Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عفرین در شمال سوریه تاکنون 5 کشته و 10 زخمی به جا گذاشته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک خودروی بمب‌گذاری شده ظهر امروز (دوشنبه) در شهر «عفرین» در استان حلب واقع در شمال سوریه منفجر شد که تاکنون 5 کشته و 10 زخمی بر جای گذاشته است.
به نوشته منابع خبری سوریه، این انفجار در نزدیکی میدان «کاوا» در مرکز شهر عفرین رخ داده و موجب تخریب ساختمان‌های اطراف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه همچنین در مجاورت بازار محلی الهال به وقوع پیوست که از تراکم بالایی برخوردار است.
شهر عفرین که در اسفند ماه 1396 به اشغال ترکیه و تروریست‌های همسو با آنکارا به خصوص گروهک ارتش آزاد در آمد، در چهار سال گذشته مدام شاهد انفجارهای متعدد بوده است. ترکیه و گروهک‌های همسو عمدتا شبه‌نظامیان کُرد و تروریست‌های داعش را مسئول این انفجارها معرفی می‌کنند هرچند هنوز هیچ گروه و سازمانی مسئولیت انفجار امروز را بر عهده نگرفته است.
در همین حال وزارت کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اثر این حمله که از سوی اعضای‌ ی پ گ/ پ ک ک با موشک هدایت شونده در منطقه عملیاتی سپر فرات مابین مارع - اعزاز، به یک خودروی زرهی ارتش ترکیه صورت گرفته است دو نیروی ویژه پلیس کشته و دو نیرو هم زخمی شده اند.
سوریه نیرو‌های مسلح ترکیه در خاک خود را اشغالگر قلمداد می‌کند و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه هفته گذشته در اظهاراتی خواستار خروج هر چه سریعتر نیرو‌های ترکیه از مناطق اشغالی شده است.
شایان ذکر است؛ تا کنون افزون بر این تعداد، 330 نظامیان ترکیه در خاک سوریه کشته شده اند.

آغاز پاکسازی روستاهای جنوب شرق درعا
بعد از رسیدگی به وضعیت عناصر تحت تعقیب و افراد فراری از خدمت نظامی در راستای اجرای توافقی که دولت سوریه آنرا ارائه و اجرا کرد، ارتش سوریه پاکسازی روستاهای نصیب و ام المیاذن والطیبه در جنوب شرق شهر درعا را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، یگان های ارتش سوریه، از صبح دیروز (یکشنبه) عملیات پاکسازی و بازرسی در جاده های عمومی منتهی به روستاهای نصیب و أم المیاذن، الطیبة و ورودی های آن و اطراف آن را آغاز و برای حفظ جان شهروندان، بقایای مواد منفجره را از این مناطق پاکسازی کردند.
یگان های ارتش سوریه، در هفته های گذشته، مواضع خود را در بسیاری از شهرها و روستاهای ریف شمال غربی درعا را در منطقه حوض الیرموک و ریف شمالی تجهیز کردند.

لفاظی جدید رژیم صهیونیستی درباره حضور ایران در سوریه
«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر تداوم شهرک‌سازی این رژیم در اراضی جولان اشغالی در یک لفاظی تازه گفت، حضور ایران در سوریه باید کاهش یابد.
به رغم تداوم مخالفت‌های بین‌المللی با شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، تل‌آویو در تدارک برای تایید ساخت و سازهای غیرقانونی تازه در جولان اشغالی است.
بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت نخست‌وزیر این رژیم روز دوشنبه (امروز) از برنامه کابینه برای افزایش جمعیت صهیونیست‌ها در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر داد.
به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، نفتالی بنت در یک نشست به میزبانی روزنامه «ماکور ریشون» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نشست ویژه کابینه طی ماه آینده در جولان (اشغالی) برگزار خواهد شد.
به گفته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، کابینه در جلسه ویژه ماه آینده با ایجاد شهرک سازی جدید در جولان اشغالی سوریه موافقت خواهد کرد.
نفتالی بنت همچنان اعلام کرد که در حال حاضر حدود 27 هزار نفر در جولان اشغالی ساکن هستند اما این تعداد باید به 100 هزار نفر افزیایش یابد و کابینه رژیم صهیونیستی منابع مالی مورد نیاز برای انجام این کار را اختصاص خواهد داد.
جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 اشغال کرد و در سال 1982 آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد اما از آن زمان، قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل، جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده خوانده‌اند.
به رغم صراحت قطعنامه‌های بین‌المللی درباره تعلق جولان به سوریه، دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، الحاق جولان به رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و این منطقه را بخشی از رژیم صهیونیستی دانست.
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه توییتر خود گزارشی درباره سخنرانی نفتالی بنت در این نشست منتشر کرد.
طبق گزارش این دفتر، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در «کنفرانس توسعه اقتصادی و منطقه ای بلندی های جولان» ضمن صحبت درباره تداوم شهرک‌سازی در این منطقه اشغالی سوریه، باز هم علیه ایران حرف زد.
نفتالی بنت ادعا کرد: «ما از نزدیک آنچه در سوریه و در ارتباط با ایران اتفاق می‌افتد را رصد می‌کنیم. (ایران) دارد اطراف مرزهای اسرائیل نیروهای شبه نظامی اعزام و ارتش مستقر می‌کند».
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «ما به هرجا و هر زمان که لازم باشد، به ابتکار خودمان برای کاهش حضور ایران در سوریه ادامه خواهیم داد. ماجراجویی آنها در مرز شمالی ما باید به پایان برسد. ما نه تنها آرامش ساکنان بلندی‌های جولان، بلکه همه شهروندان اسرائیلی را تضمین خواهیم کرد».
مقام‌های سوریه همواره بر لزوم بازپسگیری منطقه جولان به این کشور تاکید کرده‌اند و اخیرا «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه در دیدار با مقامات سازمان ملل در این باره صحبت کرد.
المقداد بر حق مسلم سوریه در بازپس‌گیری جولان تأکید کرد و گفت، حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان راه‌حل نهائی برای حل مشکلات اشغالگری رژیم صهیونیستی نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی جولان اشغالی نفتالی بنت سازمان ملل شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تاثیر عملیات وعده صادق بر معادلات رویارویی با رژیم صهیونیستی  ظهر امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) با حضور رییس اتاق وضعیت فلسطین، تعدادی از اعضای کارگروه‌های تخصصی، فعالان حوزه فلسطین در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه سیزده روز هراس و وحشت در سرزمین‌های اشغالی را حاکم بود که نشان از موفقیت آمیز بودن عملیات وعده صادق است، گفت: مقامات صهیونیستی همواره مدعی بودند می‌توانند به تنهایی و بدون کمک ایالات متحده با تهران مقابله کنند، اما عملیات یاد شده ثابت کرد این امر ادعایی بیش نیست.

وی در این راستا، اظهار کرد: در واقع عملیات وعده صادق مشخص کرد که صهیونیست‌ها یک روز هم نمی‌توانند بدون حمایت و کمک مستمر آمریکایی‌ها دوام بیاورند.

ابوشریف با یادآوری اینکه طی ماه‌های اخیر شاهد بروز اختلاف میان مقامات کابینه نتانیاهو بودیم که امری قابل تامل است، افزود: این مهم در حالیست که پس از عملیات وعده صادق، اختلافات داخلی شدت یافته است؛ تا جایی که یکی از نمایندگان کنست اعلام کرد اگر مردم متوجه این تشویش و اختلافات میان مقامات کنست میشدند، حتی یک نفر هم در سرزمین‌های اشغالی نمی‌ماند و قطعا همه آنها فرار می‌کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ضمن تاکید بر اینکه عملیات وعده صادق موجب هم افزایی میان ملت فلسطین و همچنین حمایت و محبوب شدن دوچندان از محور مقاومت شد، ادامه داد: هر چند باید اذعان کرد عملیات یاد شده برای تحقق اهداف راهبردی خاصی انجام شد که همگی آنان عملیاتی و اجرایی شد؛ به عبارتی عده‌ای از مردم پیامد عملیات وعده صادق در سرزمین‌های اشغالی را یاری رساندن به جبهه مقاومت تصور می‌کنند که باید اذعان کرد این امر، برداشتی نادرست است.

وی در ادامه در خصوص عدم ورود مستقیم ایالات متحده برای درگیری با ایران، تصریح کرد: واشنگتن تجربه جنگ و درگیری غیرمستقیم با تهران را داشته لذا اصلا نمی‌خواهد درگیر جنگ با جمهوری اسلامی شود.

ابوشریف در این زمینه، گفت: به عبارتی مقامات کاخ سفید نمی‌خواهند به عنوان نیروی نیابتی رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران و حتی کشور دیگری بجنگند، زیرا از تبعات آن مطلع هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهار کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها به شدت درصدد زمینه سازی برای اجرای پروژه عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه خصوصا کشور‌های عربی هستند؛ هر چند باید یادآور شد عملیات وعده صادق توانست این پروژه و دسیسه را مخدوش کند و ناکام بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: رژیم اشغالگر قدس به صورت تدریجی نابود خواهد شد، نه به صورت یکباره، از این رو اکنون شاهد تشدید افول و از بین رفتن این رژیم منحوس هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی قبل از عملیات «وعده صادق»
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد