Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-27@03:39:10 GMT

شرایط متقاضیان مسکن حمایتی اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۵۸۳۱

شرایط متقاضیان مسکن حمایتی اعلام شد

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط متقاضیان برای طرح جهش تولید مسکن تفاوت چندانی با طرح‌های واحدهای مسکن ملی ندارد، گفت: تمامی متقاضیانی که در طرح مسکن حمایتی ثبت نام می‌کنند باید دارای ۴ شرط اصلی از جمله متاهل و یا سرپرست خانوار باشند، سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر را داشته باشند و فرم ج آن‌ها سبز باشد و همچنین عدم مالکیت خصوصی از جمله شروط اصلی برای ثبت نام در طرح‌های مسکن حمایتی دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متقاضیانی که پیش از این در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده بودند و واجد شرایط شناخته نشدند در طرح مسکن حمایتی هم واجد شرایط نخواهند بود و البته کسانی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده و انصراف داده باشند، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند در طرح مسکن حمایتی ثبت نام کنند.

محمود زاده بیان کرد: در حال آماده سازی سامانه هستیم و به زودی سامانه و صفحه جدیدی برای ثبت نام متقاضیان اعلام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی که صورت گرفته در دو سال آینده کلنگ ساخت برای ۴ میلیون واحد مسکونی زده می‌شود به طوری که هر سال ۲ میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شود، افزود: طبق برنامه ریزی که انجام داده ایم امیدواریم ظرف مدت ۴ سال بتوانیم ساخت این واحدها را به اتمام برسانیم.

او اظهار کرد: به طور طبیعی مسکن ظرف مدت یک سال ساخته نمی‌شود بنابراین ما سعی می‌کنیم با اجرا و ساخت این واحدها تا پایان دولت بتوانیم تعهد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را محقق کنیم.

محمود زاده با بیان اینکه در ساخت این پروژه‌ها برنامه ریزی شده که ۴ گروه اصلی بحث ساخت و ساز این واحدها را انجام دهند، بیان کرد: در شهرهای کوچک و روستاها مردم خود متولی ساخت این واحدهای مسکونی حمایتی هستند به طوری که دولت زمین را در اختیار این افراد در شهرهای کوچک قرار می‌دهد و خود مردم اقدام به احداث واحدهای مسکونی می‌کنند.

او بیان کرد: در روستاها هم با توجه به آنکه بسیاری از مردم خود مالک زمین هستند، دولت با پرداخت تسهیلات و همچنین اعطای خدمات فنی و مهندسی و حمایت از سازندگان ساخت این واحدها صورت می‌گیرد.

محمود محمود زاده همچنین درباره آخرین مهلت برای ثبت نام مالکان و مستاجران در سامانه املاک و اسکان هم گفت: تا پایان مهر ماه متقاضیان فرصت دارند که در این سامانه ثبت نام کنند و در صورتی که مراجع ذی ربط در این بخش تشخیص دهند، امکان تمدید مهلت وجود دارد.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: ساخت این واحدها مسکن حمایتی محمود زاده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  قزوینیان  با بیان اینکه برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای متقاضیان واجد شرایط مسکن در استان زنجان در دست اقدام است، گفت: در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین  هستیم.

وی با بیان اینکه در خصوص تامین زمین جهت احداث مسکن برای متقاضیان نهضت ملی مسکن و طرح قانون جوانی جمعیت با دستگاه های مربوطه تعامل لازم را داریم، افزود: این اداره کل نسبت به اجرای سریع پروژه ها با تمام توان وارد عمل شده و با جدیت پای کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین مراحل ثبت نام، پالایش و ساماندهی طرح قانون جوانی جمعیت توسط این اداره در دست جمع بندی است که در صورت تامین زمین و رفع موانع در ماه های پیش رو، واگذاری زمین به خانواده هایی که شرایط این طرح را دارند انجام می شود.

۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است.

دیگر خبرها

  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل