Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید محمدمهدی هادوی» امروز (دوشنبه)  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: برای سال جاری برنامه داخلی‌سازی سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری به‌منظور جایگزینی کالاهای ساخت داخل با کالاهای وارداتی برنامه‌ریزی شده بود که جمع‌بندی گزارش‌های استانی حاکی از تحقق بیش از ۵۰ درصدی آن در نیمه نخست ۱۴۰۰ است.

وی یادآوری‌کرد: سال گذشته نیز سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تعهد در این زمینه و داخلی‌سازی کالاها و تجهیزات در استان‌های مختلف ایجاد شد، اما استان‌ها عملکردی درخشان داشتند و رقمی بیش از این مقدار را محقق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر است در مدت سه سال (سال‌های ۹۸ تا ۱۴۰۰) در مجموع ۱۰ میلیارد دلار توسعه داخلی‌سازی و جایگزینی کالاهای ساخت داخل با کالاهای وارداتی انجام شود.

سال گذشته استان‌های تهران و اصفهان بیشترین عملکرد ارزی را در مقوله داخلی‌سازی داشتند، به‌طوری که تهران با داخلی‌سازی حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری، عملکردی درخشان در این زمینه ثبت کرد و در مجموع به‌جز پنج استان، بقیه استان‌ها بیش از ۱۰۰ درصد در این زمینه توفیق یافتند.

دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی صنعت

هادوی در ادامه با اشاره به برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران، خاطرنشان‌کرد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی‌های صنعتی کشورمان و احصاء نیازمندی‌ها در این زمینه است و با هماهنگی دو طرف ارائه‌دهندگان خدمات و بازدیدکنندگان می‌توان گام‌های بهتری در راستای برنامه توسعه داخلی‌سازی برداشت.

وی، نمایش توان تولید برای جایگزین کردن محصولات داخلی در شرایط تحریم و مشخص شدن نیاز تجمیعی به تجهیزات و ماشین‌آلات برای تقویت تولید داخل را دو دستاورد نمایشگاه صنعت عنوان کرد.

رییس مرکز ساخت داخل ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت با بیان اینکه مهمتر از دو مورد یاد شده، ارتقا و بهبود کیفیت ماشین‌آلات و تجهیزات است، تصریح‌کرد: رقابتی که در نمایشگاه ایجاد می‌شود منجر به جرقه فناوری و خلاقیت‌های جدید خواهد شد.

هادوی افزود: نمایشگاه بین‌المللی با حضور بازدیدکنندگان خارجی به بحث صادرات هم کمک خواهد کرد که این از دستاوردهای جانبی نمایشگاه صنعت خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روز گذشته (یکشنبه) بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت با حضور بیش از ۱۹۰ شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، ترکیه، آلمان و کشورمان آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه در زیرگروه‌های ماشین‌آلات و خطوط تولید، تجهیزات صنعتی و کارگاهی، ابزارآلات، صنایع پیشرفته، اتوماسیون صنعتی، خدمات فنی، مهندسی و مشاوره‌ای، تجهیزات ایمنی و بهداشت، فروش و خدمات پس از فروش و غیره برگزار می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت به مدت چهار روز (تا ۲۱ مهرماه) ‌ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست و همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان و صنعتگران است.

برچسب‌ها شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران تولید داخلی توسعه اقتصادی داخلی سازی اصفهان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه ایران تولید داخلی توسعه اقتصادی داخلی سازی اصفهان تهران نمایشگاه بین المللی صنعت داخلی سازی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران،ناشران برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه book.icfi.ir نسبت به آماده سازی پنل مجازی‌، ویرایش قیمت کتاب‌ها، تعداد کتاب‌های موجود و آماده‌سازی پنل پست کتاب خود اقدام کنند.

همچنین ناشران می‌توانند شماره تماس‌های مورد نیاز خریداران کتاب برای دریافت مشاوره یا برقراری ارتباط را در بخش تنظیمات پنل کاربری خود قرار دهند.

ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تماس بگیرند.

کد خبر 6095806 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اعلام فرصت ناشران بخش مجازی نمایشگاه کتاب برای آماده‌سازی پنل
  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴