Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@13:50:00 GMT

شرط حمایت صندوق گلستان از ایده‌های استارت‌آپی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۵۱۲۵۵

شرط حمایت صندوق گلستان از ایده‌های استارت‌آپی

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان با انتقاد نسبت به عدم حضور تیم‌های استارت آپی آموزشی در حوزه آموزش های مهارتی، گفت: ما از طرح‌های آموزشی که در اقتصاد تاثیر گذار باشند، حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا محمد رضایی در رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی حوزه آموزش که امروز به صورت آنلاین در محل این صندوق برگزار شد، "آموزش" را یکی از موضوعات مورد علاقه صندوق پژوهش و فناوری گلستان دانست و افزود: در استان گلستان ۳ تیم استارت‌آپی در حوزه‌های "آموزش زبان انگلیسی"، "کلاس آنلاین" و "آموزش مهارت" فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین چالش حوزه آموزش‌های آنلاین را زیر ساخت‌های ارتباطی دانست و اظهار کرد: در روزهای ابتدایی پاندمی کرونا این زیر ساخت‌ها در کشور بسیار ضعیف بود ولی به تدریج این زیر ساخت‌ها توسعه یافته است، هر چند که این زیر ساخت‌ها در شهرستان‌ها و روستاها با چالش‌هایی مواجه است.

رضایی، ایران را کشوری توصیف کرد که ۴۰ درصد آن روستاها هستند و خاطر نشان کرد: در روستاها افراد به مشاغلی فعال هستند که در راستای دانش بومی همان منطقه است که شامل صنایع دستی، موسیقی و همچنین فعالیت‌های مرتبط با صنایع خلاق هستند و نیاز است افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند از فناوری‌های روز کشور بهره مند شوند.

میر عامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان، با ابراز تاسف از اینکه در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی کار زیادی در کشور صورت نگرفته است، یادآور شد: بیشتر کسب و کارهای حوزه آموزشی به ارائه آموزش در زمینه دروس آموزش و پرورش و یا آموزش زبان‌های خارجی اشتغال دارند، ولی متاسفانه بازار آموزش‌های مهارتی مغفول مانده است. هر چند که در زمان پاندمی در این حوزه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز است تا استارت‌آپ‌ها در این حوزه وارد شوند، یادآور شد: بر این اساس در این صندوق یکی از آیتم‌هایی که اقدام به سرمایه گذاری کردیم، حوزه آموزش است و در این راستا بستری را فراهم کردیم تا از تیم‌های استارت‌آپی حمایت کنیم.

رضایی، با تاکید بر اینکه ما از طرح‌های آموزشی که در اقتصاد تاثیر گذار باشد حمایت خواهیم کرد، گفت: این صندوق آمادگی دارد که رویدادهای استانی دوشنبه‌های استارت‌آپی آینده در استان گلستان برگزار شود.   

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق پژوهش و فناوری گلستان استارت آپ ها استارت آپی زیر ساخت ها حوزه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، درویشعلی حسن زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته با توجه به شرایطی که در استان و کشور حاکم بود تلاش شد در حوزه اقتصادی با همکاری در بخش خصوصی و سیار حوزه‌های حاکمیتی و اجرایی استان بتوانیم شرایطی را رقم بزنیم که به سمت بهبود رشد اقتصادی استان حرکت کنیم.

وی از صدور ۱۴۶ پروانه واحد صنعتی طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲۷ درصدی نشان می‌دهند.

رشد ۱۰ درصدی صدور پروانه واحدهای صنعتی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: برای بهره برداری این تعداد واحد صنعتی میزان ۳۴ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال هزینه شد که با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده و توانسته برای سه هزار و ۳۵۷ نفر شغل ایجاد کند.

وی در خصوص بحث صدور مجوزها برای آغاز کار فعالیت جدید هم افزود: سال گذشته ۳۸۲ فقره جواز با حجم سرمایه گذاری ۷۳۳ هزار میلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال ۹ هزار و ۳۹۴ نفر حجم سرمایه گذاری تأسیس شد که این موضوع نسبت به سال قبله سه برابر رشد داشته است.

رشد ۵۹ درصدی اشتغال با احیای واحدهای راکد در گلستان

وی از احیای ۳۵ واحد راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و اضافه کرد: احیای این واحدها برای ۵۰۲ نفر شغل ایجاد شد که در این بخش رشد ۵۹ درصدی داشتیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه تعهد اشتغال پنج هزار و ۶۰۰ نفر بود، اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده هفت هزار نفر در سامانه رصد ثبت نام کردند که رشد ۲۵ درصدی نسبت به هدف تعیین شده داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان صادرات از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان فروردین سال گذشته ۷۲۲ میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه رشد بیش از دو برابری را شاهد بودیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان میزان صادرات از گمرکات استان طی سال گذشته را ۳۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار دانست و گفت: ارزش هر تن صادرات ۵۵۸ دلار است.

وی در خصوص حوزه اصناف و بازار هم افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۳۲پ روانه کسب صادر شد.

حسن زاده اظهار کرد: طی سال گذشته ۳۲۶ پرونده تخلفاتی در حوزه قاچاق ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۲۵۱ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6100343

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • بیش از ۳۲۶ میلیون دلاری از گمرکات گلستان صادرات انجام شده است
  • ۱۰ هزار بیمار خاص مشمول حمایت های بیمه سلامت ایلام هستند
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان