنتی‌بادی است، خطر بیماری شدید کووید-۱۹ یا مرگ ناشی زا آن را در بیماران بستری‌نشده که برای هفت روز یا کمتر علائم بیماری را نشان می‌دادند تا ۵۰ درصد کاهش داد و هدف اصلی این بررسی را برآورده کرد.

این داروی ساخت شرکت آسترازنکا از طریق تزریقی تجویز می‌شود، نخستین دارو در نوع خود است که در چند کارآزمایی نتایج امیدبخشی هم به عنوان داروی پیشگیری‌کننده و هم درمان‌کننده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دارو برای افرادی طراحی شده است که پاسخ ایمنی قوی به واکسن‌ها نشان نمی‌دهند.

درمان‌های مشابه  با داروی شرکت آسترازنکا، به نام آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی بوسیله شرکت‌های داروسازی رجنرون، الای لیلی و گلاکسواسمیت‌کلاین (GSK) هم ساخته شده است و در آمریکا برای درمان موارد خفیف تا متوسط کووید-۱۹ مجوز مصرف اضطراری گرفته است.

آسترازنکا که واکسن کرونای ساخت آن هم در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است، هفته پیش از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست به داروی AZD7442 به عنوان یک درمان پیشگیری‌کننده مجوز مصرف اضطراری بدهد.

سخنگوی این شرکت گفته داده‌های مربوط به بررسی‌های گوناگون  AZD7442 برای سازمان‌های ناظر دارویی در کشورهای دیگر جهان هم فرستاده شده است.

این کارآزمایی در ۱۳ کشور جهان انجام شدو شامل ۹۰۰ شرکت‌کننده بزرگسال می‌شد که نیمی از آنها AZD7442 و نیمی دیگر دارونما دریافت کردند. به گفته آسترازنکا، نتایج کامل کارآزمایی برای انتشار در یک ژورنال پزشکی دارای داوری همتا (بازبینی کارشناسان مستقل) فرستاده خواهد شد.

داروی AZD7442 حاوی آنتی‌بادی‌های ساخته‌شده در آزمایشگاه است که طوری طراحی شده‌اند که برای ماه‌ها در بدن باقی بمانند و در صوت بروز عفونت کرونا ویروس را مهار کنند. در مقابل، اثربخشی واکسن‌های کرونا وابسته به آن است که فرد دستگاه ایمنی سالمی داشته باشد که بتواند انتی‌بادی‌های هدف‌گیری‌شده ضد ویروس و سلول‌های ایمنی مقابله‌کننده با عفونت را بسازد.

در حالیکه نتایجی که روز دوشنبه منتشر شد، مربوط به استفاده از AZD7442 در بیماران بستری‌نشده است، یک کارآزمایی جداگانه نیز در جریان است تا اثربخشی این دارو را در درمان بیماران بستری‌شده کووید-۱۹ معین کند.

داروهای دیگر حاوی آنتی‌بادی ساخت شرکت‌های داروی دیگر میزان‌های اثربخشی گوناگونی در درمان کووید-۱۹ نشان داده‌اند. داروی شرکت رجنرون حفاظتی ۷۲ درصدی در برابر عفونت علامت‌دار در هفته اول و حفاظتی ۹۳ درصدی پس از آن. داروی شرکت GSK کاهش ۷۹ درصدی خطر بستری‌شدن یا مرگ و داروی شرکت لیلی کاهش ۷۰ درصدی بارویروسی را در روز هفتم نسبت به دارونما نشان داده‌اند.

کد خبر 631582 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو داروی شرکت آنتی بادی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟