Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:45:22 GMT

هوشیاری نهادهای نظارتی حافظ حقوق و عقیده مردم است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۵۴۱

هوشیاری نهادهای نظارتی حافظ حقوق و عقیده مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر دوشنبه در جمع مدیران سازمان بازرسی خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئولیت سازمان بازرسی بسیار پراهمیت و سنگین است، افزود: وقتی تخلفاتی در اجرای قانون انجام می‌شود به لازمه آن عوارضی به وجود می‌آید و حقوقی ضایع می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون به صورت کارشناسی نوشته شده و باید مسئولان مربوطه آن را در رده‌های مختلف اجرا کنند، افزود: برخی دانسته یا ندانسته، مغرض یا بی غرض آن نسخه را اجرا نمی‌کنند و نوعی دیگر اجرا می‌کنند که این امر روی زمین ماندن مشکلات مردم را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله عبادی ادامه داد: وقتی قانون انجام نشد برای مردم کشور و سطح جهان یک بدبینی نسبت به نظام که اسلام است به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیروی انسانی را یکی از سرمایه‌های بزرگ هر کشوری دانست و افزود: وقتی فردی تحصیل کرده و با کسب تجربه مدیر شده باید مشکلات کشور را حل کند.

آیت الله عبادی ادامه داد: اما وقتی این فرد برای اولین بار قدمی را کج بر می‌دارد و عوارض سوء به همراه دارد، بزرگترین سرمایه مردم که نیروی انسانی است ضایع می‌شود.

وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: وقتی کار خودتان را خوب انجام می‌دهید همه خطرات احتمالی را از بیخ گوش مردم، مسئولان و نظام و رد و دفع خطر می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار و مسئولیت مهم بازرسان مانند سکه دو رو دارد، افزود: اگر این افراد با حفظ همه شئون مانع انجام خلاف شوند خیرات زیادی به بار می‌آید اما اگر در انجام وظیفه خود تساهل کنند، گناه خطرناکی است.

وی با بیان اینکه اگر نهادهای نظارتی و قضائی در انجام وظایف خود درست و دقیق عمل کنند کار آنها نقش پیشگیری هم دارد، افزود: وقتی افراد وجود یک قاضی و بازرسی قوی را احساس کنند، به سمت فساد و خلاف نمی‌روند.

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر برخورد قاطع صورت می‌گرفت فلان مسئول جمهوری اسلامی فاسد نمی‌شد، اختلاس نمی کرد و به کشور های دیگر فرار نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه تسامح‌ها و تساهل‌ها باعث شده که یک فرد فاسد شود و فرار کند، افزود: نیروهای نظارتی باید بیدار، هوشیار، جدی و با حفظ همه شئون به گونه‌ای عمل کنند که عقیده مردم سر جایش بماند و حقوق اقتصادی، حیثیتی و ناموسی آنها حفظ شود.

کد خبر 5325166

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نظارت و بازرسی بوشهر ویروس کرونا شهادت امام رضا ع آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان هفته نیروی انتظامی نیروی انتظامی مشهد امام رضا ع آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • جنجال تغییر کاربری ۳۰۰۰ متر از «پارک لاله»، چه از جان مردم می‌خواهند؟
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • جغرافیای لایک‌ها و دیس لایک‌ها
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • هوشیاری رئیس دورتموند: اشتباه مجری را اصلاح کرد